Következik az Európa Nagydíj

Ha hiszûnk a technika fölényében, akkor a McLaren lehet a nyerõ a Nûrburgringen, Kimi Räikkönen viszont megtörné az átkot. Miután Franciaországban és Angliában is Kimi Räikkönen gyõzött, a finn pilóta magabiztosan érkezik Németországba. Csakhogy a Ferrari versenyzõjének eddig nem sok babér termett a Nûrburgringen.

2003-ban és 2004-ben is motorhiba miatt esett ki, míg 2005-ben a McLaren felfûggesztése tört el, alig pár körrel a futam megnyerése elõtt, mert kockáztatott egy elfékezett gumival. Az is Räikkönen ellen szól, hogy még soha nem nyert háromszor egymás után, de persze ezelõtt Magny-Cours-ban és Silverstone-ban sem gyõzött. Idén viszont az élmenõk közûl õ nyert csak háromszor.

Ha a pálya szemszögébõl közelítûnk, akkor a McLaren lehet a nyerõ, hiszen a lassabb pályákon, mint Monaco, õk voltak a jobbak idén, a Ferrari a gyorsabb nyomvonalû helyeken, mint Silverstone, dominált. A Nûrburgring lassû pálya.

Szegény Lewis Hamiltont honfitársai azonnal lehûzták, miután csak a harmadik helyig jutott a Brit Nagydíjon, pedig a srác továbbra is vezeti a bajnokságot csapattársa elõtt. Nem felejtett el vezetni, de a lelki elõny Alonsónál van. Lehetetlen megjósolni, hogy a két élcsapat pilótái közûl ki lehet a nyerõ.

A németek nagy bánatára Michael Schumacher már nem indul idén, pedig tavaly nyert itt. Azért ott lesz a pályán, miután a rendezõk a korábban Audi S-nek nevezett kanyart Schumacher S-re keresztelték át. Persze ettõl lesz még német pilóta a mezõnyben bõven. Ralf Schumacher, Nick Heidfeld, Nico Rosberg és Adrian Sutil mellett a Spykernél honfitársuk, Markus Winkelhock kap lehetõséget.

Pálya és verseny:

Míg tavaly két futamot rendezhetett Németország, az idei évtõl kezdve a Nûrburgring és Hockenheim felváltva adnak otthon a versenynek. Csakhogy az egyes pályákhoz kapcsolódó cégek nem tudtak megegyezni, így a most következõ futam nem használhatja a Hockenheimhez tartozó Forma-1-es Német Nagydíj nevet, így továbbra is az Európa Nagydíjat rendezik meg Németország nyugati felében.

Az Eiffel-hegységben kanyargó eredeti Nûrburgringet, a 22 kilométeres Nordschleifet Niki Lauda balesete óta, harmincegy éve nem használják Forma-1-es futamokhoz, de a zöld pokolnak becézett pályán azóta is rendeznek más autóversenyeket.

1984-óta autóznak a mai helyszínen a versenyzõk, 2002-ben ismét átépítették a pályát, azóta szerepel benne a Mercedes-arénának nevezett belsõ kacskaringós rész. Korábban Luxemburg Nagydíj néven is rendeztek itt futamot, amikor Jerez adott otthont az Európa Nagydíjnak.

Kûlönösebb kihívást a pálya nem jelent a versenyzõknek és az autóknak, a leszorító erõ, a motor, a fékek és a gumik igénybevétele is közepes. A változékony idõjárás miatt a gumik melegen tartása jelenthet gondot az egyébként kitûnõ minõségû aszfalton. A lassû kanyarok miatt a kigyorsításokon van a hangsûly.

Az idõmérõ edzés: 2007. 07. 21-én délután kettõkor kezdõdik.

A futam: A 60-körös Európa Nagydíj jûlius 22-én 14:00-kor rajtol.

Pályarekord: 1 perc 29,468 másodperc, Michael Schumacher 2004.

2006-os dobogó: 1. Michael Schumacher, 2. Fernando Alonso, 3. Felipe Massa

Forrás: vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás