Meglepett Vettel: Semmi hülyeséget nem csináltam!
Meglepi Sebastian Vettelt a malajziai balesete óta kapott sok kritika. Továbbra sem érzi úgy, hogy őrült manőverbe kezdett, sem azt, hogy túlságosan görcsösen versenyezne mostanság.

„Idióta”, „őrült”, „nevetséges manőver” – e jelzőkkel illette Max Verstappen Sebastian Vettel legutóbbi sepangi első kanyaros megmozdulását. Közös múltjukat ismerve persze lehet azt mondani, hogy a holland csupán kihasználta a lehetőséget, és verbális revánsot vett a négyszeres bajnokon Spáért, de nemcsak ő, mások is keményen bírálták a Ferrari versenyzőjét az elmúlt napokban.
Az olasz sajtó kríziséről cikkezett, megjegyezve, hogy a hanyatló Ferrari Vettelt is kezdi magával rántani a gödörbe; Niki Lauda pedig éppen Verstappenhez hasonlította megmozdulását. „Ez az akció teljesen szükségtelen volt. Muszáj lesz rendbe tennie magát” – nyilatkozta. „Túl agresszív volt, és ezzel a saját versenyét is tönkretette. Saját magát helyezi túlságosan nagy nyomás alá, hogy olyan pluszt hozzon ki a Ferrariból, amely jelenleg nincs is benne” – vélekedett a háromszoros világbajnok, hozzátéve, biztosra veszi, hogy hamarosan visszatalál régi formájához.
Vettelt meglepi, hogy sokan úgy érzik, egyszerűen „túlvezeti” autóját és görcsösen teljesít mostanság. „Engem kissé meglep, hogy azt hallom, még sosem láttatok ilyennek” – reagált Vettel a szuzukai ferraris sajtóbeszélgetésen a róla kialakult véleményekre. „Szerintem elég sok autót támadtam már az életem során teljesített rajtjaim után az első kanyarban, és a legtöbb esetben sikerrel jártam. Volt, hogy nem, és a múlt heti ezekhez az alkalmakhoz sorolható. Egyszerűen nem jött össze.”
A kérdésre, túlvezeti-e Ferrariját a jobb eredmény reményében, határozott nemmel válaszolt. „Értem, mire gondolnak, de már elmagyaráztam, mi történt a múlt hétvégén, nincs mit elemezni rajta. Próbálok mindent kipréselni az autóból, amit csak tudok. Van, hogy túlvezeted az autót, mert mindig a maximumot akarod kihozni belőle, ezért túl keményen nyomod. Ez természetes, emberi dolog. De olyan is van, hogy nem nyomod eléggé. A lényeg tehát, hogy megtaláld a finom határvonalat a kettő között.”
„Általában ez elég gyorsan megy, péntekről szombatra pedig nagyot lépünk előre a beállítások terén. Ez természetesen nem a versenyzőnk, inkább a mérnökökön múlik. A hétvégén minden részletet igyekszünk a helyére tenni, de nekünk nem jönnek a sikerek, ami egyesek szemében azt jelenti, hogy semmit sem raktunk a helyére. Ilyen tekintetben nem voltunk valami sikeresek, de még mindig úgy érzem, hogy a csapatunk jó versenyeket futhat. Lelkesek vagyunk, jól dolgozunk. Szóval ezért is feleltem nemmel.”
Túlzónak érzi büntetését
Nico Rosberg elárulta, Vettel telefonon kért tőle bocsánatot ütközésükért – Vettel szerint erre már csak azért is szükség volt, mert honfitársa teljesen vétlen volt az esetnél. „A belső ívre mentem, egymás mellett voltunk Maxszal. Kiderült, hogy kicsit talán későn fékeztünk az elöl haladó két autóhoz viszonyítva. De megcsináltam a kanyart, nem volt vele gond. Szó sincs arról, hogy egyenesen továbbcsúsztam, mint egy őrült. Természetesen kicsit kockázatos volt, és ez most nem volt kifizetődő. Nico számára rossz lehetett, mert semmi rosszat nem tett. Egyből felhívtam, és elmondtam neki az én szemszögemből. Időnként megesik az ilyesmi.”
Ami a szuzukai hétvégét illeti, Vettel vasárnap kénytelen lesz letölteni a baleset miatt kapott három rajthelyes büntetését. „Szerintem ez a büntetés túl kemény, de úgysem tudok változtatni rajta” – mondta Vettel. „Úgy vélem, semmi hülyeséget nem csináltam, csak egy kisebb hiba volt, amit keményen büntettek.”
A német csapata, a Ferrari eközben továbbra sem adta fel a Red Bull elleni küzdelmet. Abban bíznak, hogy a már Sepangban is tesztelt újításaik a segítségükre lesznek a szuzukai pályán. „Az időjárás-előrejelzések esőről szólnak, szóval lehet esélyünk” – vélekedett Vettel. „Összességében nem tartunk ott, ahol kellene, de a Red Bullt szeretnénk visszaelőzni. Fontos lenne jól kezdeni az első edzésen.”
„A pálya fantasztikus, Szuzuka számomra az egyetlen igazi versenypálya, mert olyan élvezetet nyújt rajta vezetni. Nem tudom elképzelni, hogy lehetne-e még ennél is izgalmasabb az első szakasz. Ezen a pályán nagyon érzed az autót, itt kiderül, mit is tud valójában. És az erőhatásokat is érzed. Emellett a hangulat is egyedülálló. Nincs még egy hely, ahol már csütörtökön ennyien ülnének a lelátón, miközben még senki se megy a pályán.”
Forrás: M4Sport