Ébresztő pofonok

Már csak harmadik erő a Ferrari. Négy futam alatt hátrányából előnyt csinált a Red Bull, miközben a vörösök most beismerték, Spanyolország óta alig fejlődtek. Sebastian Vettel szerint a pofonok felnyitották a szemüket.

a_000_8g7r9_europress_eza

Hátrafelé araszol a Ferrari. Sorozatban harmadik versenyhétvégéjükön maradtak le a dobogóról, a hockenheimi futamot Lewis Hamiltonnal szemben több mint fél perces hátránnyal zárták, az 5. helyen célba érkező Sebastian Vettel ráadásul Max Verstappentől is 19 másodpercre volt. És ez utóbbi még úgy is túl sok, hogy a német legutolsó körében több másodpercet veszített egy kicsúszás és a lekörözések miatt.

A Ferrari túl lassú.

A pályán és a fejlesztések terén is. Utóbbit nem bizonyítja jobban semmi, mint a Red Bull fölzárkózása és előzése a konstruktőrök versenyében. Az osztrákok 14 pontos előnnyel, a második pozícióban vakációznak. Miközben ők az utóbbi négy versenyen összesen 116 pontot gyűjtöttek, Vetteléknek csak 65-öt sikerült. Daniel Ricciardo már harmadik az egyéni bajnokságban, Max Verstappen lassan utoléri Sebastian Vettelt, aki ráadásul már 97 pontos hátrányban van Lewis Hamiltonnal szemben. 9 versenyennel a vége előtt ez annyit jelent, hogy ha bajnok akar lenni, futamonként átlagban több mint 10 pontot kéne hoznia a briten.

Idén viszont még legyőzni sem igen sikerült neki.

A heppenheimi azonban e nehéz helyzetben is megtalálja a pozitívumot: elmondása szerint az utóbbi hétvégék pofonjai felébresztették őket. „Az előző pár verseny nehéz volt számunkra, de nagyon-nagyon hasznos is, mert sok mindent megtudtunk az autóról, és már tudjuk, mire kell összpontosítanunk. Felnyitották a szemünket. Kicsit későn, de jobb későn, mint soha. Az első versenyek után ezek még nem voltak teljesen egyértelműek, de mostanra egyre nyilvánvalóbbá váltak. Persze nem kellemes így rájönni, hogy nem vagyunk versenyképesek, de tudjuk, mi a teendőnk. Nem könnyű máról holnapra változtatni, de van egy tervünk, és az év második felében erősebbek leszünk. Az előző versenyek nehezen alakultak számunkra, miközben a Red Bull számára jobban. De biztosra veszem, hogy a második félévben újra jobbak leszünk és versenyképesebbek ennél” – fogalmazott.

Csalódott arcok a Ferrarinál.

Vettel sem tudja titkolni, nehéz elfogadnia, hogy Hamiltonék ennyire távol vannak tőlük.„Nyilván nem vagyok boldog. A hazai verseny különleges, de ez ilyen szempontból mégsem volt különleges futam. Nem sikerült megtalálni a megfelelő egyensúlyt, az autó csúszkált, ami rossz hatással volt a gumikra. Mindent egybevéve nem vagyunk elég gyorsak. Sajnos túlságosan messze voltunk az előttünk lévőktől, főleg az első két etap után.”

A csapattárs szerint az eredmény mindenkinek fáj.

Kimi Räikkönen már szombaton sem repesett a boldogságtól a szempontjából jól sikerült időmérő után – vasárnap pedig keserűen állapította meg: „Nem voltunk elég gyorsak – sajnos ilyen egyszerű ez. Remélhetőleg megtaláljuk a módját annak, hogy a folytatásban kihívói lehessünk a két másik csapatnak. Nem lesz könnyű. Mindenki láthatja, hol értünk célba, és ez mindannyiunknak fáj. De most ez van, dolgoznunk kell tovább.”

Nem vár csodát.

Megkérdezték, jobbra számít-e kedvenc pályáján, Spában, ahol mindig jól megy neki. „Nem igazán. Úgy értem, az egy teljesen más típusú pálya, szóval más lesz. De az biztos, hogy sok munka vár még ránk, ha el akarjuk érni az elvárt szintet. Majd kiderül, hogy állunk akkor, de fejlődnünk kell.”

A szombaton még jó formát mutató Räikkönen vasárnap a vártnál nagyobb gumikopással küzdött. Elmondása szerint azonban nem a gumik jelentik a fő problémájukat. „Talán azt vártam, hogy ennél azért tovább bírják majd a gumik, és ez megnehezítette a helyzetet. Nem volt olyan rossz az első szetten, de aztán gyorsan visszaestünk. Több leszorítóerő kellene ahhoz, hogy gyorsabbá váljunk, és ez eredményezi a gondokat a gumikezelés terén is. Úgy tűnik, egyszerűen lassúak vagyunk. Vannak időszakok, amikor nagyon gyorsak tudunk lenni a versenyen, de ezek nem tartanak elég sokáig.”

Már a csapatfőnök is belátta.

Maurizio Arrivabene májusban kijelentette: „Ha a Red Bull jelenti a legnagyobb problémánkat, haza is megyek.” Hiába tiltakozott, az osztrákok nemcsak közelítettek, de DRS-üket bekapcsolva kerülték ki őket. „Igen, valóban szép fejlődést értek el. Újra eléjük kell kerülnünk, ez nem is kérdés” – látta be.

És hogy hol vesztek el?

„Barcelona óta túl keveset javítottunk a leszorítóerőnkön” – ismerte el. „Ezen a téren sürgősen javítanunk kell. A motor terén újabb fejlesztések várhatóak, de most nem a hajtóegység jelenti a fő gondunkat, hanem valami teljesen más: az aerodinamika. Most három hétre leáll a munka, de aztán teljes gőzzel mennünk kell előre.”

A kérdésre, miért nincs javulás Barcelona óta, hozzátette: „Ezt részletesen ki kell elemeznünk, több tényező is szerepet játszik benne.”

Az egyik talán a technikai igazgató, James Allison fokozatos kiválása lenne?

„Személyes okokból nem kívánok Jamesről beszélni. Újjászerveződtünk, mégpedig pánik nélkül. Pontosan tudjuk, mi a teendőnk. És most már azt is tudjuk, az autó mely részein kell javítanunk” – hárított az olasz.

És még a csapat és Vettel közötti rádiós taktikai vita kapcsán is magyarázkodhatott. „Csak mert újra nyilvános a rádiózás, ez még nem jelenti azt, hogy mindent ki akarnánk beszélni az ellenfelek előtt. Kódolt üzenetet adtunk Sebastiannak, mert két taktika között vacilláltunk, és nem volt teljesen egyértelmű, hogyan tovább. Ez az első kiállásnál volt. A másodiknál Sebastian egyszerűen csak jobbnak látta tovább a pályán maradni. Reméltük, hogy nagyobb nyomást gyakorolhatunk az ellenfelekre.”

Nos, ettől jelenleg messze vannak. Az utóbbi időben egyre távolab…

Forrás: M4Sport

 

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás