Leclerc: Te jó ég! Igazán élveztem ezt a versenyt!

A veresége ellenére is élvezte a Max Verstappennel vívott újabb elképesztő csatáját Charles Leclerc. Még ki fogja elemezni, de nem érzi úgy, hogy tehetett volna többet a győzelemért.

Ha a bahreini csatájuk nagyszerű volt, a szaúd-arábiai fergetegesre sikerült! Charles Leclerc és Max Verstappen ugyanabból az alapfelállásból kezdte, a ferraris az első, a címvédő a második helyen, harmadik szereplőnek pedig ezúttal is a DRS-t választották.

Az izgalmak a 42. körben kezdődtek, amikor az addigi hiábavaló üldözés után a virtuális biztonsági autós fázist követően Verstappennek sikerült DRS-távolságba kerülnie Leclerc-hez képest. Az első támadásánál Bahrein képe villant fel: Leclerc szándékosan lassított a DRS-vonal előtt, hagyta előzni ellenfelét, hogy ő támadhasson vissza nyitott szárnnyal. Vissza is vette a vezető pozíciót.

A következő alkalommal Verstappen is beszállt a lassítós játékba, ám ekkor egy blokkolós fékezéssel még túlzásba esett, így nem tudta kihasználni a megszerzett DRS-jogot a célegyenesben. A 46-47. körben aztán már nem hibázott.  Fokozatosan lassított (vagy inkább nem gyorsított rendesen), akárcsak Leclerc, a Ferrari mögé-mellé dugta az orrát, majd a célegyenesben közelről indított támadást, és az élre állt.

Leclerc utána még próbált visszavágni, DRS-távolságban is tudott maradni, ám igazi előzési esélye már nem nyílt, így be kellett érnie a második hellyel.

B***! Szép volt, Max! Ez klassz volt!” – sűrítette bele a rádiózásába a dühét és az elismerését a célba érkezés után Leclerc. A díjátadó előtt sem tudta, mosolyogjon vagy dühöngjön.

„Te jó ég! Élveztem ezt a versenyt! Kemény, de fair versenyzés volt. Minden versenynek ilyennek kéne lennie. Élvezetes volt, de természetesen csalódott vagyok, mert nyerni akartam ma.”

Kiemelte, küzdelmüket a kölcsönös tisztelet határozta meg. „A tisztelet mindig megvolt, főleg amikor így fejezzük be a versenyt. Egy utcai pályán vagyunk, és úgy nyomtuk, ahogy korábban ritkán, a határig mentünk, és kockáztattunk a végén. De a tisztelet természetesen megvan.”

Leclerc később elégedetten állapította meg: „Az új szabályok határozottan működnek!”

„Egyszerűen mindent megpróbáltam, amit csak tudtam. Tisztában voltam vele, hogy az egyenesbeli tempó a gyenge pontom a Red Bullhoz képest, akik hihetetlenül gyorsak voltak az egyenesekben.”

„Az utolsó előtti egyenesben csak félig nyomtam a gázt, hogy Max előzzön meg, és enyém legyen a DRS. Egyszerű működött. Aztán másodszorra nagyon korán fékezett, és volt egy kis kavarodás. De szerintem sportszerű volt. Én szeretek így versenyezni!”

„Valójában sokkal könnyebb volt a követés, mint előzetesen gondoltam. És ez jó hír” – mondta a brit Sky Sportsnak.

A Red Bull azzal alapozta meg a szerencséjét, hogy – tanulva a múlt évi Lewis Hamilton elleni itteni vereségből – kisebb szárnnyal vágtak neki a hétvégének, mint a Ferrari, és ezzel komoly előnyre tettek szert az egyenesekben. Leclerc szerint is ez volt az egyetlen „kifogásolható” pont a versenyükben, ám mást szerinte nemigen tehetett volna a sikerért.

„Ma nagyon nehéz volt. Vissza fogom nézni a versenyt, de nem hinném, hogy többet tehettem volna ennél. Egy lehetőség volt talán, amit nem használtunk ki, az első kanyarnál a sárga zászló. Megvolt a DRS, és az egy lehetőség lehetett volna, hogy legalább Max mellé menjek az egyenes végén. De ettől eltekintve úgy vélem, csapatként mindent jól csináltunk: stratégiát, kiállásokat, még a beetetős kihívást is az elején Checo ellen. Szóval a csapat nagyon jól működik! Egyetlen dolog hiányzott csak ezen a versenyen, a kicsivel kevesebb leszorítóerő.”

„Igazán élveztem, de természetesen csalódott is vagyok a második hellyel. Vezettem a verseny nagy részében, és elveszteni a végén nagy kár. De más megközelítést választottunk a hétvégére a Red Bullhoz képest, nagyobb leszorítóerőt.”

Leclerc így is bajnoki éllovasként érkezik a két hét múlva következő Ausztrál Nagydíjra. A folytatás kapcsán elmondta: „Változott a pálya, érdekes lesz. Talán más beállításokra lesz szükség, mint a múltban, szóval alkalmazkodni kell, amilyen gyorsan csak lehet. Ez nagyon fontos lesz ott.”

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás