Összekaphatná magát a zűrzavart teremtő FIA Sainz és a Ferrari szerint

Mérges volt Carlos Sainz a biztonsági autós Sergio Pérez-eset miatt. Szerinte igazságtalanul járt el, és csak zűrzavart keltett az FIA.

Megkeverte a kártyákat a Szaúd-arábiai Nagydíjon a Nicholas Latifi 14. körben történt balesete miatt pályára küldött biztonsági autó. Sergio Pérez előtte cserélt kereket, míg ellenfelei csak a mezőny visszafogásakor, így a mexikóit Charles Leclerc és Max Verstappen is megelőzte. Carlos Sainz eközben éppen csak mögé tért vissza a boxutcából, ám úgy, hogy a pályát és a boxkijáratot is keresztező biztonsági autós vonalat a Ferrari orra előbb szelte át a Red Bullnál.

A spanyol versenyző egyből jelezte is a rádión, hogy szerinte Pérez jogtalanul ugrott elé. Az FIA vizsgálódni kezdett, ám a helycserére csak közvetlenül az újraindítás után került sor.

Sainz szerint az FIA nem volt elég gyors, és ezért nem is érezte igazságosnak a helyzetet. És nemcsak a saját szempontjából. Rámutatott, már a biztonsági autó mögött sort lehetett és kellett volna keríteni a pozíciócserére, és ebben az esetben mind ő, mind Pérez megkapta volna a lehetőséget arra, hogy az előrébb jutásért csatázzon az újraindításkor.

„Ez határozottan nagyon furcsa volt. A sportnak ki kell elemeznie az efféle dolgokat, mert leegyszerűsítette volna a helyzetet, ha Checo már a biztonsági autó mögött visszaadja a pozíciót. Ez lehetőséget kínált volna nekem arra, hogy az újraindításkor harcoljak Maxszal, de Checónak is arra, hogy harcoljon velem, és visszaszerezze a pozíciót.”

„Így az történt, hogy én nyilván harcoltam Checóval, de azt is tudtam, hogy el fog engedni hamarosan, neki pedig nem volt módja visszatámadni, hiszen éppen visszaadta a pozíciót.”

„Végül egy olyan zűrzavart sikerült kreálnunk, amit én szükségtelennek látok. Főleg annak tudatában, hogy hat kört töltöttünk a biztonsági autó mögött, és millió esély lett volna ezalatt arra, hogy Checo elengedjen engem, és utána az újraindításkor legyen egy jó csatánk.”

Sainz rámutatott, a furcsaság élét ezúttal elvette, hogy végül megtörtént a helycsere, ám szerinte alakulhatott volna ennél rosszabbul is a helyzet, ami fejtörést okozhatott volna az érintetteknek, és vitákhoz vezethetett volna.

„Mi lett volna akkor, ha Russell időközben megelőz engem? Mit tettünk volna? Akkor Checónak Russellt és engem is el kellett volna engednie? Ez nagyon igazságtalan lett volna vele szemben. Vagy Checo nem adja vissza a pozíciót, mert Russell közöttünk van? Az meg velem szemben lett volna nagyon igazságtalan.”

„Nem is tudom… Az ilyen dolgokban a sportágnak fejlődnie kéne. Le kéne egyszerűsítenünk a dolgokat, és fel kéne gyorsítanunk őket. El kell érni, hogy könnyebben megértsük a helyzeteket, és a versenyzők is tisztább fejjel versenyezhessenek” – javasolta a ferraris.

A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto szintén úgy látta, hogy ez egy egyszerű helyzet volt, ezért gyorsabban kellett volna megszületnie a döntésnek. „Mi azonnal kapcsolatba léptünk a rádión keresztül a versenyigazgatóval, és kértük, hogy ellenőrizzék a biztonsági autós vonalat, mert úgy hisszük, pár tizeddel előrébb voltunk. Túl sokáig tartott a döntés onnantól. A bírák elé tárták, majd ők akkor döntöttek, amikor a biztonsági autó kijött. Ez már túl késő volt, az újraindítás előtt.”

„Ez nem vádaskodás, egyszerűen úgy érzem, hogy az efféle döntéseket fel kell gyorsítani, mert nyilvánvaló és egyértelmű volt a helyzet, és szerintem másképp is történhetett volna. Fontos lett volna, hogy másképp történjen. Sokkal igazságosabb és méltányosabb lett volna az újraindítás előtt helyet cserélni, mert ha mindenki a megfelelő pozícióban van, akkor lehetett volna csatázni” – érvelt Binotto.

A Ferrari szempontjából azért sem volt mindegy, hogy Sainz csatázhat-e a repülőrajtnál, mert ha Max Verstappent támadhatta volna, akkor az élen álló Charles Leclerc-t is segíthette volna.

A szaúd-arábiai a második versenye volt az FIA új versenyigazgatóinak, a hétvégén ezt a pozíciót Bahreinhez hasonlóan Niels Wittich töltötte be. A szövetség a télen több reformot is bevezetett, hogy megkönnyítse a versenyigazgatók dolgát és gördülékenyebbé tegye a döntéshozást. Többek között a felállított virtuális versenyirányítással is az a cél, hogy segítsék a helyzetek gyors megítélését.

A jelek szerint döccenők Michael Masi nélkül is vannak a szövetségnél…

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás