Leclerc: Egészen s*** kör volt!
Létezik-e jobb gyógymód a monacói pole-szerzést követő drámára Charles Leclerc és a Ferrari szempontjából egy újabb váratlan pole pozíciónál? Azok után, hogy a kétszeres futamgyőztes két hete el sem rajtolhatott hazai versenyén a Q3 végén történt balesete következtében tönkrement hátsó tengelye miatt, most ismételni tudott, és pályafutása 9. időmérős sikerével kivívta a jogot, hogy újra megpróbáljon a mezőny éléről elrajtolni egy versenyen.
A két utcai pályán aratott szombati siker között van egy párhuzam: Leclerc számára mindkétszer az első Q3-as kör hozott győzelmet, mégpedig egy piros zászlós megszakítás miatt. A hajrában ezúttal nem ő, hanem Cunoda Juki és Carlos Sainz balesete blokkolta a javítani próbáló riválisokat, Leclerc így 0,232 másodperces előnnyel előzte meg a második Lewis Hamiltont.
„Ez egy egészen sz** kör volt, annak gondoltam” – jegyezte meg közvetlenül a leintés után Leclerc mosolyogva. „Volt két-három kanyar, ahol hibáztam, de aztán kaptam egy nagy szélárnyékot Lewistól az utolsó szektorban, ami egy kicsit segített.”
A szélárnyék nagy fegyver Bakuban. Két-három, de akár öt-hat tizedmásodperc is nyerhető vele a 2,2 kilométeres padlógázas szakaszon. Leclerc-nek szerencséje volt, hogy Lewis Hamilton elé került ott, és a segítség 4-es, 5-ös és 6-os kanyarban elkövetett hibáit is elfedte.
A monacói ugyanakkor leszögezte, érzése szerint a piros zászló nélkül is nyerhetett volna. A megszakítás előtt abszolút leggyorsabb első szektort futott.
„Szerintem a piros zászló nélkül is megvolt a potenciál az autónkban a pole-hoz. Nyilván örülök neki, hogy a pole-ban állok. De ez nem olyan, mint Monaco. Ma az egyik leggyorsabb autó volt a miénk. Nem igazán nyomtam a Q1-ben és a Q2-ben, aztán a Q3-ban elkaptam a ritmust, egészen keményen kezdtem nyomni, és a köridő egyből jött is. Úgy éreztem, a pole a miénk ma.”
És éppen ez jelentette a legnagyobb meglepetést Leclerc és a Ferrari számára is. „Nagyjából arra számítottunk, hogy ott leszünk, ahol a McLaren, talán még mögöttük is. Őket tekintettük a fő riválisunknak előzetesen. De aztán a szabadedzéseken meglepődtünk, és tudtuk, hogy az időmérőben talán több is lehet. Kicsit olyan volt, min Monaco, csak nagyobb” – utalt a meglepetés mértékére.
Azt azért elismerte, a piros zászló most is bosszantja kicsit. „
Jobb érzés, mint Monacóban. De még így sem olyan jó érzés, mint amilyennek egy pole pozíciónak lennie kéne, a piros zászló miatt. Ugyanakkor nagyon elégedett vagyok az egész hétvégén nyújtott teljesítményünkkel. Egészen meglepődtünk, nem számítottunk erre. A jövő szempontjából ez ígéretes, így kell folytatnunk.”
Míg Monacóban a lassú kanyaros tempójukkal magyarázták remeklésüket, a gyors szakasszal is rendelkező Bakuban nem tudják, minek köszönhető a vártnál jobb teljesítményük. „Pontos magyarázatot nem tudok. Annyi biztos, hogy az itteni srácok és a gyáriak is nagyon keményen dolgoztak 2020 kezdete óta. Nagyon nehezen indult, de dolgoztunk tovább, és az autó egyre jobb lett. Kis lépésekkel haladtunk a helyes irányba. Ez tett versenyképessé minket. Viszont arra nem számítottunk, hogy olyan versenyképesek leszünk, mint a hétvégén eddig voltunk. Ez kisebb meglepetés” – dicsérte meg csapatát a kilencszeres pole-szerző.
Két hete egy győzelmet garantálhatott volna a pole Leclerc számára, Bakuban most túl sok az előzési lehetőség ahhoz, hogy a versenytempótól függetlenül győzelemre esélyesnek számítson. Mivel Ferrarija pénteken nagy ütemben falta a gumikat, Leclerc attól tart, innen hátrafelé fog vezetni az útja. „Nagyszerű innen rajtolni, de úgy érzem, a Mercedestől és a Red Bulltól sokkal többet várhatunk a versenyen, ez már a második szabadedzésen látható volt. Szóval nagyon nehéz lesz megtartani ezt a pozíciót. Szeretem a pályát, és magabiztosnak érzem magam. Másfelől az autónk versenytempóban a jelek szerint hátrányban van a Mercedeshez és a Red Bullhoz viszonyítva. Szóval nehéz lesz tartani őket” – vélekedett.
Azt azért megjegyezte, vasárnap szerinte jobban megy majd neki teli tankkal, mint a második szabadedzésen. „Nálam nem volt jó a versenytempó, de maga az edzés sem volt nagyszerű. A falban kötöttem ki a második szabadedzésen, aztán a hosszú etapokon nem végeztem jó munkát a gumikezeléssel. Szerintem ez tehát sokkal inkább miattam volt, mint bármi más miatt. De rendben van, tudom, min kell dolgoznom, és holnap minden rendben lesz.”
Forrás: M4Sport