Mercedes-első sor Abu-Dzabiban!

Ahogy a szezon, úgy az utolsó időmérő: Lewis Hamiltoné lett 2018 utolsó időmérő edzése, a Ferrari pedig képtelen volt megakadályozni a Mercedes kettős sikerét.

Hiába a Red Bull meggyőző pénteki teljesítménye, az év utolsó időmérő edzésének nem ők vágtak neki favoritként Abu-Dzabiban. Christian Horner csapatfőnök a harmadik szabadedzés után az 5-6. helyet tartotta reális célnak, és úgy vélte, az első rajthelyeken a Mercedes és a Ferrari versenyzői fognak osztozni. A vörös autók péntek után javuló formát mutattak, ám Lewis Hamilton 3 tizedmásodperces előnye és az estitől eltérő körülmények miatt nehéz volt olvasni, mit is jelent ez a rajthelyekért folyó küzdelem szempontjából.

Daniel Ricciardo időmérős felkészülése nem alakult ideálisan. Pár perccel az utolsó edzés leintése előtt megállt alatta a Red Bull. Megint. Hamar kiderült azonban, hogy vízszivárgás okozta a bajt, mely nem is bizonyult komolynak, így az ausztrál utolsó Red Bull-os időmérője nem forgott veszélyben.

Q1: Alonso makulátlan mérleggel búcsúzik

A még naplementében, magasabb hőmérséklet mellett indult első edzésharmad épp ellentétesen, mint ahogy a harmadik gyakorlás véget ért. Sebastian Vettel egy 1:36,9-es körrel állt az élre, majd igazolva, hogy a hiperlágy gumikban abu-dzabiban több gyorskör is van, egy hűtőkör után 1:36,775 másodpercre javított. Kimi Räikkönen 0,235 másodperces hátránnyal sorolt be mögé a második helyre, míg a két Mercedes a 3. és a 6. helyre iratkozott fel, közöttük a Red Bullokkal.

Lewis Hamilton és Valtteri Bottas ugyanakkor más stratégiát követett: három mért kört is autóztak, a legjobbat a végére hagyva. Vettel utoléréséhez ez sem volt elegendő, ám Bottas 14, Hamilton 53 ezredmásodpercre zárkózott föl, Räikkönen elé ugorva ezzel.

Mögöttük a csak egy repülőkört futó Red Bullok Daniel Ricciardo, Max Verstappen sorrendben következtek 4 tizedes lemaradással – amíg a „kicsik” hátrébb nem lökték őket.

A pálya sokat gyorsult a Q1 végére, amit bizonyít, hogy Esteban Ocon a 4. helyre kapaszkodott föl a leintés előtti másodpercekben, míg Charles Leclerc abszolút legjobb két első szektort futott, és a Red Bullokat megosztva lett hetedik. A legjobb tízbe Sergio Pérez és Nico Hülkenberg jutott még be.

A kiesésért folyó küzdelemnek a pályafutása utolsó időmérőjét teljesítő Fernando Alonso volt a legnagyobb nyertese, aki a leintés után javított és jött föl a rajtszámához illő 14. helyre. Miután Stoffel Vandoorne nem jutott tovább, a spanyol utolsós szezonját tökéletes házon belüli mérleggel zárta: 21-0-val!

A 2018-as utolsó időmérő Brendon Hartleynak, Pierre Gaslynak, Stoffel Vandoorne-nak, Szergej Szirotkinnek és Lance Strollnak ért véget az első felvonás után. A Toro Rosso különösen peches volt, hiszen Gasly autója a pályán adta meg magát, így esélye sem volt a továbbjutásért küzdeni.

Q2: Csak Verstappennek nem jött be a gumilutri

A Pirelli pénteken meglepetten tapasztalta, hogy a várt 1 másodpercnél lényegesen nagyobb, majd’ másfél másodperc a tempókülönbség a hiperlágy és az ultralágy gumik között, ezért azt jósolta, ezúttal még az élcsapatok sem biztos, hogy tovább tudnak jutni a keményebb gumin a Q3-ba. Ehhez képest a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull is a lila abroncsokon hajtott ki a garázsból, és hatuk közül öten el is foglalták az első helyeket rajta.

A leggyorsabb Hamilton volt, aki egy elképesztő, 1:35,693-as időt ért el. Bottasszal szemben 7 tized volt az előnye, a Ferrarikkal szemben pedig 1 másodperc. A vörösöknél Räikkönen 16 ezredet adott Vettelnek, aki a kör végén viszont nagyokat ugratott a 20-as kanyar hírhedt magasított kerékvetőjén.

Ricciardo 1,2 másodperces hátránnyal volt 5., Verstappen ultralágyas próbálkozása viszont nem sült el jól, és csak a 10. pozíciót eredményezte számára. Neki mindenképpen ismételnie kellett. A két Force India is bátor volt, a középcsapatok közül csak ők kockáztattak az ultralágyon, ám párosuk csak Alonsót tudta megelőzni azon elért időivel.

A hajrára Vettelen kívül mindenki hiperlágyon hajtott ki, és ez alaposan összekeverte a sorrendet. Hamilton érinthetetlennek bizonyult, Verstappen feljött másodiknak 0,451 másodperces lemaradással, míg Vettel az ultralágyon javítva lépett elő 3.-nak. Az ő hátránya 0,662 másodpercre csökkent. Mögötte Bottas még megúszta a középcsapatok javítását, Räikkönen viszont már nem: Leclerc, Hülkenberg és Grosjean a 8.-ként záró finn előtt végzett.

A legjobb tízbe még Ocon és Ricciardo fért be (az ausztrált nem győzték fékezni a hiperlágyas köre végén, miután biztossá vált a továbbjutása), Sainz, Ericsson, Magnussen, Pérez és Alonso pedig búcsúzott. A kétszeres bajnok spanyolnak ezzel már csak egyetlen verseny maradt hátra F1-es pályafutásából.

Q3: Hamilton nem adta az utolsó időmérőt

Meg lehet-e akadályozni a szezon bajnokát abban, hogy megszerezze 2018 utolsó pole pozícióját? A Q2-es idők alapján nem így tűnt, ám Hamilton a hiperlágyra visszaváltva elsőre nem futott tökéletes kört. Más kérdés, hogy így is az előzetes pole-ba került egy 1:35,295-ös idővel, amely 57 ezreddel volt csupán jobb Vettelénél. Bottas és Ricciardo 2 tizeden belül követték a bajnoki riválisokat, míg Verstappen a topcsapatok utolsója volt, 8 századdal elmaradva Räikkönentől.

A hajrára Vettel jött ki utolsóként az élmenők közül a pályára, ám az utolsó szó nem lett az övé. Hamiltonhoz nem közelebb lépett, egy hellyel távolodott tőle, hiszen Bottas másfél tizeddel megelőzte őt. Hamilton legyőzéséhez viszont a finn ideje sem volt elég. Az ötszörös bajnok 1:34,794 másodperces eredménnyel begyűjtötte 11. idei pole pozícióját, és megőrizte a Mercedes 2014 óta tartó veretlenségét Abu-Dzabiban.

A top 3-as mögött Räikkönen, Ricciardo, Verstappen sorrend alakult ki. A Red Bull ausztrálja utoljára tehát még legyőzte egyszer holland ellenfelét házon belül.

A középmezőnyt Grosjean vezette, aki Leclerc-t, Ocont és Hülkenberget utasította maga mögé.

Az idényből már csak egyetlen verseny van hátra – a vasárnapi villanyfényes szezonzárót az M4 Sport és az M4 Sport.hu 13:30-as műsorkezdéssel élőben közvetíti.

Abu-dzabi Nagydíj, időmérő edzés – végeredmény:

  Versenyző Csapat Q1 Q2 Q3
1. Lewis Hamilton  Mercedes 1:36,828 1:35,693 1:34,794
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:36,789 1:36,392 1:34,956
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:36,775 1:36,345 1:35,125
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:37,010 1:36,735 1:35,365
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:37,117 1:36,964 1:35,401
6. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:37,195 1:36,144 1:35,589
7. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:37,575 1:36,732 1:36,192
8. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:37,124 1:36,580 1:36,237
9. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:36,936 1:36,814 1:36,540
10. Nico Hülkenberg Renault 1:37,569 1:36,630 1:36,542
11. Carlos Sainz Renault 1:37,757 1:36,982  
12. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:37,619 1:37,132  
13. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:37,934 1:37,309  
14. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:37,255 1:37,541  
15. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:37,890 1:37,743  
16. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:37,994    
17. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:38,166    
18. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:38,577    
19. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:38,635    
20. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:38,682

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás