Vettel próbára tette a 2017-es esőgumikat
A Ferrari teljesítette első tesztnapját a jövő évi szélesebb gumiabroncsok prototípusaival: a több esős keveréket is kipróbáló Sebastian Vettel a Pirelli jelentése szerint 120 kört futott Fioranóban egy átalakított versenygéppel.

A mai nappal nemcsak a nyári szünet, hanem bizonyos tekintetben a jövő is kezdetét vetette a királykategóriában, hiszen elstartolt a Pirelli évközi tesztsorozata, melynek jelen fázisában már a szélesebb abroncsokkal gyakorolnak a csapatok. Először a Ferrari és Sebastian Vettel, aki az istálló hazai pályáján próbálta ki az új gumikat.
A német klasszis az első körök egyikén megpördült, ezt leszámítva azonban rendben ment a gyakorlás, melynek második felvonásában a vizes gumiké volt a főszerep a mesterségesen fellocsolt versenypályán. Ezek megalkotása és tökéletesítése ugyanis „komolyabb kihívás” elé állítja az F1 hivatalos beszállítóját, mint a száraz pályára szánt keverékeké, főleg annak ismeretében, hogy ezt a vegyületet az elmúlt időben sokan kritizálták, mondván érzékeny a vízátfolyásokra.
A teszthez a vörösök tavalyi autójának átalakított verzióját használták, ami „megközelítőleg” annyi leszorítóerőt termel, mint amennyit a 2017-es modellektől várnak (a mérnökök jelenleg 15-20 százalékos növekedéssel számolnak). Vettel az olaszok rövid jelentése szerint 120 kört teljesített ezzel a géppel és több specifikációjú vizes abroncsot is pályára vitt.
A négyszeres világbajnok ezzel be is fejezte a munkát, a Ferrari viszont szerdán is a pályán marad, hiszen egy napot még tesztel a Pirellivel. Az autót a Haas mexikói pilótája (aki továbbra is jó kapcsolatot ápol a vörösökkel), Esteban Gutiérrez viszi pályára. A száraz abroncsok tesztje szerdán indul – két napon át a Red Bull rója majd a köröket átalakított autójával az olaszországi Mugellóban. A bikások versenygépét a Toro Rosso korábbi pilótája, Sébastien Buemi vezeti majd.
Forrás: M4Sport