Hibája ellenére Leclerc nyerte a sprintkvalifikációt is
Az Azeri Nagydíj szombati napján ismét új kihívással szembesült a királykategória mezőnye: a versenyzők most teljesítették a Forma–1 1950 óta íródó történelmének első „szétlövését”, vagyis a szombati sprintidőmérőt, ami a délutáni futam sorrendjéről dönt.
A szabályok nagyjából megegyeznek a pénteki időmérőével, azzal az eltéréssel, hogy az etapok némileg rövidebbek, az FIA pedig kötelező gumihasználatot írt elő rájuk.
Az első kettő szakaszban a versenyzőknek új közepes keverékeket, a harmadikban pedig új lágyakat kell használniuk – utóbbi miatt egyébként Lando Norris és Cunoda Juki már tegnap elveszítette az esélyét annak, hogy ha bejut, gyors kört is futhasson az SQ3-ban.
Ami az esélyeket illeti, a pénteki edzés és kvalifikáció alapján ismét a Ferrari és a Red Bull küzdelmére számíthattunk, tegnap ugyanis ők uralták az eseményeket.
Az SQ1 igazolta is a várakozásokat, a leggyorsabb kört Charles Leclerc futotta, másodikként pedig Max Verstappen zárt a Logan Sargeant kései ütközésével piros zászlóval leintett szakaszt (a fiatal amerikai egyébként továbbjutott, az SQ2-ben viszont értelemszerűen nem teljesített mért kört, autója ugyanis megrongálódott).
Leclerc előnye az első etapban igencsak magabiztos, négy tizedmásodperces volt Verstappennel szemben, a harmadikként végző Lewis Hamilton pedig már hét, a negyedik Carlos Sainz pedig nyolc tizedet kapott. Másodpercen belül George Russell és Fernando Alonso maradt még.
A továbbjutás az Alfa Romeo és az Alpha Tauri (Cunoda Juki épp gyors körön volt, amikor piros zászlóval leintették az etapot) kettősének nem jött össze, valamint Pierre Gaslynak, aki a tegnapi problémák után ezúttal is sok időt töltött a garázsban.
A Red Bull és Verstappen az SQ2-ben vágott vissza: ebben az etapban a holland futotta meg a leggyorsabb kört, igaz, előnye minimális, 83 ezredmásodperces volt Leclerc-rel szemben. Ezúttal az üldözők is közelebb kerültek, Sainz és Pérez lemaradása már „csak” öt tized volt, de minden továbbjutó egy másodpercen belül maradt.
Ami a kiesőket illeti, a második szakasz után Oscar Piastri (az ausztrál azt követően „esett ki”, hogy Lance Stroll az utolsó pillanatban, a csapattárs szélárnyékát kihasználva beverekedte magát a legjobb tíz közé), Nico Hülkenberg, Esteban Ocon és Kevin Magnussen esett ki. Valamint Sargeant, aki pályára sem hajthatott.
Az SQ3 első gyors körei után Leclerc állt az élen, 179 ezreddel megelőzve Pérezt. A harmadik pozíció Verstappené volt, majd Sainz és a Mercedes kettőse jött Hamilton, Russell sorrendben.
Leclerc az utolsó menet után is megtarthatta elsőségét, annak ellenére, hogy ő maga elhibázta utolsó körét (az ötös kanyarnál kicsúszott és megtörte első szárnyát), annyit viszont Pérez és Verstappen sem javított, hogy átvegye tőle a sprintfutam rajtelsőségét.
Russell viszont jelentős mértékben javult: a Mercedes versenyzője egészen a negyedik helyig jött fel, megelőzve Sainzot is. A spanyolnak így be kellett érnie az ötödik helyezéssel. Hamilton hatodik lett, a nap eddigi meglepetésembere, Alexander Albon hetedik, majd az Aston Martin versenyzői jöttek Alonso, Stroll sorrendben. Norris, miután nem futhatott mért kört, tizedik lett.
A hétvége programja a Forma–2-esek sprintversenyével folytatódik, amit 12:55-től az M4 Sport is közvetít. Délután pedig jön az F1-es sprint (M4 Sport, 15:10)!
A sprintkvalifikáció végeredménye:
Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | |
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:42,820 | 1:42,500 | 1:41,697 |
2. | Sergio Pérez | Red Bull-Honda-RBPT | 1:43,858 | 1:42,925 | 1:41,844 |
3. | Max Verstappen | Red Bull-Honda-RBPT | 1:43,288 | 1:42,417 | 1:41,987 |
4. | George Russell | Mercedes | 1:43,763 | 1:43,112 | 1:42,252 |
5. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:43,622 | 1:42,909 | 1:42,287 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:43,561 | 1:43,061 | 1:42,502 |
7. | Alexander Albon | Williams-Mercedes | 1:43,987 | 1:43,376 | 1:42,846 |
8. | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes | 1:43,789 | 1:42,976 | 1:43,010 |
9. | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | 1:43,879 | 1:43,375 | 1:43,064 |
10. | Lando Norris | McLaren-Mercedes | 1:43,938 | 1:43,395 | idő nélkül |
11. | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | 1:44,179 | 1:43,427 | |
12. | Nico Hülkenberg | Haas-Ferrari | 1:44,843 | 1:43,806 | |
13. | Esteban Ocon | Alpine-Renault | 1:44,433 | 1:44,088 | |
14. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:44,101 | 1:44,332 | |
15. | Logan Sargeant | Williams-Mercedes | 1:44,042 | idő nélkül | |
16. | Csou Kuan-jü | Alfa Romeo-Ferrari | 1:45,177 | ||
17. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo-Ferrari | 1:45,352 | ||
18. | Cunoda Juki | Alpha Tauri-Honda-RBPT | 1:45,436 | ||
19. | Pierre Gasly | Alpine-Renault | 1:46,951 | ||
20. | Nyck de Vries | Alpha Tauri-Honda-RBPT | 1:48,180 |
Forrás: M4Sport