Arrivabene föladta a leckét Räikkönennek…

81000_669812_784x523Maurizio Arrivabene komoly házi feladatot adott Kimi Räikkönennek. A finn és a Ferrari számára egyre komolyabb fejtörést okoz az időmérős gyengélkedés…

 

„Túlságosan is gyakran” – mondta nevetve még a monacói hétvége előtt Kimi Räikkönen, amikor az alkalmi riporternek álló Davide Valsecchi fölvetette neki, hogy az időmérőn elég gyakran hiányzik neki valami. A szombati kvalifikációt követően aztán már valószínűleg nem nevetett: idén hatodik alkalommal szenvedett vereséget csapattársától, Sebastian Vetteltől, ráadásul miután a két Red Bull is jobb kört autózott nála, csak a hatodik helyről vághatott neki a futamnak. A helyzete aztán ugyanolyan volt, mint a megelőző versenyeken már oly sokszor: hiába autózott remek tempót, kedvezőtlen rajthelyezése miatt képtelen volt kihozni autójából, ami sebessége alapján benne lett volna, s a hatodik helyen ért célba. A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene vasárnap délután kijelentette, javulást vár Räikkönentől szombatonként.

„Kimi Räikkönennek van egy problémája. És ezt a problémát időmérő edzésnek hívják. A versenyen ugyanolyan gyors, mint Sebastian. Ha végre az időmérőn is képes lenne erre, tökéletes lenne. Ha ő egy diák volna, most azt mondanám neki, hogy írja le százszor: »javítanom kell az időmérő edzéseken” – viccelődött a csapatfőnök.

Räikkönen elárulta, problémájának elsődleges forrása a gumikezelés.

„Nem is tudom, mi lehet a valódi oka. Nagyon sok részletet kell a helyére tenni idén. Például a gumikat, hogy hogyan viselkednek egy körön. Ez meghatározó, ez adja a különbséget is. Van, hogy egész hétvégénremek az autónk, aztán hibázok, vagy egyszerűen csak nem tudom összerakni megfelelően a kört az időmérőn. De aztán a versenyen ismét minden jól megy. Mindig vannak olyan területek, amelyeken fejlődnünk kell. És előzni sem egyszerű” – magyarázta.

A finn dolgát nem könnyíti meg, hogy James Allisonék idén olyan autót terveztek, amelyrendkívül kíméletesen bánik az abroncsokkal. Mindez Malajziában ugyan győzelmet hozott a csapatnak, az autó ezen sajátossága a finn stílusával kiegészülve gyakorlatilag több esetben hátrány, mint előny. Miközben Vettelnek agresszívebb vezetéssel általában sikerül egy körön is felmelegítenie a gumikat ahhoz, hogy jó időt autózzon, Räikkönen abroncsai sok esetben még a gyorskörök elején sem tapadnak eléggé. És hogy helyzete mennyire komoly, jól jelzi, hogy Monacóban még a két leglágyabb gumival sem boldogult igazán.

Persze ez a probléma Vettelt is hátráltatja – csak kevésbé, mint csapattársát. A Ferrari pedig nagyon is tisztában van azzal, hogy emiatt számít gyenge pontjuknak az időmérős tempó. Már évek óta: máig utolsó pole-jukat a 2012-es (!) hockenheimi időmérőn szerezték. Ahhoz pedig, hogy a Ferrari a Mercedes állandó és valós kihívójává lépjen elő, ezen változtatniuk kellene – és vasárnap erre Vettel és Arrivabene is fölhívta a csapat figyelmét.

„Már az elmúlt évben is így volt, a Mercedes ezért gyorsabb rendszeresen az időmérőkön. Ez egyértelmű jelzés számunkra arról, mennyi munka vár még ránk. Nem szabad elbíznunk magunkat, folyamatosan koncentráltnak kell maradnunk” – magyarázta Arrivabene.

Forrás: Telesport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás