Ismét a gumifalban Leclerc

Nem sokon múlt, hogy Charles Leclerc egy héten belül másodszor fejezze be a küzdelmet a gumifalban. A monacói megelégelte a sok hibát.

Alaposan ráijesztett Charles Leclerc a Ferrarira és szurkolóira a Magyar Nagydíj időmérő edzésének első felvonásában. Éppen csak teljesítette az első gyorskörét, mellyel gyorsabbnak bizonyult csapattársánál, Sebastian Vettelnél, aztán a következő köre végén elkövetett egy hibát. Az utolsó kanyarban az autója hátsó része csúszott meg, elkapni már nem tudta, így háttal a gumifalnak koccant. Szerencséjére a becsapódás nem volt akkora erejű, hogy nem tudta folytatni, így szerelőinek „csak” a hátsó szárnyát kellett helyrehoznia a folytatásra. Merthogy első idejével továbbjutott, és lett is számára folytatás.

„Nagy mázlim volt!” – ismerte el Leclerc, aki egy hete Hockenheimben egy másik utolsó kanyaros hiba következtében a gumifalban fejezte be versenyét. „Nagyon szerencsés voltam, hogy folytathattam. Nagyon hálásnak kell lennem a csapatnak azért, amit értem tettek. Ez egy teljesen szükségtelen hiba volt a részemről az időmérő azon szakaszán. Két nagydíj alatt ez már a második hibám. Az első sem volt elfogadható, de ez határozottan nem az. És ha most a falban maradok, akkor még rosszabb lenne. Tanulnom kell ezekből a hibákból.”

Leclerc csütörtökön azt nyilatkozta, az eddigi idényét tekintve arra a legbüszkébb, hogy az év eleji nehézségei után sokat javított az időmérős teljesítményén. A következetességével valóban nincs is gond Franciaország óta, hiszen az utóbbi öt versenyen rendre Sebastian Vettel előtt zárta a kvalifikációt (igaz, legutóbb ehhez kellett a német műszaki hibája is). A mostani baki viszont most inkább a bakui Leclerc-t juttatta eszünkbe – akkor a Q2-ben kötött ki a falban, s fosztotta meg ezzel magát a pole megszerzésének lehetőségétől.

„A mostani már a második időmérős hibám, ami lehetetlen időben jött. Fogok dolgozni ezen” – ígérte. A kérdésre, mi a magyarázata ezekre a hibákra, elmondta: „Ez most egy kicsit más volt. Bakuban valóban túl keményen próbálkoztam, most viszont Seb éppen előttem kezdte a körét, és tudtam, hogy ettől egy kicsit veszítek a leszorítóerőmből, de meglepődtem. Viszont az egész teljes mértékben az én hibám. A zavaros levegőbe kerülve elveszítettem a hátulját, és alapvetően az volt a baj, hogy nem hoztam vissza.”

Szerencséjére a baleset nem bizonyult végzetesnek az időmérője szempontjából. Olyannyira nem, hogy a Q3-ig menetelt, ahol a második gyorskörének köszönhetően 28 ezreddel legyőzte Vettelt, és megszerezte a 4. rajthelyet. „Másfelől nézve nagyon jól sikerült a Q3 számomra. Nyilván nem az a célunk, hogy fél másodperces hátrányban legyünk, de a köreimmel nagyon elégedett vagyok. Azért is, mert ma ennyink volt, a maximumot hoztuk ki belőle. Ennél többre ma nem lehettünk volna képesek” – értékelte saját teljesítményét a pole-szerző Max Verstappentől 0,471 másodperccel elmaradó monacói.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás