Totális csőd Vetteléknél

Sebastian Vettel hibázott, a Ferrari hibázott, és közös erővel még tovább rontották már eleve rossz helyzetüket a szuzukai időmérőn. A német nem hibáztatja csapatát a rossz taktikázás miatt.

„Lehettünk volna a hősök is” – kommentálta csapata Q3-as taktikai baklövését Sebastian Vettel a szuzukai időmérő után. A feltételes mód viszont nem sokat segít, amikor valaki hős helyett „senkiként” hagyja el a színpadot. A Ferrarival a Japán Nagydíj kvalifikációja pontosan azt a forgatókönyvet hozta, amit idei elpuskázott versenyeikről, hétvégéikről már jól ismerünk: a csapat kockáztat, bakot lő, összezavarja versenyzőit, akik aztán addig görcsölnek, míg egy újabb hibát rátéve tovább nem rontják helyzetüket.

Sebastian Vettel csütörtökön azt mondta bajnoki helyzetéről, muszáj kapaszkodniuk az esélyükbe, ezért minden lehetőségből a maximumot kell kihozniuk, ha ez egy harmadik hely, akkor a harmadik helyet. A német ehhez képest vasárnap a 9. rajtkockából vág neki a versenynek, míg csapattársa, Kimi Räikkönen Max Verstappentől vereséget szenvedve csak a 4. pozícióból.

A Mercedes fölényét látva nem várta pole-esélyesként a Scuderia a kvalifikációt, ám a második sorra minden esélye megvolt. Még akkor is, amikor a Q3-as körükön a második szektornak rugaszkodtak neki versenyzőik. Először Räikkönen teljesítette a körét, aki a Spoonban a vizes kerékvetőn kissé megcsúszott ugyan, de sikerült a pályán tartania autóját. E hiba épp elég volt ahhoz, hogy lemaradjon a 3. helyről. Vettel már a Degnerből kijövet majdnem elhagyta a pályát, aztán a Spoon-ban már ténylegesen is megtette: a bukótérből visszatérve 4,5 másodperccel lassabb kört teljesített a pole-szerző Lewis Hamiltonnál, és mivel utána erősödött az eső, már nem volt esélye javítani.

„Az első menet egész jó volt, de volt egy hibám a Spoonban, ahol az időm nagy részét elveszítettem. A második menetre pedig már nem sikerült időben kimennünk, mert jött az eső. Túl késő volt” – állapította meg csalódottan Vettel.

Bár a 9. helyért csakis magát okolhatja, hiszen ő rontott, a kényelmetlen helyzetet a Ferrari Q3 elején választott kockázatos taktikája alapozta meg azzal, hogy a 10-es mezőnyből egyedüliként a köztes esőgumin küldte ki két versenyzőjét a még száraz pályára. Azt remélték, az eső segítségével többet hozhatnak ki a helyzetükből, mint a reálisnak tűnő második sor, ám kockáztatásuk csak arra volt jó, hogy elvesztegették azt a pár percet, ami a Q3 végén aztán hiányzott nekik. „Rosszul választottunk” – ismerte el Vettel. „De abban a pillanatban úgy tűnt, érdemes megkockáztatni, hogy a köztes gumin fussunk egy kört. Ha az eső hamarabb érkezett volna, akkor most mi lennénk a hősök. Ilyesmi megesik.”

A Ferrarival sajnos túlságosan is gyakran mostanság.  Szingapúrban az időmérőn a Q2-ben próbálkoztak fölöslegesen a keményebb gumis továbbjutással, amivel szintén sikerült kizökkenteniük versenyzőiket. A vasárnapi versenyen aztán ugyanúgy a Mercedes legyőzésének reményében vállaltak kockázatot a korai kerékcserével és a puhább gumi feltételével, és ezzel ugyanúgy csak még hátrébb csúsztak, mint most.

Hogy is mondta pénteken Vettel? „Agresszívek leszünk, de nem akarunk öngyilkosok lenni, akkor kockáztatunk, ha van értelme.”

Ehhez képest szombaton mégis sikerült fejest ugraniuk a szakadékba, ám ő a korábbi mellényúlásokhoz hasonlóan most sem mondott egy rossz szót sem csapatára. „Nem számít, ki hozza meg a döntéseket a gumikról, mi választottunk közösen. Én is egyetértettem, osztozunk a felelősségen. Utólag kiderült, rossz döntés volt” – jelentette ki.

Hogy ezek után hogyan tovább? Vettel helyzete a versenyt illetően ugyanolyan kilátástalannak tűnik, mint a bajnoki helyzete. Szuzukában nehéz előzni, ráadásul az előrébb állók közül Romain Grosjean a lágy gumin fog rajtolni, így hosszú (feltartós?) első etapra számíthatunk tőle.

Vettel ennek ellenére küzd tovább. „Természetesen van még lehetőségünk. Nem ezt a pozíciót érdemeljük a tempónk alapján, gyorsabbak vagyunk a kilencedik helynél, de most innen kell rajtolnunk. Meglátjuk, hogy alakul, holnap bármi megtörténhet, az egy új nap lesz. Nem könnyű hátrébbról rajtolni, de nem is lehetetlen.”

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás