Rosberg győzött, Hamilton 17 helyet javított

rosberg2014Hiába a Mercedes fölénye, igazán izgalmasan alakult a Forma-1-es Német Nagydíj. Lewis Hamilton a 20. helyről zárkózott fel rengeteget előzve, miközben a mezőnyben Fernando Alonso Sebastian Vettellel, illetve Daniel Ricciardóval csatázott látványosan. Emellett Kimi Räikkönen, Jenson Button illetve a Force India és a Sauber-csapat autói is folyamatosan akcióztak. Hullottak a szárnydarabok.

Kalandokban sem volt hiány, miután Felipe Massa az első kanyarban összeakadt Kevin Magnussennel, amitől az autója a levegőben pördült át (Massa balesetéről videó ITT), Danyiil Kvjat autója pedig tűzgolyóvá változva zárta a versenyt.

Nem kevésbé volt veszélyes Adrial Sutil esete sem. A német autója megpördült a célegyenesben, majd miután a pilóta elhagyta a pályán parkoló Saubert, néhány körig eltartott, mire a pályabírók bemerészkedtek érte. Ki tudja, miért nem küldték be a biztonsági autót?

Nico Rosberg végül lazán nyerte a futamot Hockenheimben, megszerezve a saját, illetve a Mercedes első győzelmét német futamon, Valtteri Bottas a 2. helyet hozta a Williamsnek (sorozatban harmadszor állhatott a dobogóra), Lewis Hamilton pedig óriási versenyt futva – 17 helyet javítva – ért fel a dobogóra.

Így zajlott a futam:

Meleg, de a korábbinál enyhébb (25 fokos levegő- és 34 fokos aszfalthőmérséklet), felhős, esővel fenyegető időben sorakoztak fel az autók a rajtrácsra Hockenheimben a Német Nagydíj startjához.

Az élről a Mercedes német sztárja, Nico Rosberg indult, mögüle az időmérőn remeklő williamsesek, Valtteri Bottas és Felipe Massa, valamint a McLaren újonca, Kevin Magnussen kezdett.

A Red Bull a 3. sort foglalta el Daniel Ricciardóval és Sebastian Vettellel, a 4. sorban Fernando Alonso és a Toro Rossó-s ifjonc, Danyiil Kvjat, az ötödikben a két Force Indiá-s, Nico Hülkenberg és Sergio Perez állt. Két korábbi bajnok, Jenson Button és Kimi Räikkönen a top10-en kívül a 11-12. helyen várta a rajtot.

Az időmérőn fékhiba miatt balesetet szenvedett Lewis Hamilton a 15. pozíciót kapta volna, de sebességváltó-csere miatt öthelyes hátrasorolást kapott, a 20. rajtkockából bízhatott az előretörésben. A bokszutcából való rajtot megúszta, az FIA büntetés nélkül engedélyezte a más gyártótól származó féktárcsák felszerelését.

A mezőny túlnyomó része a szuperlágy gumit választotta, csak Räikkönen, Romain Grosjean és Hamilton döntött a lágy mellett.

A startnál Rosberg simán elhúzott, mögötte viszont komoly baleset történt, Massa és Magnussen az első kanyarban összeért, a brazil Williamse felborult a bukótérben. Silverstone után megint rögtön az első körben búcsúzott, szerencsére saját lábán távozott. Magnussen a bukóteres kitérő miatt a mezőny végére esett vissza.

A biztonsági autót azonnal beküldték, de csak egy körig maradt. Az újrarajtolásnál, a 3. körben a sorrend Rosberg, Bottas, Vettel, Alonso, Hülkenberg, Button, Perez, Kvjat, Räikkönen és Button volt a top10-ben. Hamilton a 16. helyen állt, de gyorsan hámozta át magát a mezőnyön.

A balesetnél kerülni kényszerült Daniel Ricciardo csúnyán visszaesett, a 13. helyen állt.

A 9. körben Kvjat Perezt támadta, de hibázott, túlságosan ráhúzott a Force Indiára, összeértek, kipördült, visszatért a pályára, de kiment a bokszba.

Ricciardo ezzel a top10 végébe ért fel, Ricciardo a 9., Hamilton a 10. helyen haladt. Räikkönen is feljebb lépett, pont előttük ment.

A 11. körben a hajtűre Perez mögött hárman szinte egy vonalban érkeztek meg, de nem történt döntés. Ricciardo aztán megelőzte Räikkönent, majd Hamilton is próbálkozott a finnel, de neki nem sikerült, csak a 13. körben, akkor viszont egyszerre utasította maga mögé a ferrarist és a Red Bull-pilótát is. A csatában Räikkönen első szárnyának jobb oldaláról letört egy darab.

Hamilton a 14. körben Perezt is megelőzte.

Közben a 13. körben Fernando Alonso megnyitotta a tervezett kerékcserék első hullámát, utána a top10-ből sorra jöttek a többiek is.

A pályára visszatért Vettel és Alonso csatába kezdett, a 15. körben Räikkönen mögött birkóztak egymással, majd a finnt szendvicsbe fogva fordultak a hajtűben, a Ferrariról újabb elem tört le.

A futam negyedénél a sorrend Rosberg, Hamilton, Bottas, Vettel, Alonso, Räikkönen, Hülkenberg, Maldonado, Button és Magnussen volt a pontszerző helyeken, de Hamilton és a lotusos venezuelai nem járt a bokszban.

Räikkönen gumijai a futam harmadára fogytak el, a finn a 21. körben ment ki friss gumikért. Hamilton jóval tovább bírta, ő a 26. körben hívták ki. A ferrarissal ellentétben újra lágyakat kapott.

A sorrend ekkor Rosberg, Bottas, Vettel, Alonso, Hülkenberg, Button, Ricciardo, Hamilton, Räikkönen és Magnussen volt a top10-ben.

Romain Grosjean motorhiba miatt kiállt a 28. körben.

Hamilton a 29. körben újra odaért Ricciardo nyakára, majd meg is előzte – a 30. körben Buttont támadta, összeértek, a Mercedes első szárnyának bal vége le is tört. Ez sem akadályozta meg abban, hogy a következő körben ugyanott, a DRS-zóna végén, a hajtűben elmenjen volt csapattársa mellett. A 33. körben az angol Hülkenberg mellett is elment, az 5. helyre lépett fel.

A 32-37. körben újabb kerékcserék következtek az élmezőnyben, Räikkönen is kiment, így borult az eltolt stratégiája. A friss gumikon megint egymásra talált Alonso és Vettel, de a spanyol a már felmelegített abroncsokon könnyűszerrel előzte meg a németet, aki viszont a gyorsabb szuperlágyakon nem szakadt le róla. A 38. körben együtt is előzték meg Hülkenberget a második DRS-zóna végén.

A vezető Rosberg a 42. körre vett fel friss gumikat, majd Hamiltont is kihívták, a kétkiállásos stratégia nem volt tartható.

Rosberg továbbra is kényelmesen vezetett, mögötte Bottas, Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Ricciardo, Hülkenberg, Magnussen és Räikkönen állt a top10-ben.

Vettel a 46. körben járt kint utolsó cseréjén, ugyanakkor Danyiil Kvjat lángoló Toro Rossóval állt félre.

A 49. körben Hamilton maga mögé utasította az eltérő stratégián lévő Alonsót, majd két körrel később felvette az utolsó szett gumijait.

Az 50. körben Adrian Sutil a célegyenes-ráfordítóban megpördült, a célegyenes elején keresztbe állt, lefulladt. A német viszonylag hamar kiszállt, de a stewardok viszonylag lassan tolták le a pályáról a C33-ast. Biztonsági autóra azért nem volt szükség.

Räikkönen és Alonso cseréi, valamint Ricciardo és Button csatája után, 10 körrel a leintés előtt Rosberg zavartalanul vezetett, Bottas spórolósan tartotta a 2. helyet, míg Hamilton a 3. helyen haladt. Mögöttük Vettel, Ricciardo, Alonso, Button, Hülkenberg, Magnussen és Maldonado volt a top10-ben.

Hamilton hatalmas tempóban zárkózott fel Bottasra, a 2. hely sorsa nyitott volt. Alonso a frissebb gumikon előbb Buttont kapta el, majd Ricciardóval keveredett csatába, de az ausztrál keményen védekezett.

Alosno a 63. körben gyűrte le Ricciardót, és Vettel nyomába eredt, míg előrébb Hamilton ért egyre közelebb Bottashoz, de a szintén Mercedes-motorral szerelt Willams nagyon gyors volt az egyenesekben.

Rosberg 67 kör után pályafutása első hazai győzelmét aratta, Bottas megőrizte a 2. helyet, míg a 20. helyről indult Hamilton a 3. lett.
A további pontokon Vettel, Alonso, Ricciardo, Hülkenberg, Button, Magnussen és Perez osztozott.

Német Nagydíj, Hockenheim, 2014.07.20.

 

Név Csapat Idő Kör
1 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas 1:33:42,914 67
2 Valtteri Bottas Williams F1 Team + 20,789 67
3 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas + 22,530 67
4 Sebastian Vettel Infiniti Red Bull Racing + 44,014 67
5 Fernando Alonso Scuderia Ferrari + 52,467 67
6 Daniel Ricciardo Infiniti Red Bull Racing + 52,549 67
7 Nico Hülkenberg Sahara Force India + 1:02,178 67
8 Jenson Button McLaren Mercedes + 1:24,711 67
9 Kevin Magnussen McLaren Mercedes + 1 kör 66
10 Sergio Perez Sahara Force India + 1 kör 66
11 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari + 1 kör 66
12 Pastor Maldonado Lotus F1 Team + 1 kör 66
13 Jean Eric Vergne Scuderia Toro Rosso + 1 kör 66
14 Esteban Gutierrez Sauber + 1 kör 66
15 Jules Bianchi Marussia F1 Team + 1 kör 66
16 Kamui Kobajasi Caterham F1 Team + 2 kör 65
17 Max Chilton Marussia F1 Team + 2 kör 65
18 Marcus Ericsson Caterham F1 Team + 2 kör 65
19 Adrian Sutil Sauber kiesett 49
20 Danyiil Kvjat Scuderia Toro Rosso kiesett 45
21 Romain Grosjean Lotus F1 Team kiesett 27
22 Felipe Massa Williams F1 Team kiesett 0
Legjobb kör: 1:19,908 Lewis Hamilton

 

Forrás: Vezess.hu

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás