Räikkönen a tesztidény legjobb idejével robbantott!

Kimi Räikkönen (Fotó: f1-fansite.com)
Kimi Räikkönen (Fotó: f1-fansite.com)

Vannak még tartalékok a Ferrariban! Az ultralágy gumit bevető Kimi Räikkönen a felkészülési idény legjobb idejével állt a tabella élére csütörtök délelőtt – közel fél másodperccel megelőzve Nico Hülkenberget.

Ahogy azt az utolsó tesztnapoktól várni lehetett, csütörtökön felgyorsultak az autók Barcelonában. Számos csapat rakta föl ma délelőtt a lágyabb keverékű gumikat, s futott időmérő-szimulációt – közülük a leggyorsabbnak Kimi Räikkönen bizonyult, aki az ultralágy abroncson Sebastian Vettel előző heti etalonját is túlszárnyalta.

A finn versenyző a reggeli órákban még nem ezzel, hanem az autójára fölszerelt fejvédő glóriával irányította magára a figyelmet. Mindössze egyetlen körre próbálta ki az átmeneti megoldást, mely elmondása szerint nem zavarta őt nagyon a kilátásban.

A Ferrari az első két órában nem mutatkozott különösebben aktívnak. Fél 12 előtt kezdtek el egyre versenyképesebb időket futni. Räikkönen lágy gumin futva ugrott a tabella élére: legjobb, 1:23,009 másodperces köre már jelezte, a szerda óta új erőforrással futó SF16-H-ban vannak még tartalékok. Ez az eredmény 0,013 másodperccel jobb volt, mint Nico Rosberg korábbi lágygumis legjobbja, ami kapaszkodót jelenthet a 2016-tól szorosabb küzdelmet remélők számára.

De ez még csak a kezdet volt. Fél órával később a vörös gépre fölkerültek az ultralágy abroncsok is, mellyel az egyszeres világbajnok a két teszthét eddigi legjobb körét megfutotta. 1:22,765-es ideje 0,1 másodperccel jobb Sebastian Vettelénél, ám beszámolók szerint Räikkönen nem túl erős középső szektora miatt akár ennél jobb eredményre is képesek lehetnek még az olaszok.

A lila jelölésű új gumikat egyébként Nico Hülkenberg és Max Verstappen is próbára tette – mindketten fél másodperc körül maradtak el Räikkönentől, és bár a második és harmadik idő került a nevük mellé, a lágygumis körökhöz viszonyítva úgy tűnik, a körülmények (26 Celsius-fokos aszfalt) nem éppen ideálisak a legpuhább papucsoknak.

Az előző két nap délelőttjét egyaránt időmérő-szimulációval záró Mercedes érdekes módon ezúttal lemondott a köridők vadászatáról. Nico Rosberg 1:24,126-os eredményét a közepes gumin érte el. A tavalyi ezüstérmes ezúttal is jóval egy versenytáv fölött teljesített (81 kör), hosszabb etapjai mellett pedig számos rajtgyakorlatot is elvégzett a boxutca végén.

A német egyébként meglepetésre a Mercedes régi orrmegoldásával kezdte a napot, s csak az utolsó órában került vissza a W07-esre a múlt héten bemutatott új verzió. Paddy Lowe szerint még ellenőrizniük kellett pár dolgot. „Azért tettük föl a régi elemet, mert még egyszer adatokat akartunk gyűjteni róla. Még nem voltunk készen mindennel” – adott magyarázatot a technikai vezető.

A délelőtti körözésnek pár perccel a leintés előtt egy piros zászlós jelzés vetett véget. Romain Grosjean a pálya 4-es kanyarjának kavicságyában rekedt. A francia a Haas rémálomszerű elmúlt két napja után így sem bosszankodhat: 59 körig jutott, igaz, legjobb ideje egyelőre csak Pascal Wehrlein megelőzéséhez elegendő. A tegnapi turbóproblémákat az éjszaka megoldó amerikai csapat egyébként jelezte, létfontosságúnak tartaná, ha tudnának még egy versenyszimulációt teljesíteni Barcelonában. Egyelőre nem tudni, erre sor kerülhet-e ma, az viszont biztos, hogy ha Grosjean sok kört teljesít, a peches Esteban Gutiérrez pénteken még visszaülhet az autóba.

A mezőnyben az első három helyezetten túl még három versenyző tette próbára a lágyabb típusú gumikat délelőtt. Fernando Alonso már reggel lágy gumikon körözött, majd a végén szuperlágyakra váltott. 1:24,8-as ideje a hatodik helyre rangsorolta őt, alig több mint egy tizeddel az új Sauberrel a tegnapi problémák után 37 kört futó Felipe Nasr mögé.

Sem eredményével, sem teljesített körei számával nem lehet elégedett a renault-s Jolyon Palmer, aki az első teszthéten messze a legkevesebb időt tölthette a pályán. Az újonc 26 kört teljesített, így délután lesz mit pótolnia – csakúgy, mint a manoros Pascal Wehrleinnek, aki mindenkinél kevesebb fordulóig jutott.

A gyakorlás az ebédszünet után 14 órakor folytatódik, s magyar idő szerint 18 órakor intik le.

A barcelonai harmadik nap állása féltávnál
Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:22,785 41
2. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:23,251 +0,466  49
3. Max Verstappen Toro Rosso-Ferrari 1:23,382 +0,597  59
4. Nico Rosberg Mercedes 1:24,126 +1,341 81
5. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:24,768 +1,983  37
6. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:24,870 +2,085  57
7. Danyiil Kvjat Red Bull-TAG Heuer 1:25,141 +2,356  62
8. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:25,420 +2,635  46
9. Jolyon Palmer Renault 1:27,182 +4,397  26
10. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:28,110 +5,325  59
11. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:28,476 +5,691  19

 

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás