Miért mindig én?! – kérdezi az újabb pole-esélyről lecsúszó Sainz
Bakuba érkezve Carlos Sainz elismerte, nem tudta úgy megünnepelni a Ferrarival szerzett első dobogóját Monacóban, ahogyan kellett volna, mivel a futam után is még bosszantotta a szombati pole-szerzés és ezáltal a győzelem elszalasztott lehetősége. Ugyanakkor hozzátette, mostanra már kezdi egyre jobban becsülni a sikerét, mivel sikerült maga mögött hagynia a frusztráltságát.
Erre most itt ez az Azeri Nagydíj időmérő edzésén szerzett ötödik rajtkocka, melyből szerinte ismét lehetett volna egy első soros helyezés is, ha nem történik meg ugyanaz, ami két hete…
A Ferrarinál ezúttal Sainz zárta autótöréssel a Q3-at, ám az ő esete más volt, mint Leclerc-é. A pálya 3-as kanyarjába érve pont előtte csapta falnak az Alpha Taurit Cunoda Juki, és ez úgy megzavarta a spanyolt, hogy blokkolta az első kerekét, majd ijedtében a bukótér felé rántotta autóját. A falat nem tudta elkerülni az első szárnyát ott hagyta. Az edzés ezzel a kettős balesettel ért véget, piros zászlóval.
Sainz monacói dühe ezek után visszatért. „Túl közel voltam a kör kezdetén Jukihoz, mivel nagy volt a dugó az utolsó három kanyarban. Erre lehetett számítani. Az FIA próbált tenni ellene, de elöl volt valaki, aki játszadozni kezdett, és kialakult a dugó. Nagyon gyors voltam az első két kanyarban, aztán láttam Juki balesetét, de nem tudtam eldönteni, hogy folytassam-e a köröm, vagy el kell kerülnöm az ütközést. A tétovázás közben én magam is ütköztem.”
„Lényegében háromszázharminc kilométer/órával mentem, láttam a füstöt, és nem tudtam, hogy megcsinálta-e a kanyart vagy ütközött. Rátapostam a fékre, természetesen keményen, próbáltam bevenni a kanyart, de akkor láttam, hogy ütközött, ezért elkerülő manőverre volt szükségem”
– magyarázta a baleset körülményeit Sainz.
Lassan már maga sem hiszi el, mennyire balszerencsés. Az idei második olyan időmérő edzésen is lemaradt a javításról a Q3 hajrájában, melyen a Ferrari esélyes volt a végső győzelemre.
„Ez az időmérő egy újabb elvesztegetett lehetőség. Csalódott vagyok. Két egymást követő hétvégén harcolhatunk a pole pozícióért, és mindig előttem történik valami. Ez nagy csalódás. De közben örülök a csapatnak, mert megmutattuk, hogy javulunk.”
„Nem ideális, hogy két egymást követő versenyen a közvetlenül előttem haladó autó falnak ütközik. Ezúttal a Q3-ban talán a szélárnyékra kellett volna mennem, ami Charles-nak azt az extra két tizedet adta, amivel a pole-ért harcolhatott. De nem tudtam, hogy újabb piros zászló jön a Q3-ban.”
Ami a Leclerc-t pole-hoz segítő szélárnyékot illeti, Sainzot megkérdezték, a Ferrarinál nem próbálkoztak-e azzal, hogy tudatosan segítik egymást csapattársával. „Igen, beszéltünk róla, de mind ezt akartuk, és egy vonat alakult ki. Senki sem akart elöl lenni. Jó helyzetben voltam, a kettes kanyar után közel két tizeddel jobban álltam, szóval jött volna a köridő. De amikor ilyesmi történik, az fájó, mert lényegében tehetetlen vagy” – utalt vissza Cunoda balesetére.
A jó hír Sainz számára, hogy Monacóval ellentétben Baku kínál lehetőséget az előzésre és a javításra. Ehhez persze mindenekelőtt az kell, hogy a Ferrarija rendben legyen, és el tudjon rajtolni, büntetés nélkül, az ötödik helyről. „Szerintem megérdemlem, hogy véget érjen ez a pechsorozat, és legalább az ötödik helyről el tudjak rajtolni. Ha nem így lesz, akkor ma este nagyon mérges leszek” – jegyezte meg az F1 riporterének. A brit Sky interjújában azért hozzátette: „Rendben kell lennie. Úgy éreztem, csak kis erejű ütközés volt. Nem láttam nagy sérülést, szóval remélem, hogy legalább az ötödik helyről el tudok rajtolni és fel tudok zárkózni.”
Sainz a nap pozitívumát a Ferrari versenyképességében és Leclerc újabb pole-jában találta meg. Habár előzetesen ezúttal is próbálták fékezni a várakozásokat, kiderült, a monacói teljesítményük megismételhető, a pályák közötti különbség ellenére is.
„Hogy őszinte legyek, nem számítottunk erre. Talán most azt gondolják, hogy hazudtunk vagy hasonló, de nem, ma – és különösen az időmérőn – igazán szárnyaltunk.
A Red Bull tempója a hosszú etapokon jobb volt, mert nálunk jobban koptak a gumik. De közben ígéretes is, hogy az egyik autónk a pole pozícióból indul.”
„A lassú kanyarokban nagy a tapadásunk, mechanikus és aerodinamikai is. És ez lehetővé teszi számunkra, hogy kevesebb szárnnyal menjünk, hogy kompenzáljunk az egyenesben. Közben így is gyorsak maradunk a lassú kanyarokban. Az autónk potenciálját maximálisan kiaknázzuk. Ez egy jól vezethető autó, ami magabiztossá tesz” – mondta arról, mi a Ferrari titka az utcai pályákon.
Forrás: M4Sport