Kettős Red Bull-siker Belgiumban
A rajtot zseniálisan kapta el Nico Rosberg, aki az első kanyarra a pole-ból induló Sebastian Vettelt, a Kemmel egyenesen pedig a címvédőt is megelőzte. Felipe Massa is előrébb lépett a negyedikről a harmadik helyre, maga mögé utasította Lewis Hamiltont, a 8. helyről előreugró Fernando Alonso pedig támadta a mclarenest és meg is előzte a második körben.
Mark Webber szokása szerint beragadt a startnál, a 8. helyre esett vissza. Michael Schumacher az utolsó rajkockából a második körre már közvetlenül Jenson Button mögött volt a 13. helyen. A mezőny hátsóbb részében nagy volt a lökdösődés, Bruno Senna kiütötte Jaime Alguersuarit a La Source-ban, ő ezért bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott, de mások is összecsúsztak.
A 3. körben a DRS segítségével Vettel visszavette a vezetést Rosbergtől. Az 5. körben Massa támadta Rosberget, de nem sikerült, a lendületvesztését aztán előbb Alsono majd Hamilton is kihasználta, megelőzték a brazilt. Az előzési zóna nagyon hatékonyan működött, a ragyogóan kezdő Rosberget a Kemmelen egymás után előzték meg a nyitott hátsó szárnnyal.
A szombati időmérőn elszemcsésedett lágy gumikat mindkét Red Bull-pilóta gyorsan lecserélte, Webber a 4., Vettel a 6. körig bírta, a német lágyra, csapattársa közepesre váltott. Alonso a 7. körben járt kint, Webberhez ért vissza két körig csatázott az ausztrállal, de a DRS-sel aztán sikerült elég kerülnie.
A 13. körben igen váratlan és furcsa baleset történt, amikor Hamilton a Kemmel egyenesben megelőzte Kobajasi Kamuit, aki viszont kívülről visszatámadott, a mclarenes pedig figyelmetlen volt, a kanyarra készülve elkezdett kihúzódni és nekiment a Saubernek. Hamilton a szalagkorlátnak csapódott, majd láthatóan eszméletlenül gurult ki a bukótérbe, szerencsére az autóból már saját erőből szállt ki.
A baleset miatt beküldték a biztonsági autót, a mezőny nagy része pedig azonnal kerékcserére sietett a bokszba. A 17. körben következő újrarajtolás előtt Alonso, Webber, Vettel, Massa, Rosberg, Sutil, Petrov, Perez, Schumacher és Barrichello állt a pontszerző helyeken.
Az első versenykörben Vettel Webber, Rosberg Massa elé került Schumacher a 7. helyre lépett előre. Vettel a következő kör elején vette át a vezetést Alonsótól, Button pedig dupla előzéssel lépett a 8. helyre.
A mclarenes ezután elképesztő vágtába kezdett, néhány kör alatt Schumachert, Sutilt, Massát és Rosberget is megelőzte. A pontszerzők sorrendje ekkor, kicsivel túl a féltávon Vettel, Alonso, Webber, Button, Rosberg, Massa, Sutil, Schumacher, Petrov és Barrichello volt.
Az élmezőny tagjai mind teljesen eltérő gumistratégián voltak, így a végső sorrend még teljesen nyitott volt.
A 29-33. körben az első tízből mindenki kiment az utolsó kerékcseréjére – Massa defekt miatt kétszer is -, a sorrend az utolsó 10 kör kezdetén Vettel, Alonso, Webber, Button, Rosberg, Schumacher, Sutil, Petrov, Maldonado és di Resta volt.
A 37. körben Webber elvette a második helyet a jóval lassabb Alonsótól, a spanyolnak már az óriási formában lévő Buttonra kellett gondolnia, aki végül a 42. körben érte utol és taszította le a dobogóról. Ugyanekkor vettel el az utolsó pozícióból rajtoló Schumacher az 5. helyet csapattársától, Rosbergtől.
Az élmezőnyben ezután már nem történt változás, azaz a Red Bull kettős győzelmet aratott, Vettel Belgiumot is kipipálta. Webber mögött a zseniálisat autózó Button ért be, Alonso csak a negyedik lett. Schumacher az 5. hellyel ünnepelhette F1-es bemutatkozása 20 éves jubileumát, a Mercedes pedig a dupla pontszerzésnek örülhetett.
Adrian Sutil a 7. helyet hozta a Force Indiának, Massa végül a 8. helyig kapaszkodott, a 9. Petrov lett, míg a kvalifikációs balhéja miatt büntetést kapott Pastor Maldonado zárta a pontszerzők sorát.
Vettel előnye tovább nőtt, a német címvédése a spái siker után már-már garantáltnak tűnik.
A világbajnokság két hét múlva az utolsó európai versennyel, a monzai Olasz Nagydíjjal folytatódik.
A futam végeredménye:
Hely | Versenyző | Csapat |
1 | Sebastian Vettel | Red Bull |
2 | Mark Webber | Red Bull |
3 | Jenson Button | McLaren |
4 | Fernando Alonso | Ferrari |
5 | Michael Schumacher | Mercedes |
6 | Nico Rosberg | Mercedes |
7 | Adrian Sutil | Force India |
8 | Felipe Massa | Ferrari |
9 | Vitalij Petrov | Renault |
10 | Pastor Maldonado | Williams |
11 | Paul di Resta | Force India |
12 | Kamui Kobayashi | Sauber |
13 | Bruno Senna | Renault |
14 | Jarno Trulli | Lotus |
15 | Heikki Kovalainen | Lotus |
16 | Rubens Barrichello | Williams |
17 | Jerome D’Ambrosio | Virgin |
18 | Timo Glock | Virgin |
19 | Vitantonio Liuzzi | HRT |
Sergio Perez | Sauber | |
– | Daniele Ricciardo | HRT |
– | Lewis Hamilton | McLaren |
– | Sebastien Buemi | Toro Rosso |
– | Jaime Alguersuari | Toro Rosso |
Forrás: vezess.hu