Rosberg a pole-ban

Úgy tűnt, lehet esélyük a pole-ra, ehhez képest még Daniel Ricciardo is eléjük ugrott. A Ferrari nem tudta kihasználni a lehetőséget, így Nico Rosberg megszerezte idei első edzéselsőségét Kínában. Lewis Hamilton eközben műszaki hibával már a Q1-ben búcsúzott.

Nico Rosberg
Nico Rosberg

A Q1 startja az első szabadedzést idézte, hiszen hamar előkerült a piros zászló. Ezzel együtt viszont nem csak a körözgetés, de az idő is megállt.

Az ok pedig egy amatőrnek tűnő hiba, melynek során a Manor újonc versenyzője, Pascal Wehrlein a falhoz csapta az autóját. De ahogy az M4 Sport állandó szakértője, Wéber Gábor a közvetítés alatt elmondta, az eset bárkivel megtörténhetett volna.

A Manor versenyautója ugyanis a célegyenesben állt hirtelen keresztbe, méghozzá a pályaegyenetlenségnek, egy vízátfolyásnak, valamint a száraz pályára való gumihasználatnak köszönhetően.

A célegyenesben található kisebb bukkanó után ugyanis – mely megdobta az autót – rögtön egy vízátfolyás következett, ami után nem volt mit tenni, a kipörgő kerekek hatására rögtön irányíthatatlanná vált a versenyautó.

Wehrlein elnézést kért a csapatától, és elmondta, nem volt mit tennie, a pályán pedig megkezdődött a szárítási folyamat, melybe manuálisan is besegítettek.

Mindez hozzávetőlegesen 25 perces késést eredményezett, ami után – immár Wehrlein nélkül – gyakorlatilag megkezdődhetett az időmérő edzés, hiszen a baleset előtt egyetlen mért kört sem jegyeztek.

Erőből egyelőre nem, de erő nélkül igen. A Mercedes első tájékoztatása szerint ugyanis az energia-visszanyerő rendszer meghibásodása miatt nem tudtak végül kört menni.

Ment, de a kelleténél lassabban, így Hamilton és Wehrlein mellett a Q1-ben kiesett még Rio Haryanto, Jolyon Palmer, Esteban Gutierrez és Kevin Magnussen.

A második etap hőse Nico Rosberg lett, aki csapatával húzott egy merészet, és a szuperlágy helyett lágy gumival próbált, és jutott tovább.

Lett egy negatív hős is, méghozzá a Force India, mely csapat valószínűleg rosszul rögzítette Nico Hülkenberg autóján a jobb első abroncsot, ami szépen el is oldalazott a versenygéptől. Ezzel együtt a német ha utolsóként is, de továbbjutott a következő szakaszba.

A Q2-t csak kis előnnyel, de a Ferrari párosa hozta, méghozzá Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel felállásban. Őket pedig valóban minimális hátránnyal követte az egyetlen lábon maradt mercedeses, a merész Nico Rosberg.

Bár ahogy Wéber Gábor elmondta, az, hogy a gárda be merte vállalni a lágy gumit a szuperlággyal szemben, annak valószínűleg az az oka, hogy valóban nincs nagy sebességkülönbség a két keverék között.

A szakasz végén távoztak a McLaren-bajnokok, a Sauberek, valamint Romain Grosjean és Felipe Massa.

A Q3 kérdése a lágy-szuperlágy sebességkülönbgsége volt, vagyis, hogy mit tud majd Rosberg, ha neki is felkerül a piros abroncs.

Első nekifutásra a németnek nem sikerült igazán villantania, de egy kicsit el is fékezte az utolsó előtti kanyart. Ennek köszönhetően az első ferraris pályáralépő, Kimi Räikkönen át is vette a vezetést.

A vörösök öröme azonban nem tartott sokáig. Nico Rosberg az utolsó esélyét kihasználva több mint 5 tizedet vert Räikkönen idejére, majd végül a Red Bullos Daniel Ricciardo is megelőzte a finnt.

A Ferrarisok hibáztak a legutolsó gyorskörükben, így végül a 3-4. helyre szorultak. Mögöttük a sorrend: Bottas, Kvjat, Perez, sainz, Verstappen és Nico Hülkenberg lett.

A Kínai Nagydíj időmérő edzésének végeredménye

Versenyző

Csapat

Idő

Különbség

1. Nico Rosberg

Mercedes

1:35,402

2. Daniel Ricciardo

Red Bull-TAG Heuer

1:35,917

+0,515

3. Kimi Räikkönen

Ferrari

1:35,972

+0,570

4. Sebastian Vettel

Ferrari

1:36,246

+0,844

5. Valtteri Bottas

Williams-Mercedes

1:36,296

+0,894

6. Danyiil Kvjat

Red Bull-TAG Heuer

1:36,399

+0,997

7. Sergio Pérez

Force India-Mercedes

1:36,865

+1,463

8. Carlos Sainz

Toro Rosso-Ferrari

1:36,881

+1,479

9. Max Verstappen

Toro Rosso-Ferrari

1:37,194

+1,792

10. Nico Hülkenberg

Force India-Mercedes

idő nélkül

——-

11. Felipe Massa

Williams-Mercedes

1:37,347

+1,945

12. Fernando Alonso

McLaren-Honda

1:38,826

+3,424

13. Jenson Button

McLaren-Honda

1:39,093

+3,691

14. Romain Grosjean

Haas-Ferrari

1:39,830

+4,428

15. Marcus Ericsson

Sauber-Ferrari

1:40,742

+5,340

16. Felipe Nasr

Sauber-Ferrari

1:42,430

+7,028

17. Kevin Magnussen

Renault

1:38,673

+3,271

18. Esteban Gutiérrez

Haas-Ferrari

1:38,770

+3,368

19. Jolyon Palmer

Renault

1:39,528

+4,126

20. Rio Haryanto

Manor-Mercedes

1:40,264

+4,862

21. Pascal Wehrlein

Manor-Mercedes

idő nélkül

——-

22. Lewis Hamilton

Mercedes

idő nélkül

——-

 

Forrás: MSport4

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás