Vettelnek a szuperlágy is elég volt

Sebastian Vettel

Alig hitt a szemének a paddock a barcelonai utolsó tesztnap ebédszünete előtt: a leálló Mercedes miatt lendült a piros zászló! A németek első komolyabb problémájáról, Sebastian Vettel szuperlágyas leggyorsabb köréről és a rövidebb etapokról szólt a pénteki gyakorlás első fele.

Szokás szerint napos, kellemes időben vette kezdetét a 2016-os előszezon utolsó tesztnapja Barcelonában. A reggelt ismét a Ferrari glóriatesztje indította – ezúttal Sebastian Vettelnek volt lehetősége kipróbálni az új eszközt.

A nap első felében Lewis Hamilton állt a tabella élén. Tíz perccel a leintés előtt viszont már az első kanyarnál állt, a pálya szélén. A brit a Mercedes jelentése szerint erőátviteli probléma miatt húzódott félre, előidézve ezzel a nap eddigi egyetlen piros zászlós megszakítását. A mostani volt a csapat első komolyabb műszaki hibája – az első alkalom, hogy megtorpantak a munkában. Persze már-már időszerű is volt ez a hiba: ma Hamilton harmadik megtett kilométerével a Mercedes máris teljesítette azt a távolságot a tesztidényben, amit a múlt évben a győztes Porsche-csapat Le Mans-i sikerekor… A csillagos márka már bőven átlépte az 5000 kilométeres határt. (Egyesek a leállás kapcsán azért megjegyezték, érdekes, hogy közvetlenül az ebédszünet előtt jött, ahogy az is, hogy már a baj megtörténése után azonnal tudták a hiba okát.)

A brit egyébként a negyedik helyen állva vonult el ebédszünetre. Bár előző nap úgy nyilatkozott, reményei szerint pénteken pár időmérős kör formájában sikerül megtapasztalnia, hogyan is viselkedik a W07-es, amikor igazán a határokat feszegeti vele, a Mercedes nagy tűzijátéka egyelőre elmaradt. Az Auto Motor und Sport úgy tudja, a németek 60 közepes gumi mellé mindössze négy szett lágy abroncsot rendeltek a Pirellitől a két teszthétre, és egyetlen szuperlágy vagy ultralágy papucsot sem. Márpedig Hamilton és csapattársa a sárga jelölésű gumikat már elhasználta az előző két napon.

Hasonló problémája nem volt a Ferrarinak, ahol Sebastian Vettel előbb a lágy gumin vette át a vezetést Hamiltontól (1:23,595-es idővel), majd fél 12 táján felrakatta a szuperlágy abroncsokat is, mely egy 1:22,852-es kört eredményezett. Ez kevesebb, mint 0,1 másodperccel maradt csak el Kimi Räikkönen tegnapi ultralágyas eredményétől. Időmérő-szimulációja során aztán a négyszeres világbajnok is föltette a lila oldalfalú abroncsokat, ám hiába a legjobb első szektora, csak egy 1:34,791 másodperces körrel rukkolt elő. Hogy szándékosan vett-e vissza, netán hibázott-e, nem tudni, ám ezzel a gyorsan kopó gumi legjobb köreit „tékozolta el”.

A szuperlágyon egyébként Carlos Sainz 0,6 másodperccel maradt el Vetteltől, míg Sergio Pérez 0,9 másodperccel. Sainz később ugyanakkor javítani tudott az ultralágy abronccsal, s 1:23,134 másodperces idejével pedig elfoglalta a tabella második helyét.

Rajta kívül még a 6. Jenson Button érte el legjobb eredményét a lila gumival. 2009 bajnoka 54 kört teljesített, s a délelőtt folyamán többféle vezetőszárnyat is próbára tett, folytatva csapata aerodinamikai fejlesztési programját.

Lágy gumival érte el legjobb idejét Daniel Ricciardo, Marcus Ericsson és Romain Grosjean. Utóbbi versenyző tegnapi fékproblémái után megpördülés és komolyabb gondok nélkül teljesített 52 kört. A francia programja ezzel minden bizonnyal véget ért: a Haas jelezte, délután az eddig kevés kört teljesítő Esteban Gutiérreznek is lehetőséget ad a gyakorlásra.

Grosjean volt csapattársa, Jolyon Palmer már kevésbé lehet elégedett délelőttje alakulásával. A tesztidényben eddig rendkívül balszerencsés újonc ugyan futott egy időmérős kört a szuperlágy gumin, amellyel a 7. helyre lépett előre, mindössze 29 kört teljesített, azaz csütörtök után a péntek délelőttje jelentős részét is a garázsban töltötte.

Nála is rosszabbul járt a Manor-csapat. A szintén újonc Rio Haryantót eddig még nem láthattuk a pályán, miután autójával meg nem nevezett mechanikai gondok adódtak.

A teszt 14 órakor folytatódik, s az utolsó négy órájában a délelőtti rövidebb menetek után bizonyára már a hosszabb etapoké és versenyszimulációké lesz a főszerep.

A barcelonai negyedik nap állása féltávnál
Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:22,852 54
2. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:23,134 +0,282  57
3. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:23,721 +0,869  44
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:24,133 +1,281  69
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:24,427 +1,575  61
6. Jenson Button McLaren-Honda 1:24,714 +1,862  54
7. Jolyon Palmer Renault 1:24,859 +2,007  29
8. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:25,031 +2,179  57
9. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:25,255 +2,403  52
10. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:25,696 +2,844  63
11. Rio Haryanto Manor-Mercedes idő nélkül ——-  0

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás