Leclerc: Ha direkt csináltam volna, egy kicsit finomabb vagyok…
Egészen sajátos a viszonya Charles Leclerc-nek a hazai Monacói Nagydíjával. Célba még sosem ért a hercegségben, a Q3-ba is most jutott be először, és bár ezúttal a pole pozíció is az övé, továbbra is aggódhat a rajta ülő „átok” miatt, mivel van esély rá, hogy az első rajthelye veszélybe kerül.
A Ferrari versenyzője igazán elemében volt az időmérő edzésen, és érezte, hogy a szűk utcákon nagyon versenyképes autójával minden esélye meglehet egy igazán nagy eredményre. A határon volt, a Q3 elején az élre is állt, aztán jött a hiba. Az Uszodánál túl korán fordult rá a sikánra, melynek belső falát már azt megelőzően is érintette kerekével. A korlát másodjára kitörte a kerekét a helyéből. Pechjére a délelőtti szabadedzésen hasonlóan bukó Nicholas Latifivel ellentétben ő úgy csapódott aztán a szalagkorlátnak, hogy Ferrarija hátulját is odavágta kicsit.
Miközben a balesete önmagában megmentette a pole-ját a jobb részidőket futó riválisok elől (Max Verstappen és Valtteri Bottas is meg volt győződve róla, hogy első lehetett volna a körével), most az ütközés miatt aggódnia is kell. Csapata vizsgálja, megsérült-e a váltója. Ha cserélni kell, az 5 helyes rajtbüntetést, vagyis a pole elvesztését jelenti.
„Vegyesek az érzéseim” – mondta sóhajtozva és mosolyogva Leclerc. „Most várom, hogy a szerelőim felnyissák a váltót, és kiderüljön, sérült-e vagy sem.”
„Összességében nagyon elégedett voltam az első körömmel a Q3-ban, mert nagyjából mindent összeraktam benne. Az első szektorban egész hétvégén küszködtem, és ezen a körön is így volt, de a másodikban és a harmadikban mindenhol a határon voltam, és nagyon elégedett voltam vele. Aztán a második köröm nem alakult a terv szerint. Meglátjuk, reménykedünk.”
Ami a balesetét illeti, elmondta:
„Túlságosan nyomni akartam. Láttam, hogy egy tizeddel lassabb vagyok, mint a legjobb körömön, ezért úgy gondoltam, megpróbálom. De túl sok volt. Az előző körben – már nem emlékszem, hogy a Q2-ben vagy az első Q3-as körömben – láttam, hogy érintettem a falat. Ebben a körben egy kicsit többet akartam, de visszaütött.”
Azt is elmondta, miért kockáztatott. „Mindig próbálok minden millimétert kihasználni a korlátoknál, mert ezzel lehet a legnagyobb tapadást kihozni az autóból.”
Mivel a balesetével lényegében a győzelmét is bebiztosította, ez okot adhat a gyanakvásra. Michael Schumacher 2006-ban, Nico Rosberg 2014-ben nyerte meg az időmérőt úgy, hogy hibázott az utolsó körén, nagy különbség, hogy ők nem törték össze az autójukat.
Leclerc egyértelművé tette, nem szándékosan csinálta.
„Megértem, hogy miért merül ez fel. De az biztos, hogy ha szándékosan csinálom, akkor figyeltem volna, hogy kevésbé durván menjek neki a falnak… De nem volt szándékos, nyilvánvalóan. Feszegettem a határokat, és most aggódom az autóm hátulja miatt. Remélem, rendben lesz, de majd kiderül.”
„Ez egy utcai pálya, ahol ha feszegeted a határokat, hibázhatsz. Más a helyzet, amikor szándékosan csinálod, de szerintem a mai teljesen nyilvánvaló volt” – mondta.
Ami a váltóját illeti, Mattia Binotto csapatfőnök megerősítette, még zajlik a vizsgálat. „Valóban aggódunk, jelenleg a szerelőink és mérnökeink ellenőrzik a váltót, és pár óra múlva kiderül.”
Ha mégis megtarthatja a pole-ját, Leclerc már a vasárnapi győzelem esélyén gondolkodhat. Közvetlenül a leintés után erre csak annyit mondott: „Mindig nagyon balszerencsés voltam itt, szóval meglátjuk.”
Később azért megosztotta, mi lesz a célja, ha az elejéről indulhat. „Próbálom megtartani az első helyet az első kanyarban. Ha sikerül, remélhetőleg tiszta versenyünk lehet, és elöl maradhatok.”
Forrás: M4Sport