Először kifakadt a csapatra, majd megszakított egy csapatvezetői interjút

Charles Leclerc-nél betelt a pohár a Ferrari sorozatos hibái miatt. Nem értette, miért nem hallgat rá a Ferrari. Aztán utólag igyekezett enyhíteni a korábbi kritikáját.

Sorozatban második időmérő edzésén maradt le Charles Leclerc a Q3-ról. Ezúttal nem az autója működött furcsán, mint Barcelonában, egyszerűen rossz ütemben volt rossz gumin. A Q2-ben a köztes esőgumin futott ki, noha már a bemelegítő körén jelezte a Ferrarinak, hogy szeretne slickre váltani, mert a száradó pályán ez lenne a jobb választás. Mérnöke nemet mondott: akartak egy biztonsági kört, és csak utána terveztek váltani.

Mire sor került a kerékcserére, az eső erősödni kezdett, Leclerc-nek pedig már nem volt esélye javítani. Bár utólag elismerte, rajta is múlt, hogy a köztes gumin nem futott továbbjutást érő időt, a monacói csapatát is kritizálta, mondván, az ilyen rendkívüli helyzetekben újra és újra hibákba futnak bele, és nem hallgattak rá.

„A kivezető körön slicket kértem, mert világos volt, hogy az kell. Alex (Albon) ezt választotta, korábban ment slickekre, mint bárki más, és világos, hogy ez volt a helyes döntés. Nem vállaltak kockázatot, a csapat valamiért másképp döntött. Ez van” – mondta az Autosportnak Leclerc.

Hozzátette, bosszantja, hogy az efféle rossznak bizonyuló döntések náluk szinte menetrendszerűek a nem szokványos helyzetekben. „A saját életünket tesszük nehezebbé. Az ilyen helyzetekben… nekem világos volt a véleményem, de úgy döntöttünk, valami mást csinálunk, és frusztrált vagyok.”

„Persze más versenyzők pontosan ugyanezt a stratégiát követték, és mégis bejutottak a Q3-ba. De apró részletekre hagyatkozol, ahelyett hogy könnyedén továbbjutnál a Q2-be. Amikor a pálya száraz, slick gumikra van szükséged. És nem tudom, mi történt.”

Felmerült, talán Leclerc is tehetett volna többet az akarata érvényesítéséért, ám ő ezt másképp látta. „Szerintem ennél egyértelműbb mód nincs önmagam kifejezésére. Szóval nem” – fogalmazott.

Sky Sportsnak eközben hozzátette: „Az ilyen trükkös helyzetekben elég gyakran fordul elő, hogy a rövidebbet húzzuk ezekkel a döntésekkel. És nekem egyértelmű véleményem volt. Mi más irányt választottunk, amit először is nehéz volt elfogadni, másodszor nagyon nehéz helyzetbe hoztuk vele magunkat.”

„Elmondtam nekik, amit gondolok. Nem vitatkozhatok velük egy körön keresztül, mert nyilván vezetnem kell, készülnöm a körömre, és csak el kell fogadnom, boldogulnom kell vele. De elmondta, hogy mit akartam.”

Leclerc többször is elmondta, beszélni fog a történtekről a csapatával, de zárt ajtók mögött, és nem kívánja kiteregetni a szennyest. „Még egyszer mondom: magunkat hozzuk ilyen sz** helyzetbe, mert sok múlik a forgalmon, a slickes kivezető körön. Ha köztes gumin érkeznek mások, miközben esik, és le kell lassítanod egy kicsit, csúszkálsz mindenhol. Nem volt ideális helyzet, és sokkal könnyebb lett volna korábban kiállni.”

Miközben Leclerc kritizálta a Ferrarit, később próbálta élét venni a megjegyzéseinek. Főnöke, Frédéric Vasseur olasz tévének adott interjújánál odalépett a mikrofonhoz, és közölte, az adrenalin beszélt belőle a leintés után, és elismerte, ő is ugyanúgy végezhetett volna jobb munkát az időmérőn, ahogyan a csapata, és együtt kell javulniuk.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás