Már a rajt előtt gond volt Vettelnél

Szenzorprobléma hátráltatta Sebastian Vettelt az interlagosi versenyen, melyen a német szerint előnynek hitt gumitaktikájuk visszaütött. A csapatutasítást ésszerű lépésnek tartotta.

Sebastian Vettel és a Mercedes is a Ferrari ütőkártyájának tartotta, hogy velük (és a Red Bull-lal) ellentétben ők a lágy gumikon vághatnak neki a Brazil Nagydíjnak. Igazuk végül csak abban lett, hogy a sárga jelölésű abroncsok a rajtnál valóban hátrányt jelentettek a szuperlágyakkal szemben, az viszont nem valósult meg, amitől Toto Wolff előzetesen tartott: a keményebb típus nem volt sokkal tartósabb, így stratégiai előnyt sem jelentett.

Ezt Vettel is elismerte a versenyt követően. A német már az első kanyarban pozíciót vesztett Valtteri Bottasszal szemben, aztán Max Verstappen, majd egy hibája után Kimi Räikkönen is megelőzte őt, a futam hajrájában pedig Daniel Ricciardónak is sikerült túljutnia rajta, és a végén még egy újabb kerékcserét is közbe kellett iktatniuk.

„Ha az eredményt nézem, az egyes, vagyis a legrosszabb osztályzatot érdemlem” – mondta Vettel. „Nem sikerült jól bánnunk a gumikkal. Sokat ígért számunkra, hogy a lágy gumin rajtoltunk, de mint kiderült, nem lett nagy előny, mert a szuperlágy gumik az ellenfelek autóin sokkal tovább bírták, mint azt mi vártuk. Amit előnynek gondoltunk, hátránynak bizonyult. A keményebb gumin nem sikerültek jól az első körök, nehéz volt felgyorsulni. Az első etapon később a mi guminknak kellett volna a jobbnak lennie, mert tartósabb a szuperlágynál, de a többieké nagyon jól bírta, és ezzel a teljes előnyünk elszállt. Nem úgy alakult ez a verseny, ahogyan reméltük, de ez előfordul néha.”

„A rajtom első fele nem sikerült rosszul, a második fázisban viszont egyszerűen nem volt elég a tapadás. Amikor a keményebb gumin rajtolsz, az ilyesmi benne van. Utána nem volt hová mennem, mert Lewis és Valtteri remekül összejátszottak: Lewis korán a fékre lépett, és átadta a külső ívet Valtterinek, én pedig nem tudtam merre menni. Aztán a második vagy harmadik körben Max is megelőzött. Végső soron ő gyorsabbnak bizonyult, szóval sok jelentősége nem volt. Egy kissé optimista bevetődés volt a belső íven, de nem lényeg. Ma egyszerűen nem voltunk elég gyorsak.”

Már a rajt előtt hibát észleltek Vettel autóján

Miközben a szabadedzéseken és az időmérőn is ő tűnt a gyorsabb ferrarisnak, Vettel a versenyen még Kimi Räikkönennel sem tudta tartani a lépést. Olyannyira nem, hogy a 33. körben a finn elengedésére is felszólította őt a csapata, miután látta, hogy nem tudja megelőzni az előttük haladó Valtteri Bottast. A négyszeres bajnok nem panaszkodott a hátrarendelése miatt. „Ez kézenfekvő és elfogadható volt. Frissebb gumikon volt, mint én. Pár körig kitartottam, próbáltam támadni Bottast, de nem ment, ezért hagytam elmenni Kimit, hogy ő is próbálkozhasson. Nem volt gondom ezzel. Mindenki tudja, mennyire kedvelem Kimit, szívesen adtam meg neki a lehetőséget, és mint kiderült, ki is használta azt. Nincs miért panaszkodnom, mindent megpróbáltam.”

Hogy miért jött a csapatutasítás, és miért volt csak árnyéka önmagának Vettel, arra a választ főnöke, Maurizio Arrivabene adta meg, aki elárulta, már a rajt előtt problémát észleltek az autóján, amely egész idő alatt nehezen vezethető volt. „Már a bemelegítő körön észleltük, hogy probléma van Sebastian autójának egy szenzorjával. Emiatt az egész futam alatt másfajta beállítást kellett használnia, mint normál esetben, és ez megnehezítette a vezetést.”

Vettel e gondot nem részletezte, ám azt elismerte, hogy nem a gumik miatt volt lassú. „Valóban hólyagosodott a gumim hátul, de nem emiatt volt az autóm nehezen vezethető. Az egyenesekben is félrehúzott” – magyarázta, azt nem kifejtve, hogy ez mekkora veszteséget jelenthetett számára. „Mindent egybevetve ez egy nehéz délután volt. Egyáltalán nem voltam boldog, nem volt egy jó nap ez számunkra, hiszen elveszítettük a konstruktőri bajnokságot is. Annak örülök, hogy Kimi legalább dobogóra állt. Az én versenyem eléggé rosszul indult, és eléggé rosszul ért véget.”

„Bár Kimi dobogós lett, a célunkat nem sikerült elérnünk, nem tudtuk életben tartani a konstruktőri bajnoki reményeinket. A Mercedes jobb volt nálunk, és csak gratulálhatunk nekik” – üzente a csapatbajnoki címet futamgyőzelemmel bebiztosító Mercedesnek.

Egy tucat Räikkönen-dobogó

Csapattársa, Kimi Räikkönen erősebb versenyt futott, a hajrában sikerült túljutnia az őket korábban hosszú ideig feltartó Valtteri Bottason, és a célban nem is volt messze a győzelmet megszerző Lewis Hamiltontól sem. „Nehéz, de szórakoztató verseny volt, jó csatákkal. Az eredmény szempontjából nem volt egy nagy nap, de a dobogós hely rendben van. Az autó egész jól ment, a rajtom is jól sikerült, de nem volt elég helyem, ezért a Red Bull a külső íven megelőzött. Utána visszaelőztem, de aztán újra elém került. A nagyobb gondot az jelentette, hogy túljussak a Mercedesen” – mondta versenyéről a Jégember.

„Ez volt az elérhető legjobb eredmény ma. Nem követtünk el buta hibákat, és csak négy másodpercre voltam a győztestől, ami nem is olyan rossz. A gumik nem voltak rosszak a végén, de előzni nem volt egyszerű, főleg az első kanyarban. Nem tudom, mi történt volna, ha másik gumit választunk (a rajtnál), de erről már fölösleges is találgatni.”

A finnek a mostani már a 12. dobogója volt a szezonban – ilyen jól még nem teljesített a második ferraris korszakában. „Ettől függetlenül nem hinném, hogy ez volt az egyik legjobb szezonom, hiszen csak egyetlen versenyt nyertem, és lehettem volna eredményesebb is. De nem lettem, van ilyen. Már a következő versenyt várom, meglátjuk, hogyan zárjuk az évet” – kommentált Räikkönen.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás