Vakon vezetett Leclerc, bevállalós volt – legyőzte a mumusát

Voltak körök, amikor gyakorlatilag vakon vezetett Charles Leclerc az ausztráliai időmérő edzésen. Sosem bajlódott még ennyit a szemébe sütő nappal.

Idén másodszor, pályafutása során 11-edszer nyert időmérő edzést Charles Leclerc, és Kimi Räikkönen 2007-es pole-ja óta először ajándékozta meg a Ferrarit melbourne-i első rajtkockával. Az Ausztrál Nagydíj szombati kvalifikációját magabiztos, közel három tizedmásodperces előnnyel vitte Max Verstappen előtt, az utolsó köre pedig remekül sikerült.

Az időmérőt többször is megszakították baleset miatt, így jóval később ért véget, mint előzetesen tervezték. Mindez az idei későbbi kezdési időponttal azt jelentette, hogy a hajrában egyre lejjebb kúszott a nap a horizont felé, ami extra kihívást jelentett a mezőny tagjai számára.

Leclerc-t különösen zavarta a helyzet. a Q2-ben még új sisakrostélyt is kért a sisakjára, mert amit használt, az szinte semennyire sem fogta fel a szemébe sütő nap fényét.

„Nem volt még ennyi problémám a nappal. Komolyan mondom, semmit sem lehetett látni! Azt sem tudtam, hogy a füvön vagyok-e vagy sem. A Q2-ben azt mondtam, rendben, megcsináltam a kört, csak higgadj le, menj tovább a Q3-ba”

– mesélte a bajnoki éllovas.

Elárulta, voltak pillanatok, amikor csak érzésből és emlékezetből vezetett. „A Q2-ben az első körömön egészen sokat kockáztattam, mert fogalmam sem volt, hol vannak a pálya határai. Ilyenkor kicsit találgat az ember, és a hétvége ritmusával nagyjából tisztában van vele, hogy hol kell kanyarodnod. De tényleg fogalmam sem volt, merre vannak a pálya határai, és nagyon zűrös volt.”

„Aztán sötétebb sisakrostélyra váltottam, és a Q3 elején jött pár felhő, ami tökéletes volt. De az utolsó körömön az egyes kanyar féktávján megint nagyon-nagyon rossz volt. Nem hinném, hogy bármit tehettünk volna, még a sötétebb sisakrostély sem volt elég. És a kör további része azzal túl sötét lett volna, ahol felhős volt az ég. Szóval kompromisszumot kellett kötni. De ez mindenkinek probléma volt. Mindenesetre rendkívül nehézzé tette.”

Hozzátette, a problémának a pole-körére is volt egy kis hatása. „Az utolsó szektorban a Q3-as utolsó körömön egy kicsit vesztettem is, de csak azért, mert nehéz volt bármit is látni.”

MUMUSPÁLYA, MUMUSKANYAROK – LECLERC LEGYŐZTE ŐKET

Leclerc a pole-ja után azonban nem csak e nehezítő körülmény miatt volt büszke a teljesítményére. Elárulta, sosem volt nagy barátja az ausztrál pálya, és ezen a hétvégén is hullámzónak érezte rajta a teljesítményét.

„A múltban mindig küszködtem ezen a pályán. Talán csak nem fekszik nekem, nem tudom. Ezen a hétvégén igazán keményen dolgoztam, keményen dolgoztunk. Zűrös volt a három szabadedzés számomra, pár jó kört sikerült összeraknom, de nem állt össze minden. A Q3-ban viszont minden összeállt, és ez nagyszerű érzés. Igazán elégedett vagyok, hogy a pole-ból rajtolhatok holnap.”

Részleteket is elárult a melbourne-i nehézségeiről. „Már az előző vonalvezetésen is bajlódtam, mindig nehéz volt számomra ezekben a kanyarokban. Nem igazán kilencven fokosak, de kicsit furák. És igen, mindig nehézségeim voltak a vezetési stílusommal. Szerintem ez általánosságban minden versenyzőnél megvan.”

„Nekem a kanyarok típusa okoz nehézséget, amilyen az egyes és a hatos. Nagyon élesen és gyorsan kell elfordulni, és ezekben a kanyarokban gondom van a vezetési stílusommal. Nehezen tudok elég precíz lenni. Sokat dolgoztam ezen, és végül sikerült összehoznom az egyes és hatos kanyart a gyorskörömön, ahogy szerettem volna.”

„Az autó nem volt más, hogy őszinte legyek, csak többet hoztam ki belőle. Próbáltam összerakni a kört, higgadt maradni, bejutni a Q3-ba. Könnyű hibázni itt, ezért fontos volt építkezni. Hogy számítottam-e ilyen jó teljesítményre a Q3-ban? Nem hinném. Ez kellemes meglepetés volt! Elégedett vagyok, hogy higgadt tudtam maradni, minden pillanatban. Pedig zűrös időmérő volt a piros zászlókkal, a sárga zászlókkal és a nappal.”

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás