A 3. körre a sorrend Hamilton, Vettel, Grosjean, majd egy kicsit leszakadva Alonso, Massa, Räikkönen, Webber, Button, Ricciardo és Perez volt a top10-ben.
A kerékcseréket Lewis Hamilton kezdte, 9 kört bírt a lágy gumikon. A visszatéréskor volt csapattársa, a hosszú első etapot teljesítő Button mögé került a 8. helyre, de nem ragadt be, gyorsan előzött.
Vettel a 12. körre váltott közepes keverékre, átadva a vezetést Grosjeannak. A címvédő is Button mögé tért vissza, viszont egyáltalán nem tudta átverekedni magát rajta, ami alaposan belerondított a stratégiába, mellesleg a közvetlen követés az autó hűtésének is ártott.
Alonso a 13., Grosjean és Räikkönen a következő körben ment ki az első cserére.
A lágyon rajtolók cseréi után Webber vezetett, mögötte Hamilton, Button, Vettel, Grosjean, alonso, Perez, Sutil, Massa, és Räikkönen állt a pontszerző helyeken.
Vettel nagyon igyekezett túljutni Buttonon, de nem ment neki, a 17. körben hozzá is ért a McLarenhez, megsérült az első szárnya, közben a KERS-szel is problémái voltak, és Grosjean is a nyakára ért.
A lotusos francia a 19. körben támadni kezdte a Red Bull sztárját, Alonso pedig egy kicsit hátrébb várta, hogy esetleg ő lehessen a nevető harmadik.
A Force Indiá-s Adrian Sutil a 100. F1-es versenyét futotta, de csak a 20. körig, amikor hidraulikai probléma miatt ki kellett szállnia.
Webber a 24. körig húzta az első etapot, az addig vezető ausztrál a 6. helyre, nem sokra az élmenők mögé ért vissza. Közben Vettel végül a nem épp tipikus előzési ponton, a 4-es kanyarban belső íven kapta el Buttont, akit aztán Grosjean is megelőzött – szokásához híven nem túl tisztán, koccanással.
Button aztán ki is ment kereket cserélni, majd Grosjean is, akinek valószínűleg módosítottak a stratégiáján. A francia a friss gumikon felpörgött, a 29. körben megelőzte Massát, méghozzá a 4-es kanyar külső ívén.
A 30. körben Hamilton zavartalanul vezetett, mögötte Vettel, Alonso, Webber, Räikkönen, Grosjean, Massa, Button, Hülkenberg és Perez volt a top10-ben.
Button is szokatlan helyen, a sikánnál ment el Massa mellett, akinek annyira elfogytak a gumijai, hogy cserélnie is kellett a 32. körben.
Az éllovas Hamilton ezt egy körrel korábban tette meg, a 4. helyre ért vissza, gyorsan utána is ment a sokkal régebbi gumikon haladó Webbernek és Alonsónak. Az ausztrált a 3. kanyarban utasította maga mögé, a ferraris pedig kiment előle, kereket cserélt.
Vettel szintén akkor járt kint, és megint Button mögé került, aki mögött már korábban is eltöltött 12 kört.
A 35. körben, a verseny – és egyben a 2013-as idény – felénél újra Hamilton vezetett, majd Webber, Räikkönen, Grosjean, Button, Vettel, Alonso, Perez, Massa és Rosberg következett az első tízben.
Vettel a 37. körben megelőzte Buttont, a versenybírók pedig bokszutca-áthajtásos büntetést osztottak ki Grosjeannak azért, mert a 4-es kanyarban a pályát elhagyva előzte meg Massát. Button a 38. körre kiment friss gumikért.
Ezek után Grosjean a 6., Button a 7. helyen haladt, míg Sergio Perez kerékcseréje miatt a williamses Pastor Maldonado lépett fel a 10. helyre.
Räikkönen a 43., Webber a 44. körben járt kint újra a bokszban, a finn a 6., az ausztrál a 3. helyre állt vissza.
A 45. körben Valtteri Bottas Williamse nagyon rossz helyen, a célegyenes-ráfordító kijáratánál adta meg magát, de a Hungaroring mindig kiválóan dolgozó pályabírói gyorsan eltávolították az autót.
Grosjean a 48., Alonso, Massa, Rosberg a 49., Hamilton az 50. körben kiment a harmadik kerékcseréjére. Hamilton pontosan Webber mögé ért vissza, de a 3. kanyarban a mercedeses kiterelte a pályáról, nem hagyta elveszni a 2. – virtuális 1. – helyet.
A sorrend ekkor Vettel, Hamilton, Webber, Räikkönen, Alonso, Grosjean, Button, Massa, Rosberg és Perez volt a pontszerző helyeken. Räikkönen és Button kétkiállásos stratégiát próbált végigvinni.
Vettel az 56., Webber a 61. körre váltott az utolsó szettjére, ezzel gyakorlatilag kialakult a végső, tiszta felállás, az utolsó csaták kiosztása – feltételezve, hogy Räikkönen végigmegy a harmadik garnitúra gumiján.
A 62. körben el is indult a küzdelem a 2. helyért, Vettel ott loholt Räikkönen nyakában, akinek még 8 kört kellett kibírnia. Webber 10 másodperc hátránnyal, de jó tempóban igyekezett beérni őket.
Räikkönen tapadása a 64-65. körre egyre fogyott, Vettel már kereste a lehetőséget, hol lehetne bebújni a finn mellé.
A 66. körben Rosberg autója nem bírta, füst és lángok között húzódott ki a 2. kanyarban, a túlmelegedéstől tartó Mercedesnél azon imádkoztak, hogy az élen álló Hamiltonnal ne történjen hasonló.
Vettel a 68. körben megpróbálkozott az előzéssel a 4. kanyar előtt, de nem fért be, a külső íven ki is szaladt, visszaesett egy kicsit, és az utolsó két körben már nem is tudott újra támadni.
Hamilton senkitől sem zavartatva ért be, a szombati negyedik pole után megszerezte a negyedik hungaroringi győzelmét, amely egyben az első lett a Mercedesszel. A dobogóra Räikkönen és Vettel ért fel.
Webber a 10. helyről a negyedikig kapaszkodott, a Ferrariból egy 5. helyet tudott kipréselni Alonso, Grosjean a bukdácsolás után a 6. lett. A McLaren Button 7. és Perez 9. helyével dupla pontszerzésnek örülhetett, míg a Williams végre-valahára megszerezte a 2013-as szezonjuk első pontját Pastor Maldonadóval.
A Magyar Nagydíj végeredménye:
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Idő/Különbség |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:42.29.445 |
2 |
Kimi Räikkönen |
Lotus |
+10.9 |
3 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
+12.4 |
4 |
Mark Webber |
Red Bull |
+18.0 |
5 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
+31.4 |
6 |
Romain Grosjean |
Lotus |
+32.2 |
7 |
Jenson Button |
McLaren |
+53.8 |
8 |
Felipe Massa |
Ferrari |
+56.4 |
9 |
Sergio Perez |
McLaren |
+1 kör |
10 |
Pastor Maldonado |
Williams |
+1 kör |
11 |
Nico Hülkenberg |
Sauber |
+1 kör |
12 |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
+1 kör |
13 |
Jean-Éric Vergne |
Toro Rosso |
+1 kör |
14 |
Giedo van der Garde |
Caterham |
+2 kör |
15 |
Charles Pic |
Caterham |
+2 kör |
16 |
Paul di Resta |
Force India |
+3 kör |
17 |
Jules Bianchi |
Marussia |
+3 kör |
18 |
Max Chilton |
Marussia |
+4 kör |
Nem értek célba:
Valtteri Bottas |
Williams |
42. kör |
Esteban Gutiérrez |
Sauber |
28. kör |
Adrian Sutil |
Force India |
19. kör |