Mégsem jön a Ferrari kanadai fejlesztése

78549_648299_784x523Noha korábban úgy volt, hogy a Ferrari a soron következő Kanadai Nagydíjnak már egy továbbfejlesztett erőforrással vág neki, az istálló úgy döntött, mégsem vet be egyetlen módosító pontot sem a montréali hétvégére.

Sokat dicsérték a Scuderiát – többek közt a Mercedes is – amiatt, hogy jelentős előrelépést tett erőforrása terén a tél folyamán. Egyes vélemények szerint főként ennek köszönhető, hogy 2015-ben közelebb kerültek a Mercedeshez. A csapat az első futamokon elért sikerek után hangsúlyozta, igyekeznek gyors fejlesztési tempót diktálni a további fölzárkózás érdekében; az olasz sajtóban pedig elterjedt a hír, hogy a vörösök Kanadában viszik először pályára továbbfejlesztett motorjukat, melyhez már az év közben rendelkezésükre álló 10 módosító pont egy részét is fölhasználják.

Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke azonban Monte-Carlóban elárulta, időközben úgy döntöttek, inkább a szezon későbbi szakaszára tartják meg ezen pontjaikat. „Kanadában nem használunk el módosító pontokat. De ne kérdezzék tőlem, hogy mikor fogjuk először használni őket, mert nem kívánunk információkkal szolgálni a németek (Mercedes) számára. Itt ragaszkodom a nacionalizmushoz…” – fogalmazott az olasz médiának.

A mezőny négy motorgyártója közül egyébként eddig még egy sem nyúlt a szezon közbeni fejlesztéseket is lehetővé tévő módosító pontokhoz, mindez azonban nem jelenti azt, hogy erőforrásaikon ne tudnának jelentős mértékben változtatni. A szabályok ugyanis a megbízhatóság javítására irányuló változtatásokat is lehetővé teszik, melyekhez „zsetonokra” nincs szükség, csupán az FIA jóváhagyására.

E téren a szövetség éppen a monacói hétvégén adott ki új irányelveket, melyben arra kérte a gyártókat, hogy az ilyen természetű beavatkozások esetén részletes magyarázatot is adjanak arról, azok milyen módon és mértékben javítanak a megbízhatóságon. „A kérelmeket és a csatolt adatokat nyolc nappal azt megelőzően kell leadni, hogy a módosított erőforrást először pályára viszik. Ennek tartalmaznia kell, a hiba teljes magyarázatát (fényképes bizonyítékkal, valamint azzal, hogy mikor és hol lépett föl a meghibásodás); az új és régi elemek azonosító számát, az új vagy módosított elemek részletes rajzát; a teszt- és vizsgálati eredményeket, hogy a kérelmet elfogadhassák; és minden releváns információt a külső beszállítóktól” – állt a közleményben.

Ami a Ferrari fejlesztéseit illeti, a korábbi hírek dacára nem meglepő az olaszok mostani döntése. Miután a csapat mindkét versenyzője már második idei erőforrását használja, s a fejlesztések bevetéséhez új erőforrásra lenne szükségük, a fejlesztés ütemét a V6-osok által megtett kilométerek, valamint azok állapota diktálja. Egyes hírek szerint az olaszok először az évad közepén, Silverstone környékén élhetnek pontjaikkal. A Mercedesről mindeközben az a hír járja, hogy már Kanadában beveti idei második erőforrását – hogy módosító pontokkal vagy azok nélkül, egyelőre nem tudni.

Forrás: motorsportal.hu

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás