Mindkét Ferrari pilóta kockáztatott – nem jött be

Sebastian Vettelnek csupán egyetlen lövése volt – és az nem talált célt. Nem sikerült megszereznie Kimi Räikkönennek a hét év óta első pole pozícióját.

a_000_8g7r9_europress_eza

Elszenvedte idei első házon belüli vereségét Sebastian Vettel a Ferrarinál – de most aligha ez fájt neki leginkább. A Q3 első felvonásában kiderült, csapata Kínában minden eddiginél közelebb került a Mercedeshez, ám az olaszok egyelőre nem tudták kihasználni ezt.

A négyszeres világbajnok – Räikkönennel ellentétben – mindössze egyetlen gyorskörrel kalkulált, hogy vasárnapra megmentsen egy teljesen új szuperlágy keveréket, ám a hosszú „hátsó” egyenes végén lévő hajtűkanyarban csúnyán lecsúszott az ideális ívről, s ezzel meg kellett elégednie a negyedik pozícióval. A leintés után azonban elárulta, távolról sem a közvetítésben látott volt az egyetlen hibája.

„Megmentettünk egy szett gumit, ezért döntöttünk így” – indokolta kockázatos Q3-as taktikájukat a német. „Hittem abban, hogy egy körrel is meg tudom majd csinálni, magabiztos voltam, de nem sikerült. Elkövettem pár apróbb hibát, ami összességében sok időmbe került. Az első kanyarban, a második felé tartva elvesztettem az autó hátulját, és kissé ki is sodródtam emiatt. Ezáltal a gumik is túlhevültek. Aztán túlpörögtek a kerekeim a következő két kanyarban, ideges volt a kocsi, mert túlmelegedtek a hátsók. Még próbáltam javítani az amúgy nem jó körömön, de több nem volt benne.”

Mindezek után nagy kérdés, vajon megérte-e lemondani az első gyorskörről azért az egy szett szuperlágy gumiért. Főleg annak tudatában, hogy a pole-ból induló Nico Rosberg várhatóan egy hosszabb első etappal indítja versenyét, miután a lágy abroncsokon rajtol. „Meglátjuk, mi lesz. Nico más keveréken rajtol, ráadásul más mennyiségű gumi áll rendelkezésünkre, szóval érdekes lesz a verseny” – tekintett előre Vettel. „A rajtokon is sok múlik majd. Az előző versenyen remekül ment, ezért hiszem, hogy most is jók lehetünk. Persze ott van még előttünk a Red Bull is, amin túl kéne jutnunk. Holnap szerintem gyorsabbak lehetünk ennél, a célunk pedig, hogy előrébb lépjünk.”

Tény, a Ferrari versenytempója a pénteki hosszú etapok elemzései szerint valóban ígéretes, és vetekszik a Mercedesével. Ahhoz, hogy ezt kamatoztatni is tudják, számukra az ideális helyzetet azt teremtené meg, ha lerajtolnák Nico Rosberget és Daniel Ricciardót, s onnantól hagyatkozhatnának arra, hogy autójukon jobban bírják a szuperlágy gumik, mint az ellenfelekén. „Ez is egy lehetőség, meglátjuk, hogy alakul holnap” – mondta erről Vettel. „Reméljük, hogy így lesz. A rajt érdekes lesz, mert az eltérő gumik miatt eltérő lesz a tapadásunk is, aztán érdekes lesz látni, hogyan viselkednek majd a gumik az első etapban Nicónál és nálunk. Van egy új szett gumink, aztán hogy erre lesz-e szükségünk, az a verseny alakulásától is függ. Ha jön a biztonsági autó, talán nem is kell majd. Ma megkockáztattuk ezt. Sajnos az egyetlen köröm nem sikerült most, máskülönben előrébb is végezhettünk volna, de ezzel már nincs mit tennünk.”

Több volt ennél a Ferrariban szombaton Kínában, és ezt a „Jégember” is nagyon jól tudja. Az időmérő edzés utolsó szakasza remekül indult a Ferrari számára: Kimi Räikkönen a későbbi győztes Nico Rosberg elé ugrott az eredményjelzőn, s úgy tűnt, ezúttal erőből legyőzheti az egyetlen állva maradt Mercedest.

A 2008-as Francia Nagydíj, egészen pontosan 7 év 9 hónap és 26 nap óta ez lehetett volna az első alkalom, hogy a finn az első rajtkockából vág neki egy F1-es versenynek – de végül nem így lett. És emiatt igencsak bosszús is volt.

„Kicsit csalódott vagyok, mert elkövettem egy hibát, ami a könnyedén megszerezhető második helyembe került. És az első helyhez is közel voltam. Megpróbáltam, nem sikerült. Így is harmadik vagyok, tehát nem történt katasztrófa, de nyilvánvaló, hogy ennél jóval több volt ebben” – ismerte el 2007 világbajnoka.

Hogy megszerezhette volna-e a pole-t, Räikkönen nem tudja biztosan, arról viszont meg van győződve, hogy ezúttal harcba szállhatott volna érte. „Nem tudom, de legalábbis nagyon közel lehettem volna. Mindenesetre megpróbáltam” – fogalmazott. „Már az előző körben is elég mélyen mentem bele abba a kanyarba. Az utolsó próbálkozásnál kis hátrányban voltam, aztán hibáztam a hajtűben, és sok időt veszítettem, amiért nagy kár.”

Rosberg mindeközben nemcsak a rajtrácson, talán a stratégia terén is előnybe került a Ferrarival szemben. Míg ő a valamivel tartósabbnak vélt lágy gumikkal rajtolhat, Räikkönenéknek a szuperlágyon kell startolniuk. „Nehéz megmondani, ez mekkora különbséget jelent. Mindent megteszünk, aztán meglátjuk, mit hoz a holnap” – hárította el a jósolgatást a Ferrari veteránja, aki egyébként idén először győzte le kvalifikáción Sebastian Vettelt.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás