Mindössze 1 tized Vettel, Bottas és Ricciardo között az esti edzésen!
Sebastian Vettel minimális előnnyel nyerte a furcsaságokkal teli második bahreini szabadedzést. A német alatt egyszer meg is állt a Ferrari. Mögötte 0,1 másodpercen belül Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo zárt!

A Ferrari és a McLaren szerelői is elmondhatják magukról, sötétedésig dolgoztak az első edzésen fellépő műszaki hibák után. Kimi Räikkönen autójában a turbó melegedett túl, Stoffel Vandoorne-nál pedig az MGU-H-val adódtak gondok, ezért mindkettejüknél motorcserét hajtottak végre a két gyakorlás között. Az olaszok voltak a gyorsabbak, versenyzőjük már az edzés elején teljesített egy installációs kört, miközben belga kollégájának hosszabb ideig kellett várnia, mire egyáltalán beülhetett autójába.
A már villanyfényben elrajtolt edzés elején Sebastian Vettel 1:32,615 másodperces lágygumis körrel állt egyből az élre, ám egy kicsit sem volt elégedett autójával. Elmondása szerint a 6-os és 7-es kanyarban túlságosan alulkormányzottnak érezte az SF70H-t. Nem ő volt az egyetlen, aki nehézségekkel szembesült. Az első kanyarban láthattunk egy kicsúszást Fernando Alonsótól, azt egy nagy elfékezés követte Kevin Magnussentől, Esteban Ocon a hátsó gumik vibrációjára panaszkodott, míg Lewis Hamilton a 4-es kanyarból gyorsított ki fenékriszáló Mercedesszel.
Az első negyedóra végén egymást váltották az első helyen a versenyzők. Előbb Valtteri Bottas múlta felül nem kevesebb mint 0,001 másodperccel Vettelt, aztán Hamilton futott 0,3-del jobb kört csapattársánál, majd Räikkönen rá is vert 13 ezredet. Érdekesség, hogy 1:32,277-es köre még mindig több mint 1 másodperccel volt lassabb a tavalyi legjobb pénteki időnél. A Mercedesek és a Ferrarik mögött a két Red Bull következett, Max Verstappen fél másodpercen belül, Daniel Ricciardo viszont már másodpercen kívül.
Carlos Sainz ekkor a 8. helyen állt, ám száguldása nem tartott sokáig. „Füst van a pilótafülkében” – jelentette a csapatrádión, majd félre is kormányozta Toro Rossóját, kiváltva az edzés első virtuális biztonsági autós fázisát.
Az első félóra végén Vettel már a szuperlágy abroncsokkal futott ki a boxból. „Nagyon szenvedek a fékekkel. Főleg a kör második felében” – mondta csapatának, vélhetően túlmelegedésre panaszkodva. Ettől függetlenül közel 1 másodpercet vert csapattársára, s 1:31,310-es eredménnyel átvette a vezetést.
A Mercedesnél Bottas kezdett először szuperlágyas körbe.Az első és a harmadik szektorban is gyorsabbnak bizonyult Vettelnél, összességében viszont 0,041 másodperc hiányzott neki az első helyhez. Hamilton az első körében az 1-es kanyarban futott szélesre, emiatt megszakította próbálkozását. Második nekifutásra abszolút legjobb első szektort futott, de a pálya középső hajtűkanyarjában Nico Hülkenberg lassú Renault-ja miatt ismét el kellett hagynia a pályát. „Ezek a versenyzők annyira veszélyesek, ember!” – panaszkodott és integetett. A német ellen vizsgálat is indult az eset miatt. A brit harmadik gyorskörével végül 0,284 másodpercre zárkózott föl Vettelre.
Ez viszont kevés volt ahhoz, hogy megragadjon a top 3-ban. Ricciardo 0,066 ezredre zárkózott föl a Ferrarira a harmadik helyen, míg Räikkönen úgy előzte meg a háromszoros világbajnokot a 4. helyen, hogy közben elégedetlen volt a fékezéskor tapasztalt vibráció miatt. A középső szektorban egyébként így is a „Jégember” bizonyult a leggyorsabbnak.
Az első ötös mögött Hülkenberg, Massa, Verstappen, Grosjean és Kvjat volt a sorrend – mégpedig meglepően kicsi különbségekkel. Még a 8. helyezett is másodpercen belül volt, Hülkenberg Renault-ja pedig csupán 0,6 másodperccel volt lassabb a Ferrarinál. Az edzés felénél a mezőnyből utolsóként Vandoorne is teljesítette első körét az új motorral fölszerelt McLarennel. Az utolsó helyről azonban nem tudott elmozdulni, később ráadásul újabb gondok adódtak a motorjával, így edzése 8 kör megtétele után véget is ért.
Bár a Ferrari volt a leggyorsabb, második másfél órájuk nekik sem múlt el műszaki gondok nélkül. Ezúttal Vettel volt az áldozat. A német az egyik körében még arról érdeklődött, le tudná-e venni valahogy a kormánykijelzője fényerejét (nem volt a válasz), aztán nem sokkal később már sötétséget látott kormányán. „Teljesen lekapcsolt. Teljesen lekapcsolt” – jelezte csapatának.
Rutinját és helyzetfelismerését dicséri, hogy azonnal üresbe kapcsolt, így az elnémult Ferrari komótosan gurult le a lejtőn az utolsó kanyar felé, és végül a pályabírók közreműködésével vissza is tért a boxutcába. Nagy szerencséje volt ezzel, mivel negyedóra kihagyás után már újra pályára küldhették, így nem maradt le a verseny szempontjából meghatározó hosszú etapokról!
Verstappen már nem volt ennyire szerencsés. A holland gyengébb helyezését egy bizarr eset magyarázta, mely miatt sok időt vesztett. Még a gyorsköröket futotta a mezőny, amikor Bottas autójáról ugyanúgy lerepült a T-szárny, mint egy hete szombaton Kínában. Ezt Hamilton közvetlen közelről nézte végig, és jelentette is a csapatrádión. Verstappen viszont gyanútlanul hajtott át a pályán maradt alkatrészen, amely sérülést okozott RB13-asán.
Az osztrákok szerelői az edzés közepén ki is cserélték padlólemezét, ám e művelettel értékes időt vesztett el, mégpedig a hosszú etapos felkészülésből. Az eset azt is megmutatja, az FIA miért gondolkodik rajta, hogy Barcelonától szigorít az autók ezen részének kialakítására vonatkozó szabályain: túlságosan rugalmas és sérülékeny, leválása pedig balesetekhez vezethet.
Az edzés hajráját a mezőny már alaposan megtankolt autókkal teljesítette. Vettel tavalyi énjét idézve többször is panaszkodott az őt feltartó forgalomra, a két Mercedes úgy tűnt, kissé szenved a gumikopással, míg Räikkönent azzal biztatták, hogy képes tartani a bajnokcsapat tempóját. „Egyforma tempót megyünk Hamiltonnal és Bottasszal” – közölték vele.
A műszaki hibák, az incidensek és a meglepően kis különbségek és lassú köridők után egy furcsaság még a leintés utánra is jutott. Lance Strollt még a biztonsági autós fázis gyakorlására kérte csapata, ám ő közölte, nem kíván ezzel foglalkozni. „Túlságosan fáj, ki akarok szállni” – mondta. Az nem derült ki, mi volt a pontos problémája.
A szombati program a 14 órakor kezdődő 3. szabadedzéssel veszi kezdetét, az időmérő edzést 17 órakor az M4 Sport és az M4 Sport.hu is élőben közvetíti.
Bahreini Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:31,310 | 29 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:31,351 | +0,041 | 35 |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:31,376 | +0,066 | 28 |
4. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:31,478 | +0,168 | 34 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:31,594 | +0,284 | 35 |
6. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:31,883 | +0,573 | 37 |
7. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:32,079 | +0,769 | 37 |
8. | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:32,245 | +0,935 | 18 |
9. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:32,505 | +1,195 | 34 |
10. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso-Renault | 1:32,707 | +1,397 | 35 |
11. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:32,854 | +1,544 | 33 |
12. | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:32,875 | +1,565 | 38 |
13. | Jolyon Palmer | Renault | 1:32,876 | +1,566 | 38 |
14. | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:32,897 | +1,587 | 31 |
15. | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:33,319 | +2,009 | 34 |
16. | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:33,361 | +2,051 | 36 |
17. | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:33,944 | +2,634 | 34 |
18. | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 1:34,072 | +2,762 | 5 |
19. | Pascal Wehrlein | Sauber-Ferrari | 1:34,117 | +2,807 | 29 |
20. | Stoffel Vandoorne | McLaren-Honda | 1:34,230 | +2,920 | 8 |
Forrás: M4Sport