Káosz az esőben – a Mercedestől nem vártak sokat, de mindent vitt
Leszakadt az ég és felborult a hétvége sorrendje – kettős Mercedes-siker a Magyar Nagydíj időmérőjén. Ezúttal Kimi Räikkönen képviseli a Ferrarit az első hármasban.
Nagy szemekkel és hirtelen áztatta el a Hungaroringet az eső fél órával az időmérő edzés megkezdése előtt, ám a startra kissé alábbhagyott, de a helyzet kiszámíthatatlan volt, így a mezőny rögtön a pályára hajtott köztes gumikon.
Bár a Mercedes vezette fel a mezőnyt, a Ferrari kezdett a legjobban. Ez nem érte villámcsapásként a csapatokat és a szurkolókat, az viszont igen, hogy konkrétan mennydörgés és villámlás követte a kezdőeseményeket.
A pálya állapota ettől függetlenül inkább száradó irányba indult el, a változó körülményekre jellemző, hogy rövid időre még a két Mercedes és a percekkel korábban vezető Sebastian Vettel is kieső helyre került. A Q1-ben! Ahol csak öten tudják kiszorítani magukat.
Mintha valamiféle rulettjátékot játszanának, változott minden, mindenütt. Csak Daniel Ricciardo nem akart elmozdulni a mezőny végéről. Ő volt az egyetlen, aki lágy gumin próbálkozott, és úgy tűnt, rajtaveszt. Aztán végül, az év legjobb Q1-ét eredményezve, a Red Bull menője túljutott a nehezén és 12.-ként zárta az edzést. Az élen meg korábbi csapattársa, Sebastian Vettel.
Ő lett a Q2 kezdősztárja is egyben. Az ég már nem csak mennydörgéssel ijesztgette a Hungaroring népét, az eső is rázendített. Mindenki nekilódult bátran, majd Vettel kivételével gyorsan be is sorakoztak a bokszutcába, hogy esőre inkább felkészített gumikkal vágjanak ismét a körnek.
A Ferrari versenyzője volt valóban az egyetlen bevállalós, és épp körbe is ért, mielőtt elszabadult a pokol. A többiek már hiába öltöztek fel megfelelőbben, a körülmények túl gyorsan változtak rossz irányba ahhoz, hogy Sebastian Vettel 1:28.636-os idejét egyáltalán meg tudják közelíteni.
Fernando Alonsót megkérdezte a mérnöke, hogy milyen gumikkal tudna esetlegesen gyorsabban hajtani, és elkerülni a kiesést – a 11. helyen állt -, mire a kétszeres világbajnok csak annyit mondott, hogy jelenleg nem is a pályán, hanem a bokszban kellene lennie.
Úgy tűnt, odafönn az egyik megafelhőből kiömlött hirtelen minden a Hungaroringre, úgyhogy amikor Alonsót kiküldték újra, már csak annyit tudott elérni, hogy jóval lassabban, de körbeért a pályán. Ki is esett! Elsőként. Majd mögötte a Q1-ben „meghurcolt” Daniel Ricciardo távozott.
Maradt viszont például Carlos Sainz, aki nagy meglepetésre a 2. helyen végzett, és persze maradtak a Toro Rosso versenyzői, akik autójának nagyon fekszik a Hungaroring.
A Q3 első felében Lewis Hamilton semmi mást nem csinált, csak halmozta a lila szektorokat, és halmozta az előnyöket. Ezzel el is volt egészen addig, míg Kimi Räikkönen meg nem elégelte a Mercedes trónfosztási kísérletét, és fél másodperces előnnyel át nem vette a vezetést.
Aztán jött a leintés, a Ferrari már a kezében érezte… és jöttek a Mercedesek. Előbb Bottas 1., majd Hamilton egy picit gyengécske középső szektor után… az élre! A csapatvezető pedig a könyökével csapkodta az asztalt örömében. Vettel vesszőfutása pedig még nem ért véget, a Ferraritól ezúttal a csapattárs, Kimi Räikkönen fért be az első hármasba.
Vasárnap a GP3 2. futamának közvetítésével kezdünk 10:05-kor, mely után egy kis Paddock beszélgetés következik 10:45-kor, amivel egyben felvezetjük a 11:20-kor startoló Forma-2 2. versenyét. És végül természetesen, 14:25-ös adáskezdéssel közvetítjük a Forma-1-es Magyar Nagydíj futamát.
Az időmérő edzés végeredménye:
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m35.658s | – |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m35.918s | 0.260s |
3. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m36.186s | 0.528s |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m36.210s | 0.552s |
5. | Carlos Sainz | Renault | 1m36.743s | 1.085s |
6. | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1m37.591s | 1.933s |
7. | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m38.032s | 2.374s |
8. | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1m38.128s | 2.470s |
9. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m39.858s | 4.200s |
10. | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m40.593s | 4.935s |
11. | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1m35.214s | – |
12. | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m36.442s | – |
13. | Nico Hulkenberg | Renault | 1m36.506s | – |
14. | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m37.075s | – |
15. | Lance Stroll | Williams/Mercedes | – | – |
16. | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1m18.782s | – |
17. | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1m18.817s | – |
18. | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m19.142s | – |
19. | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m19.200s | – |
20. | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 1m19.301s | – |
Forrás: M4Sport