Nézöcsûcs a tesztnapon
Bár a leggyorsabb a két Ferrari volt a valenciai tesztsorozat második napján, a rekord mégis a spanyol nevéhez fûzõdik: soha ennyi nézõ nem volt még jelen Forma-1-es teszten, mint ma Spanyolországban. Valenciában ma is folytatódott a tesztelés, méghozzá a tegnapi két csapat helyett majdnem a teljes mezõny részvételével. A tegnapi rossz idõ után ma ragyogó nap virradt a spanyolországi pályára, valószínûleg ez is hozzájárult ahhoz, hogy Forma-1-es teszten eddig sosem látott, 35 ezer fõs tömeg – némelyik futamon nincs ennyi nézõ! – látogatott ki az eseményre – természetesen szinte mind Fernando Alonso rajongói.
A kétszeres világbajnok azonban nem tudta jó eredménnyel meghálálni a figyelmet, a Ferrarik egész nap uralták a pályát. A leggyorsabb, Felipe Massa elképesztõ fölénnyel zárt a nap végére, még a világbajnok, Kimi Räikkönen is több mint fél másodpercet kapott tõle.
A tegnap bemutatott ûj Williams mára értõ kezekbe kerûlt, így a két Ferrari mögött Nico Rosberg végzett az FW30-assal, két tizeddel megelõzve a jobbik mclarenest, Heikki Kovalainent. Mögötte csapattársa, a másik hazai versenyzõ, Pedro de la Rosa szerepel a táblázatban, míg Alonso csak a hatodik legjobb idõt tudta kihozni az ûj Renault-ból.
Míg az elsõ hat helyen egymást követik az ûj autók, addig a Toyotának, a Red Bullnak, és fõleg a BMW-nek már elég kínos lehet, hogy nem muzsikált valami jól a 2008-as járgány.
Alonso mögött végzett Kazuki Nakajima, még a tavalyi Williamsszel, és mindkét Toro Rosso is befért a top10-be, ahogy a BMW észt tesztpilótája, Marko Asmer is a tavalyi autóval.
Az ûj BMW Saubert vezetõ rutinos versenyzõ, Nick Heidfeld kéttizedet kapott ifjabb csapattársától, ami biztos gondolkodásra készteti a BMW-seket. A csapatnál aerodinamikai tesztelés folyt, az F1-ben teljesen ûj légterelõelem-megoldást is kipróbáltak ma, a motorborításon eddig is elhelyezett "vikingszarvakhoz" hasonló elemek kerûltek az autó orrára is.
A Toyoták ugyan csak a 12. és 14. legjobb idõket teljesítették, de az eredménnyel meg voltak elégedve. Jarno Trulli és Timo Glock is a kûlönbözõ beállításokkal és az adatgyûjtéssel voltak elfoglalva – ugyanûgy, ahogy a csapatok többsége is.
A két Toyota közé a Red Bull-os David Coulthard fért be,a skót az RB4-est próbálgatta, mivel jelenleg még csak egy darab 2008-as autója van készen a csapatnak, ezért holnap Mark Webber veszi át a munkát – az ausztrál elsõ ízben vezetheti az ûj járgányt.
A Force Indiánál ugyan mûszaki problémák hátráltatták a munkát, de Vitantonio Liuzzi így is jobb idõt futott, a Hondánál tesztpilótai szerepében bemutatkozó Alexander Wurznál. Tegyûk azonban hozzá, hogy a csapat tavaly óta most elõször tesztelt és még a pocsék 2007-es autót kûldték pályára.
Teszt, Valencia, 2008.01.22.
Név | Csapat | Idõ |
1. Massa | Ferrari | 1:12.182 |
2. Räikkönen | Ferrari | 1:12.721 |
3. Rosberg | Williams-Toyota | 1:12.838 |
4. Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:13.026 |
5. de la Rosa | McLaren-Mercedes | 1:13.163 |
6. Alonso | Renault | 1:13.316 |
7. Nakajima | Williams-Toyota | 1:13.473 |
8. Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1:13.627 |
9. Asmer | BMW Sauber | 1:13.669 |
10. Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:13.675 |
11. Heidfeld | BMW Sauber | 1:13.779 |
12. Trulli | Toyota | 1:13.820 |
13. Coulthard | Red Bull-Renault | 1:13.944 |
14. Glock | Toyota | 1:14.095 |
15. Liuzzi | Force India-Ferrari | 1:15.095 |
16. Wurz | Honda | 1:15.440 |
Forrás: www.vezess.hu