Baki a Ferrari-garázsban: főnöke hiába nyugtatta a dühös Sainzot
„Amíg nem alszok egyet, mérges maradok” – mondta csalódottan Carlos Sainz az Ausztrál Nagydíj időmérő edzése után. Dühének okát a 9. rajtpozíció jelentette, mely a Ferrari idei és melbourne-i formáját látva is messze elmarad a várakozásoktól. A spanyol a mindent eldöntő Q3-ban a tempós 10-es kanyar után majdnem elveszítette az irányítást a Ferrarija fölött, ez magyarázza a győztes Charles Leclerc-rel szembeni másfél másodperces hátrányát.
Gyenge eredményének tényleges okát viszont egy garázsban történt műszaki problémára jelentette, ami elindította a lejtőn.
A piros zászlós megszakítások miatt eleve hektikus kvalifikáció végjátékát Fernando Alonso balesete és az amiatti hosszú megszakítás vezette fel. Az éppen akkor jött, amikor Sainz befejezte volna az első mért körét. Mivel nem tehette, visszacsúszott az utolsó helyre. Ezt követően a versenyzőknek egy etapjuk (de több gyorskörük) maradt arra, hogy leosszák a helyezéseket, Sainznak viszont csak egyetlen lövése, mivel az autója elsőre nem akart beindulni.
„Sokkal jobb lett volna az a köröm” – mondta Sainz a piros zászló miatt be nem fejezett körről, amivel szerinte jobb rajthelyezést szerzett volna. „Az egy normál kör volt, míg az utolsó köröm előtt problémánk volt az indítóval.”
„Nem tudtuk beindítani az autót, ezért három perccel később mentünk ki a pályára, mint kellett volna. Így nem tudtam előkészíteni a gumikat, nem tudtam felmelegíteni őket. Elkezdtem kapkodni, fagyos gumikkal kellett nekikezdenem a körnek, ami borzalmasan sikerült.”
„Hihetetlenül balszerencsés voltam. Ami a Q3-ban elromolhatott, az el is romlott. Pedig az egész időmérő alatt harcban voltam a pole pozícióért.”
A Ferrari versenyigazgatója, Laurent Mekies biztosra veszi, hogy Sainz a késlekedés nélkül pole-esélyes lett volna. „Volt egy kis csúszásunk, és bár sikerült kiküldeni az autót, de terveztünk egy bemelegítő kört, és a csúszás miatt erre már nem maradt időnk. Egyből gyorskörre kellett küldenünk Carlost, és tudjuk, hogy a gumik melegítésének megvan a folyamata, nagyon érzékeny folyamat, vagyis könnyű így lendületet veszíteni. Sajnálatos következményei lettek” – magyarázta a brit Sky Sportsnak.
A történtek után Mattia Binotto csapatfőnök próbálta vigasztalni Sainzot, kevés sikerrel.
„Tudja, hogy dühös vagyok, mert efféle gondoknak nem kéne történniük az indítóval. Ez egyszerűen egy katasztrófa lett. Harcban voltam a pole-ért, és minden elromlott, ami elromolhatott. Szóval nem leszek boldog, még akkor sem, ha valaki vigasztalni akar”
– mondta a spanyol.
„A holnapi egy új esély lesz. Próbálunk visszatérni. Most aludnom kell egyet erre. Muszáj aludnom, mert amíg nem megyek aludni, addig mérges maradok. Megvolt a tempónk, de minden rosszul alakult a Q3-ban. A piros zászló rosszkor jött, nem tudtam befejezni a biztonsági körömet. Aztán a második körömnél Charles-lal mentem volna ki, amikor nem indult az autóm.”
Mekies bízik a vasárnapi javításban. „Balszerencsés helyzet volt a piros zászlós is az első körön, amivel a top tíz végére kerültünk. Carlosnak viszont megvan a tempója, ezért arra számítok, hogy vissza fog kapaszkodni” – vélekedett a francia.
Sainz kevésbé optimista. „Próbálunk előrejönni, amennyire tudunk, de vagyunk annyira realisták, hogy tudjuk, a negyedik DRS-zóna nélkül nem változott túl sok minden, vagyis nehéz lesz előzni. De mindent meg fogunk tenni” – ígérte a bajnoki tabella jelenlegi másodikja, aki mindkét idei versenyen dobogós volt.
Forrás: M4Sport