Vettel volt a leggyorsabb az utolsó tesztnapon

Ötödször is Ferrari-elsőség született a téli teszteken, miközben a Mercedes és a Force India az idei első komolyabb műszaki hibáját regisztrálhatta.
A német Sebastian Vettel révén a nyolc tesztnapból ötödször is Ferrari-versenyzőé lett a legjobb köridő, miután a korábbi világelső szuperlágy keveréken megfutott délelőtti legjobbját az utolsó délutánon már senki sem tudta megjavítani. A reggeli installációs körén Vettel is feltette autójára azt a „glóriának” becézett új fejvédő bukókeretet, amelyet csapattársa, a finn Kimi Räikkönen már tegnap kipróbált.
Elszenvedte első leállást okozó technikai hibáját az eddig félelmetesen megbízhatónak bizonyuló címvédő Mercedes-istálló is – a világbajnok Lewis Hamilton alatt ebédidő előtt néhány perccel adta be a kulcsot a brackley-iek sebességváltója, az őt félidőben váltó Nico Rosberg pedig az újraindítást követően szűk másfél óráig vesztegelt a garázsban, amíg a szerelők elhárították a bajt. A gyári Mercedes több mint 5000 megtett kilométert követően robbant le először.
A nap második piros zászlóját az eleddig ugyancsak szinte teljesen hibátlanul muzsikáló Force India-Mercedes kapitulációja okozta. A délután három óra magasságában csődöt mondó autót ma Sergio Pérez vezette, s a mexikói versenygépének hátuljából állítólag sűrű füst és lángcsóvák törtek elő a hátsó egyenes végén, mielőtt Pérez néhány kanyarral később végleg leparkolt vele. A középcsapat ezt követően már vissza sem tért a pályára.
Szintén műszaki hibával szembesült – még a délelőtt folyamán – a brit Jolyon Palmer, aki renault-s csapattársához, Kevin Magnussenhez képest ezen a télen végtelenül szerencsétlennek mondhatta magát, miután rajta kívülálló okok miatt nyolc nap alatt mintegy feleannyi körre volt csak képes, mint a dán. Palmernél ezúttal a hidraulika akadályozta a munkát.
A Renault-hoz hasonlóan egyenlőtlenül oszlottak a meg a technikai malőrök az újonc Haas-istállónál is. Az amerikaiak ezt szem előtt tartva változtattak is a beosztásukon, s az utolsó órákra visszaültették a kocsiba a rendre a rövidebbet húzó Esteban Gutiérrezt.
A legtöbb kört ezen az utolsó tesztnapon egyébként a Ferrari teljesítette – Vettel ma 142-szer is körbeért a 4,6 kilométeres barcelonai aszfaltcsíkon, amely mennyiségbe még egy sikeres versenyszimuláció is belefért. A Mercedes két versenyzője együttesen 139 kört tett meg.
Az idén mindössze kétszer négy napig tartó téli tesztek végeztével most az egész mezőny felkerekedik majd, hogy két hét múlva az ausztráliai Melbourne-ben mérhessék össze erejüket a 2016-os szezonnyitó alkalmából.
A második barcelonai teszt zárónapjának végeredménye
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:22.852 | 142 | |
2. | Carlos Sainz jr | Toro Rosso | 1:23.134 | +0.282 | 133 |
3. | Felipe Massa | Williams | 1:23.644 | +0.792 | 129 |
4. | Sergio Perez | Force India | 1:23.721 | +0.869 | 60 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:24.133 | +1.281 | 69 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | 1:24.427 | +1.575 | 123 |
7. | Jenson Button | McLaren | 1:24.714 | +1.862 | 121 |
8. | Jolyon Palmer | Renault | 1:24.859 | +2.007 | 90 |
9. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:25.031 | +2.179 | 132 |
10. | Romain Grosjean | Haas F1 | 1:25.255 | +2.403 | 66 |
11. | Esteban Gutierrez | Haas F1 | 1:25.422 | +2.570 | 25 |
12. | Rio Haryanto | Manor F1 | 1:25.899 | +3.047 | 57 |
13. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:26.140 | +3.288 | 70 |
Forrás: M4Sport