Sainz: Megérdemeltem a balesetet.
A Holland Nagydíj időmérő edzésének rajtja előtt pár perccel még maga Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is bizonytalanul beszélt arról, lesz-e esélye Carlos Sainznak az időmérős szereplésre. A spanyol versenyző a harmadik szabadedzésen csapódott falnak a Ferrarijával a pálya 3-as kanyarjában, és bár váltót nem kellett cserélni nála, az első felfüggesztést és sok elemet javítani kellett.
Pár perccel a Q1 rajtja után Sainz már a pályán volt, majd végigcsinálta a kvalifikációt, és csapattársától, Charles Leclerc-től egyetlen századmásodperccel elmaradva az előkelő 6. rajtkockát szerezte meg.
„Jó eredmény ez azok után, hogy mi történt a harmadik szabadedzésen. A baleset kicsit megtöri az önbizalmad. Ott volt a nyomás is a Q1 előtti percekben, amikor még nem tudtam, egyáltalán ki tudok-e menni. Ez volt talán az év legnagyobb kihívást jelentő időmérő edzése, és ha a feszültséget és a nyomást nézem, az egész pályafutásomé. De sikerült talpra állnunk. A Q3-ban csak ezredeken múlt, hogy nem kerültem a legjobb ötbe. Ez szép talpra állás, és büszke vagyok rá” – nyilatkozta a ferraris.
Igazán büszke viszont a csapattársaira volt.
„Őrület volt látni, milyen gyorsasággal dolgoztak a szerelők, hogy pályára hajthassak. Versenyzőként ez volt a leglenyűgözőbb, amit valaha láttam. Feszült volt, de próbáltunk összeszedettek maradni, kivinni az autót, és meg is tettük. Nagyra becsülöm őket ezért. Remélem, hogy holnap egy szép eredménnyel tudom visszafizetni ezt nekik.”
A balesetéről elmondta, centiken múlt a tévedése, és ezért fizetett ilyen árat. „Elsőre nem tudtam, mi történt. Aztán volt egy kis elemzés, miután lehűtöttem magam, és az időmérőn látottak alapján világos már, hogy centiméterekkel tértem le az ívről, és ott kisebb volt a tapadás, mint az íven, köszönhetően a kevés homoknak. Talán húsz centiméterrel vétettem el a csúcspontot abban a körben, és látható, hogy kis koszt vertem fel. Ez ezen a pályán elég ahhoz, hogy baleset legyen belőle.”
Bármilyen furcsa, Sainz kicsit sem bánja, hogy ilyen kis hibának ilyen súlyos lett a következménye. Sőt, éppen ezt élvezi annyira a zandvoorti hétvégében.
„Monacótól és Bakutól eltekintve szerintem a szezonban ez a pálya jelenti a legnagyobb kihívást. Imádtam. Még a balesetnél is úgy éreztem, megérdemeltem, hogy ütköztem. Húsz centivel letérni az ívről – egy pályának ilyennek kell lennie!’”
„Megfizettük a hibánk árát, és az F1-ben így kell lennie. Szeretném, ha a jövőben ilyenek lennének a pályák, és nem azt az irányt követnénk, mint az utóbbi tíz évben. Az sajnálatos volt.”
Az időmérőt megelőző idegőrlő pillanatokat azért alighanem megspórolta volna. „Amíg nem mentem ki, kételkedtem. Az agyad egy ilyen helyzetben hajlamos negatívvá válni, mert éppen most ütköztél, a csapatnak sok mindent meg kellett javítania, és ilyenkor negatívvá válsz, nem hiszed, hogy meg tudjuk csinálni. Aztán a szerelők hirtelen lehetségessé teszik a lehetetlent, és kint vagy.”
„Az autót csak húsz perccel a leintés után kaptuk vissza. Gyakran mondjuk, hogy az F1-es versenyzők különlegesek, de az F1-es szerelők hihetetlenek, főleg a fiúk a mai munkájukkal” – méltatta a kollégákat.
Forrás: M4Sport