Elátkozott Leclerc: Kezdek hozzászokni ehhez az érzéshez Monacóban

Nem hibáztatja csapatát a Monacói Nagydíjon elrajtolni sem tudó Charles Leclerc. Úgy tudja, mégsem a váltója hibásodott meg.

Az év eddigi legkegyetlenebb rajtceremóniája volt a monacói. A himnusz alatt minden versenyző köteles felsorakozni a pálya célegyenesében, így Charles Leclerc-nek is ott kellett lennie, annak ellenére, hogy ott állva már tudta, ő nem is lesz résztvevője a versenynek, amit az ünnepség fölvezet.

Albert herceg vigasztalóan ölelte meg utána a lehajtott fejjel, csalódottan ballagó ferrarist, aki továbbra sem tud szabadulni a hazai pályán rajta ülő átoktól. Leclerc még sosem ért célba monacói versenyen – most megszerezte ugyan a pole pozíciót, de el sem rajtolhatott.

Leclerc-t közvetlenül a rajt előtt érte a sokk. A rajtrácsra tartott, amikor a rakparton hirtelen problémája adódott. „Ó, nem! Ó, nem! Elszállt a váltó” – kiabálta fejét fogva a csapatrádión. A garázsba ugyan vissza tudott térni, de a boxutcát időközben lezárták, majd nem sokkal később kiderült, olyan hiba lépett föl, amire nincs megoldás fél órán belül, így még a boxból sem eredhetett a mezőny után.

Érdekesség, hogy miközben Leclerc a jobb hátsó kerekét törte ki a helyéből szombaton, a Ferrari azt közölte, a bal hátsó részénél lépett fel probléma az autóval. Leclerc elárulta, most úgy vélik, nem is a váltója adta meg magát.

„Amikor éreztem, hogy gond van, egyből azt gondoltam, hogy a váltóval van probléma. De nem azzal volt, legalábbis úgy tűnik. Úgy fest, valami más volt. De még vizsgáljuk. Így is egészen biztos vagyok benne, hogy összefügg a tegnapi balesetemmel. Most próbáljuk megérteni, honnan ered a gond. Úgy hallottam, hogy bal hátulról, de nem tudom, hogy pontosan mi. volt”

– mondta a brit Sky Sportsnak.

Hangsúlyozta: „Nem akarok túl sokat mondani, mert nem tudok mindent. Annyit tudok, hogy nem a váltótól jött, hanem inkább az autó bal hátuljától. Hogy van-e összefüggés a balesettel, azt majd ki fogjuk deríteni a vizsgálatok során. De még korai lenne megmondani.”

Mondhatnánk, Leclerc magát okolhatja, hiszen ő hibázott szombaton a Q3-ban, amivel összetört Ferrarijában kár keletkezhetett. Ugyanakkor a Ferrari felelősségének kérdése is fölmerül, hiszen szombat este és vasárnap reggel is átnézték az erőátvitelt, és úgy ítélték meg, nincs szükség büntetést érő váltócserére, minden rendben lesz. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szombaton ráadásul egyértelművé tette: mindennél, így a győzelmi esélynél is fontosabb számukra a pontszerzés, ezért ha csak egy kicsi bizonytalanság is lesz a váltójuk körül, cserélni fognak, nem hazardíroznak.

Leclerc nem hibáztatta a csapatát. „A fiúk nagyon keményen dolgoztak tegnap, hogy mindent ellenőrizzenek. A szerelők ma végre boldogok voltak, mert látták, hogy minden rendben van. Minden elem rendben volt. Aztán ez történt. Ez mindenki számára sajnálatos.”

„Csak szomorúságot érzek. Nagy szomorúságot. A csapat miatt is. Mindent ellenőriztek, minden mechanikus elemet. Minden rendben volt. A kivezető köröm első szektorában minden rendben volt. Aztán az alagúthoz érkeztem, és hirtelen valami tönkrement. Elsőre azt gondoltam, hogy a váltó az, de az első vizsgálatok azt mutatják, hogy valószínűleg nem onnan ered a hiba. Valahonnan máshonnan.”

Leclerc-t megkérdezték, milyen érzés volt sisakkal a fején várni, hogy kiderüljön, elindulhat-e a versenyen. „A garázsban nagyon nehéz volt rendben lenni… De már kezdek hozzászokni ehhez az érzéshez itt. Sosem fejeztem be versenyt itt, most pedig nem is rajtoltam el a pole-ból. Ezt nehéz megemészteni.”

„Sok érzelem kavargott bennem. Ez a pálya egészen különleges számomra. Egy versenyző mindig jól akar szerepelni a hazai futamán, és én még sosem értem célba Monacóban. Ezt nehéz elfogadni. Ez van. Muszáj túltennem magam rajta, és jobban kell csinálnom a jövőben.”

Mondhatnánk, a Ferrari erős formája némi vigasz lehet számára, ám Leclerc rámutatott, ez most inkább csak megforgatja a kést a szívében. „Nagyszerű volt, élveztem, hogy újra a legjobb helyezésekért csatázhatok, de tudom, hogy ez csak egyszeri eset volt. Az autónk ezen a pályán nagyon jó, de a következőn visszatérünk a normalitáshoz, és nem fogunk többet ezért a helyezésért harcolni. Ezért is fáj most ez jobban, mint általában.”

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás