„A legrosszabb pályán” jött a Ferrari fejlesztése – Sainz példát venne a Mercedesről

A létező legrosszabb helyszín volt Carlos Sainz szerint Barcelona a Ferrari fejlesztéseinek bevetésére. Minden gyenge pontjuk előjött, és nem is nyomhatták igazán, de szerinte az új csomagot még korai lenne minősíteni.

Nem tévedett Carlos Sainz, amikor a barcelonai időmérő edzés után azt mondta, még a második rajthelyről is nehéz lesz dobogós helyezést szerezniük. Sergio Pérez felzárkózásával számolt, a Mercedesek – helyenként a Red Bullét közelítő – tempójával viszont aligha. A két fekete autó jobban bánt a gumikkal, mint az erre egész évben képtelen piros, így Lewis Hamilton és George Russell is könnyedén ugrotta át a hazai versenyzőt

Sainz a futam kétharmadánál már azt kérte csapatától, találjanak ki valamit Pérez ellen, ám a Ferrari egyszerűen túl lassú volt ahhoz, hogy bármi segíthessen rajtuk. Sainz így az 5. helyen zárta a hazai versenyét.

Amikor először hívták kerékcserére, Sainz egy egyet nem értő „Miért?” kérdést sütött el a csapatrádión, ám utólag elismerte, nem ezen múlt az eredményük. „Nem, de tudható, hogy szeretek vitázni és részt venni az efféle döntésekben. Ilyen a stílusom, mindig ilyen voltam” – felelte a kérdésre, közös nevezőn voltak-e a taktika szempontjából. „De nem hinném, hogy ma számított volna a kerékcsere időzítése. Mindenképpen az ötödik helyen értünk volna célba a tempónkkal és a gumikopásunkkal. Szóval úgy vélem, jól csináltuk.”

„Szerintem mindent kihoztunk belőle. A rajtnál és a versenytempóban is a legjobbamat nyújtottam.”

„Lesújt egy kicsit, hogy nem tudtunk jobban védekezni a Red Bull és a két Mercedes ellen, mert egyszerűen annyival gyorsabbak voltak nálunk, hogy még csak nem is volt értelme harcolni velük, mert akkor egy vagy két körrel később előztek volna meg.”

„A legjobbamat nyújtottam, de sajnos jelenleg ennyit tudunk” – mondta ki keserűen.

Barcelona leleplezte a hiányoságaikat

A Ferrari jelentős újításokat vetett be Barcelonában. Új oldaldobozukkal és padlólemezükkel a céljuk az aerodinamika javítása, valamint az autó vezethetőbbé tétele, működési tartományának szélesítése. Egyelőre nem úgy fest, hogy sikerrel jártak, ám Sainz szerint Barcelona megtévesztő lehet.

„Nehéz megmondani. Tudom, milyen erőfeszítéseket tett a gyár, hogy elkészüljenek. Talán a legrosszabb pályán vetettük be. Talán még nem láttuk a legjobbat belőle. A pattogás és a nagy tempónál meglévő gyengeségünk miatt tudható volt, hogy nem leszünk versenyképesek ezen a pályán. Szóval korai megmondani” – intett óvatosságra.

A spanyol pálya Sainz szerint a rossz oldalukat tette a kirakatba.

„Sajnos ez a mi jelenlegi helyzetünk. Erről beszéltem szombaton is: a versenytempó és a nagy tempójú kanyarok jelentik a fő gyenge pontunkat, és sajnos Barcelona egy gumikoptató aszfalttal rendelkezik, és egy gumikoptató pálya, sok gyors kanyarral. Ez a gyenge pontunk, ezért szenvedtünk annyit.”

„Amennyire kiszámítható az autó, abból kihoztam, amit tudtam. A legoptimálisabb etapokat futottam, úgy vezettem, ahogy tudtam, de sajnos az ötödik volt az elérhető legjobb eredmény.”

A Ferrari keze meg volt kötve, jobb tempót pedig nem mehettek a versenyen. „Egész versenyen csak kíméltem a gumikat, mert tudtuk, hogy ezen a pályán nagyon keményen bánunk velük. Tudjuk, hogy ez a gyenge pontja az autónknak, és mivel nagy a kopás ezen a pályán, és két kiállás volt, egész idő alatt óvtuk a gumikat, próbáltuk elérni a célul tűzött körszámot az etapokon, és még így sem sikerült elérni mindet. Az autónk gyengesége kidomborodik ezen a pályán” – mesélte Sainz.

Példát venni a Mercedesről

Míg tavaly Charles Leclerc-rel a pole-ból indultak ugyanitt, idén a monacói a boxutcából rajtolt, ahonnan képtelen volt a pontszerzők közé verekedni magát. Csapattársa szerint ez jól megmutatja, mekkora a változás egy év alatt. „Tavaly a legjobb négybe, ötbe került volna a boxutcából rajtolva. Idén a mezőny sűrűbb, nehezebb áthámozni magad rajta. Lesz munkánk. Elemeznünk kell ezt a csomagot. Hiszem, hogy amit teszünk, az a helyes irány, és most el kell kezdenünk megoldani a gyenge pontokat, a pattogást, a nagy tempós teljesítményt. Ezzel az új csomaggal remélhetőleg elkezdünk javítani a teljesítményen.”

„Beazonosítottuk a gyenge pontjainkat. Pontosan tudjuk, hogy mi hiányzik, megvan a visszajelzés, megvan a szándék, egyszerűen csak időre van szükségünk, tovább kell próbálkoznunk, hoznunk kell dolgokat, javítanunk kell a csomagon.”

„A Mercedes bizonyította, hogy lehet szép előrelépést tenni, és ez most jó viszonyítási pontot jelent. Minden tőlünk telhetőt megteszünk. Egyeségesek vagyunk, Maranellóban mindenki gőzerővel dolgozik. Valószínűleg a létező legrosszabb pályán vetettük be a fejlesztéseinket, ami nem segített” – összegzett Sainz.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás