Räikkönen Satót elözte meg a barcelonai nyitónapo
Kimi Räikkönen érte el a legjobb köridõt a barcelonai teszt hétfõi nyitónapján. A finn Ferrariját meglepetésre Takuma Sato közelítette meg a leginkább, a harmadik pedig Pedro de la Rosa lett a meghökkentõ elsõ szárnnyal felszerelt McLaren volánjánál.
A szezon alatti gyakorlásokra vonatkozó egyezmény értelmében minden csapat egy autóval vett részt a tesztnapon, s közûlûk a világbajnokságot holtversenyben vezetõ Kimi Räikkönen Ferrarija bizonyult a leggyorsabbnak.
Az 1:21.194-es kört repesztõ finn közel száz kört teljesített a katalán aszfaltcsíkon, hogy visszajelzéseket szolgáltasson az F2007 aerodinamikai ûjításairól, de programja a jövõ hétvégi versenyre szánt beállítások körvonalazására is kitért. A Ferrari munkáját kedden is Räikkönen segíti.
A finn mögé meglepetésre Takuma Sato zárkózott fel egy remekûl sikerûlt kvalifikációs szimuláció során, jelezve, hogy a Super Aguri is gõzerõvel fejleszti a tavalyi Hondára épûlõ versenyautóját. Az SA07 számos ûj aero-elemmel felszerelve rótta a köröket, ráadásul a gárda megkapta a Hondától a legûjabb sebességváltó-specifikációt is.
A legnagyobb felzûdulást keltõ ûjítással mindazonáltal a McLaren rukkolt elõ. Az MP4-22 elsõ légterelõje olyan felsõ szárnyelemet kapott, ami teljes egészében átíveli az autó orrkûpját. A gárda a mûlt héten a menorcai repûlõtéren lebonyolított egyenesfutási teszten próbálta ki elõször az ûjítást, ami most élesben is jó eredményeket produkált.
"Sokat dolgoztunk az aerodinamikán, folytatva a Menorcában elkezdett munkát, és találtunk egy kis elõrelépést" – nyilatkozta az autosport.com-nak a szokatlan kinézetû autót a harmadik helyre kormányzó Pedro de la Rosa.
"Elfogadhatóan sikerûlt a tesztnap. A javulás mértéke csekély, de minden századmásodperc számít, és Fernando (Alonso) holnap ûjabb aero-elemeket vesz szemûgyre" – tette hozzá a spanyol tesztpilóta, aki Ralf Schumacher Toyotáját elõzte meg hajszállal a tabellán.
Tesztek – 1. nap | Barcelona |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Helyszín: | Circuit de Catalunya, Barcelona | ||||||||||
Idõpont: | 2007. április 30., hétfõ | ||||||||||
Pályahossz: | 4655 m | ||||||||||
Idõjárás: | Száraz (levegõ: 13-34 fok, aszfalt: 17-49 fok) | ||||||||||
Körrekord: | M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. | 1:13.471 | |||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||
Név | Csapat | G | Köridõ | Km/ó | Eltér | Elõzõ | Kör | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
1. | Kimi Räikkönen | FIN | Ferrari | B | 1:21.194 | 206.395 | 97 | ||||
2. | Takuma Sato | JAP | Super Aguri-Honda | B | 1:21.858 | 204.720 | 0.664 | 0.664 | 99 | ||
3. | Pedro de la Rosa | SPA | McLaren-Mercedes | B | 1:21.906 | 204.600 | 0.712 | 0.048 | 101 | ||
4. | Ralf Schumacher | GER | Toyota | B | 1:21.983 | 204.408 | 0.789 | 0.077 | 93 | ||
5. | Nick Heidfeld | GER | BMW-Sauber | B | 1:22.114 | 204.082 | 0.920 | 0.131 | 74 | ||
6. | Rubens Barrichello | BRA | Honda | B | 1:22.655 | 202.746 | 1.461 | 0.541 | 132 | ||
7. | Nelsinho Piquet | BRA | Renault | B | 1:22.763 | 202.482 | 1.569 | 0.108 | 125 | ||
8. | Vitantonio Liuzzi | ITA | Toro Rosso-Ferrari | B | 1:22.771 | 202.462 | 1.577 | 0.008 | 56 | ||
9. | David Coulthard | GBR | Red Bull-Renault | B | 1:23.165 | 201.503 | 1.971 | 0.394 | 47 | ||
10. | Adrian Valles | ESP | Spyker-Ferrari | B | 1:23.343 | 201.073 | 2.149 | 0.178 | 44 | ||
11. | Guido van der Garde | HOL | Spyker-Ferrari | B | 1:23.466 | 200.776 | 2.272 | 0.123 | 37 | ||
12. | Kazuki Nakajima | JAP | Williams-Toyota | B | 1:24.241 | 198.929 | 3.047 | 0.775 | 43 | ||
![]() |
![]() |
||||||||||
A köridõk eloszlása (Tolerancia: 0.0112 mp.) |
A teljes cikk a www.a5.hu olvasható.