Leclerc: Ez nem mentség

Forma–1-es pályához méltatlannak tartja Charles Leclerc azt a bukóteret, amely több kollégájával együtt a gumifalba vezette őt a Német Nagydíjon elkövetett „kis hibája” után.

A bakui időmérőn látottnál is dühösebb rádiózást hallhattunk Charles Leclerc-től Hockenheimben. A helyzet ugyanaz volt, mint akkor: a falban állt, összetört autóval. Hatalmas ordítása után még hosszú másodpercekig csak ült a Ferrariban, és nézett maga elé, szidta önmagát. Tudta, újabb nagy lehetőséget puskázott el.

Két körrel korábban kapta meg a lágy gumiját, mivel úgy érezték a Ferrarival, eljött az idő a váltásra. Pechjére éppen akkoriban kezdett rá jobban újra az eső. Leclerc-en az utolsó előtti kanyar fogott ki, amely vasárnap számos áldozatot ejtett. Ő volt az első közülük. Nem volt előjel nélküli a dolog, mivel korábban még két alkalommal is megcsúszott azon a szakaszon. Ezúttal viszont annyira, hogy a tócsákkal teli bukótérbe került, ahonnan esélye sem volt visszakanyarodni. Akkor esett ki, amikor már lőtávolba került a dobogós helyekhez.

„Őrült körülmények voltak, de nagyot hibáztam. Sajnálom a csapatot és a szurkolókat is” – nyilatkozta a nap végén csalódottan a monacói. „Összességében nagyszerű verseny volt a hibámig. De elég egyetlen hiba, és máris kiestél. Ez teljes mértékben az én hibám volt. Nem volt hatalmas hiba, csak egy kicsi. A szezon során követtem már el ennél nagyobbakat is.”

Ismerős szavak egy ferraris versenyzőtől. Egy évvel ezelőtt Sebastian Vettel is ugyanezzel próbálta vigasztalni magát  németországi kiesése után.

Leclerc mentegetni ugyan nem akarta magát, ám megjegyezte, a többeket is rabul ejtő bukótér nem F1-es pályára való. „Nehéz körülmények uralkodtak, ilyenkor nagyon gyakran elveszíted az irányítást. Nem győzött meg az aszfalt az utolsó két kanyar kijáratánál. Ez semmi esetre sem lehet mentség a hibámra, azért vállalom a teljes felelősséget, de a Forma–1-ben vagyunk, és az ilyen minőségű aszfalt számomra egyszerűen elfogadhatatlan” – jelentette ki.

Később hozzátette: „Ennyire kevés tapadásunk nem lehet! Láthattuk, hogy más versenyzők is kicsúsztak ott, és talán csak az egyikük slickgumin. De én hatvannal mentem, és egyáltalán nem volt tapadásom. Van ott valami gond.”

Ami a hibázókat illeti, Lewis Hamilton volt a másik slickes, egy körrel utána. A brit egy szárnytöréssel úszta meg a fallal való találkozást, de vissza tudott jönni a kavicságyból. Nico Hülkenberg később a köztes esőgumin már Leclerc-hez hasonlóan járt. Az egyetlen, aki komoly következmények nélkül átvészelte az ottani hibáját, Kimi Räikkönen volt, aki ugyancsak köztes gumin fogta meg Alfa Romeóját.

Leclerc-nek fölvetették, abban a pillanatban talán nem volt a legszerencsésebb, hogy a száraz pályára alkalmas abroncsot tették az autójára, ám a versenyző szerint ez önmagában még nem kellett volna, hogy ilyen véget érjen. „Igen, valóban nehéz volt, de szó sem volt arról, hogy őrült tempóban mentem volna vissza a pályára. Egy kis megcsúszásom volt, amit meg akartam fogni, de nem tudtam, amikor megérkeztem erre az aszfaltra.”

A fiatal tehetség azért talált pozitívumot is az időmérős Q3-as műszaki hibájával együtt pocsékul alakuló hétvégéjében. „Elégedett vagyok a hétvégével, ha csak a teljesítményünket nézzük. Történt pár dolog, ami nem nekünk kedvezően alakult. A következő versenyig javítanunk kell ezeken a dolgokon” – összegzett.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás