Leclerc nem teljesen érti, hogy lett negyedik a Ferrarival
Önmagát is meglepte Charles Leclerc azzal, hogy a Ferrari idei legjobb rajthelyezését szerezve a második sorba kvalifikált a félt silverstone-i pályán.
A mai Forma–1-es autók hatalmas leszorítóerejével Silverstone gyors kanyarjai közül nem egy „egyenessé” vált az utóbbi években, így nem számíthatott sok jóra a Ferrari Nagy-Britanniába érkezve. Autójuk egyik gyenge pontját a lóerőhiányos erőforrás jelenti, amelyre ezen a pályán minden korábbinál nagyobb szerep hárul, így a vörösökben volt némi félsz a hétvégi kilátásaikat illetően.
Ehhez képest nagy meglepetés Charles Leclerc eddig mutatott formája és a szombati időmérő edzésen megszerzett 4. rajthelye. A monacói már a szabadedzéseken is gyorsabb volt, mint amire számítani lehetett, és e formája akkor is kitartott, amikor mindenki a maximumra tekerte a motorját. A Q3-ban az utolsó próbálkozásával rövid időre még Max Verstappent is sikerült megelőznie, és bár a Red Bull-os végül visszavágott neki, a közöttük lévő 0,102 másodperc hízelgő az SF1000-esre nézve.
A kiválóan teljesítő kétszeres futamgyőztesnek hab volt a tortán, hogy a Q2-ből a nagymenőkhöz hasonlóan ő is a közepes gumin jutott tovább. „Nagyon elégedett vagyok a mai nappal. Egyáltalán nem számítottam arra, hogy a negyedik hely lehetséges lesz. És főleg nem úgy, hogy a közepesen rajtolhatok. Nem igazán hittük, hogy sikerülhet, de hogy mégis megcsináltuk, az nagyon jó érzés volt.”
Hogy miért örül a gumiválasztásának legalább annyira, mint a csapata idei legjobb rajthelyezését jelentő 4. pozíciónak, azt a hétvégére választott beállításai és a pénteki szabadedzések magyarázzák. Leclerc a második tréning végén elárulta, extrém irányt választott a leszorítóerő szintjével: kis szárnyakkal futnak a nagyobb végsebesség érdekében. Mindez egy körön kifizetődő volt, ám pocsék versenyszimulációkhoz vezetett. A piros autók megtankolva nagy ütemben falták a gumikat, és mérföldekkel elmaradtak a legjobbak átlageredményeitől.
Leclerc szerint a sárga Pirellivel elkerülhetik a félt nagy összezuhanást. „Jó a helyzetünk a holnapi verseny szempontjából, mivel a versenytempónk nem jó. Pontosabban úgy vélem, megvan a versenytempónk, csak egyszerűen túl gyorsan elfogyasztjuk a gumikat a többiekhez képest. A közepes gumis rajt viszont hatalmas segítség lesz” – örvendett.
A ferraris végül a Silverstone által jelentett kihívásról is beszélt. A szeles viszonyok miatt nem egy versenyzőnek birkóznia kellett az autójával. „Ez a pálya már szél nélkül is nagy kihívás. A Maggots és a Becketts őrülten gyors! És ehhez jön még a szél, ami ma a harmadik szabadedzésen és az időmérőn eléggé állandó volt, de a pénteki edzéseken folyton változott, megváltoztatva az autó egyensúlyát. Gyorsan kell alkalmazkodni ehhez.”
Neki sikerült, és ezzel nemcsak újra legyőzte az előző két alkalommal jobb Sebastian Vettelt a kvalifikáción, de idén először a második sorból várhatja a rajtot.