Két gyõzelem után Kimi Räikkönen a Spa-Francorchamps-i teszt zárónapján is a tabella élére repítette a Ferrarit, megelõzve Robert Kubica BMW-jét és Fernando Alonso McLarenét. Kimi Räikkönen az élen tartotta az elõzõleg Felipe Massa keze alatt is hasonló eredményt produkáló Ferrarit a Spa-Francorchamps-i teszt csûtörtöki zárónapján.
Az Ardennek hírhedt idõjárása ezûttal megkímélte a csapatokat, habár az éjjeli esõ miatt kezdetben nyirkos pálya a borûs égbolt alatt csak délre száradt fel tök&eac
ute;letesen.
Az ebédszûnet után azonban már akadálytalanul körözhettek a pilóták, akik közûl Räikkönen abszolválta a leggyorsabban az átépített, 7003 méter hosszû aszfaltcsíkot, miközben Ferrarija ideális beállításait tökéletesítette, és ûj alkatrészeket értékelt az F2007-esen.
A finn 1:47.042-es etalonjához Robert Kubica kerûlt a legközelebb, miközben igyekezett behozni a BMW tegnapi váltóhibája miatt elvesztegetett edzésidõt.
A McLaren-es Fernando Alonso a harmadik leggyorsabb kört érte el, de lemaradása Räikkönennel szemben már 0.603 másodpercre rûgott. A MP4-22 beállításait csiszolgató világbajnok programja elsõsorban a felfûggesztésre irányult. Szerelõi motorcserével töltötték az ebédszûnetet, de az ominózus Mercedes-erõforrásnak egyébként is lejárt az élettartama.
|
|
Tesztek – 3. nap |
Spa-Francorchamps |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Spa-Francorchamps, Belgium |
|
|
|
Idõpont: |
2007. jûlius 12., csûtörtök |
|
|
|
Pályahossz: |
7003 m |
|
|
|
Idõjárás: |
Száraz (levegõ: 12-16 fok, aszfalt: 14-25 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
K. Räikkönen (McLaren), 2004. |
1:44.701 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridõ |
Km/ó |
Eltér |
Elõzõ |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:47.042 |
235.523 |
|
|
69 |
|
2. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:47.265 |
235.033 |
0.223 |
0.223 |
78 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:47.645 |
234.203 |
0.603 |
0.380 |
75 |
|
4. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:47.699 |
234.086 |
0.657 |
0.054 |
44 |
|
5. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:47.724 |
234.031 |
0.682 |
0.025 |
76 |
|
6. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:48.437 |
232.493 |
1.395 |
0.713 |
76 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:48.491 |
232.377 |
1.449 |
0.054 |
76 |
|
8. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:48.585 |
232.176 |
1.543 |
0.094 |
91 |
|
9. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:48.610 |
232.122 |
1.568 |
0.025 |
99 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:48.704 |
231.922 |
1.662 |
0.094 |
81 |
|
11. |
|
Christian Klien |
AUT |
Spyker-Ferrari |
B |
1:49.119 |
231.040 |
2.077 |
0.415 |
63 |
|
 |
 |
|
|
A köridõk eloszlása (Tolerancia: 0.0076 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:47.042 |
– (2.077) – |
1:49.119 |
 |
|
 |
|
|
A teljes cikk az A5.hu oldalán olvasható.