A Ferrari javaslatára szigoríthat motorszabályain az FIA

Ezúttal nem a Ferrari trükközése miatt, hanem az olasz csapat észrevételeire reagálva szigorított két pontban is motorszabályain az FIA.

Újabb kiskapuk zárulnak be a motorokkal trükközni vágyó csapatok előtt. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) két technikai direktíva kiadásával két pontban is szigorított a szabályozásán, hogy elejét vegye a jogtalan előnyszerzéseknek. Az egyik direktívával az ERS használata, a másikkal az olajégetés területén intézkedtek.

Előbbi területen fölmerült, hogy egyes résztvevők olyan módszereket találtak ki, amelyekkel meg lehet kerülni az ERS teljesítménymaximumára vonatkozó szabályozást, és így nagyobb elektromos teljesítménnyel láthatják el a motort a megengedettnél. Emiatt a szövetség most egy új, módosított szenzor használatát teszi kötelezővé, amellyel pontosabban figyelhető, hogy az autók a megengedett elektromos teljesítménnyel versenyeznek-e. Az új szenzorokat az év első futamain a három élcsapat, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull autóiban helyezik el, a többiek csak később következnek.

A másik terület, az olajégetés már évek óta központi téma, az FIA az utóbbi két szezonban komoly szigorításokat vezetett be, hogy a csapatok ne tehessenek szert extra teljesítményre az olaj szándékos üzemanyagba keverésével. 2020-ra ennek jegyében csökkentették le 0,3 liter/100 kilométerre a maximálisan használható olaj mennyiségét. A most kiadott pontosítás e határ betartásának szigorúbb felügyeletét teszi lehetővé az eljárás megváltoztatásával. A szövetség leplombálhatja a rendszert az autók pályára lépése előtt, és joga van bármikor méréseket is végrehajtani, ha szükséges.

Az erőforrások kapcsán hasonló intézkedéseket már tavaly év végén és a tél folyamán is láthattunk a szabályozó testülettől. Az akkor kiadott direktívák és szabálymódosítások célpontja a 2019-ben motorfölényben lévő Ferrari volt, amely a téli alapos vizsgálatok során fennakadt FIA rostáján, és kiderült, kijátszhatta az üzemanyag-átfolyást mérő szenzorokat a többletteljesítmény érdekében. A vörösök kapcsán korábban az ERS használata és az olajégetés szempontjából is fölmerült, hogy trükköznek. A mostani intézkedésekben azonban más szerepe lehetett a maranellóiaknak: ezúttal nem céltáblák voltak, hanem a változás előmozdítói lehettek.

A Ferrari és az FIA között a motorügyben kötött téli bizalmas megállapodásnak amolyan büntetésként a részét képezte, hogy a csapatnak a jövőben több kutatásban, így például a szabálybetartatás folyamatának javításában is segítenie kell a szövetséget. A hírek szerint a mostani két intézkedése már e közös munka eredménye, vagyis a tippeket arra, min és hogyan kéne javítani, az FIA vélhetően a szabályok kijátszásáról sokat tudó istállótól kaphatta.

Nem hiába mondják, a rablókból válhatnak a legjobb pandúrok…

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás