Verstappen volt a leggyorsabb az időmérő előtt, nyomában a Ferrari

Max Verstappen futotta meg a leggyorsabb kört az utolsó monacói szabadedzésen, melyen a Ferrari továbbra is meggyőzőnek tűnt: Carlos Sainz második lett, Charles Leclerc pedig harmadik. A vörösök lemaradása minimális, Sainz köre mindössze 47 ezreddel volt lassabb Verstappenénél.

A pénteki pihenőnap után szombaton újra felbőgtek a V6-os turbók Monacóban, ahol ezúttal hűvösebb körülmények fogadták a mezőnyt, mint az első két gyakorlás alatt. Igaz, a pálya legalább fölszáradt a reggeli – az F2-es futamot alapvetően meghatározó – esőzés után.

Ami az előzményeket illeti, csütörtökön – kisebb meglepetésre – a Ferrari versenyzői futották meg a leggyorsabb kört: Charles Leclercé volt az első, Carlos Sainzé a második idő.

A vörösök ma is jól kezdtek, az első tíz perc után ugyanis újra Leclerc állt a tabella élén, és a márkatársa volt a második. Ahogy a Ferrari, úgy a partnercsapat, az Alfa Romeo is jól kezdte a hétvégét, és az utolsó szabadedzést is, Antonio Giovinazzi volt ugyanis a harmadik a vörösök mögött, időeredménye pedig már gyorsabb volt, mint csütörtöki legjobbja.

Ami a csütörtöki csúcsot illeti, azt harmadik gyors körén Leclerc is meg tudta ismételni: a monacói neve mellett máris egy 1:11,6-os időeredmény állt. Ezzel egyébként ekkor (húsz perccel a kezdés után) öt tizeddel vezetett a csapattárs, héttel Sergio Pére és nyolccal Max Verstappen előtt.

A vörösöket először Verstappen közelítette meg: a holland 1:11,7-re javított, egy tizedre megközelítette tehát Leclerc idejét. Második nekifutásra aztán a Red Bull klasszisa át is vette a vezetést a hétvége addigi leggyorsabb körével (1:11,485).

Sokat a Ferrari válaszára sem kellett várni: Sainz röviddel az edzés fele előtt 33 ezreddel szárnyalta túl Verstappen legjobbját. Eközben a Mercedes kettőse is elkezdte szórni a gyorsabb köröket, a Red Bull-lal és a Ferrarival azonban még nem tudták fölvenni a versenyt: Lewis Hamilton negyedik volt öt tizedes lemaradással, Valtteri Bottas pedig ötödik hat tizedes hátránnyal.

Az Alfa Romeók továbbra is jól álltak, Kimi Räikkönen a nyolcadik helyre ugrott, Giovinazzi pedig kilencedik volt az utolsó húsz perc kezdete előtt.

Az edzés második felében a piros zászlók is előkerültek, miután Nicholas Latifi hibázott és lekoccolta a falat az uszoda után.  A monacói beavatkozók azonban ismét rendkívül gyorsan dolgoztak, és néhány perc alatt „eltakarították” a sérült Williamst, és gyorsan be is vonták a piros zászlókat.

Miután a mezőny megkapta a zöld jelzést, kezdetét vette egy „mini Q3”: mindenki a lágy keveréken ment ki, és mindenki javítani akart addigi legjobbján. Ez a „feladat” Verstappennek sikerült legjobban, legalábbis addig, amíg Mick Schumacher balesete miatt ismét félbe nem szakították az edzést. Sőt, mivel csak két perc volt már hátra, a piros zászló gyakorlatilag véget is vetett annak.

Az utolsó szabadedzést tehát Verstappen nyerte, a holland előnye azonban minimális volt Sainzcal szemben, mindössze 47 ezredmásodperc. A harmadik helyen Leclerc végzett (ő két tizedet kapott a hollandtól), a negyedikre pedig az utolsó percekben Bottas ugrott. Pérez ötödik lett, Lando Norris hatodik, Hamilton pedig csak hetedik. Räikkönen megtartotta a nyolcadik pozíciót, a legjobb tíz közé pedig Pierre Gasly és Sebastian Vettel fért még be.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás