Ijesztő fölényben a Mercedes
A Forma-1 európai szakaszának kezdetét jelentő Spanyol Nagydíj első szabadedzésén a Mercedes korábbi fölénye érvényesült, az élen Nico Rosberg zárt, mögötte alig hét századdal pedig a címvédő, Lewis Hamilton következett.
Míg Hamilton szerint a Merci a “mennyiség helyett inkább a minőségre” koncentrált a Barcelonára szánt fejlesztésekkel, a Ferrari nem kevesebb mint 16 új elemet hozott az SF15-T-hez, de úgy tűnik, ezzel is csak a lépést tartották, nem kerültek közelebb a címvédőkhöz.
Erre utal legalábbis, hogy Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen délelőtt egy másodperccel maradt el Hamilton legjobbjától, igaz, a cipelt benzinmennyiségről semmit sem tudunk, emellett úgy látszott, hogy a Ferrarinál annyira erőlködtek az első gyakorláson. Délután már tisztább lesz a kép.
A két élcsapatot ezúttal nem a Williamsek, hanem a Toro Rossók követték, a két Red Bull-ifjonc mögött pedig a harmadik, de az anyacsapatnál versenyző fiatal, Danyiil Kvjat végzett. Daniel Ricciardo Felipe Massa mögött lett a 9., sajnos az edzés nagy részét a garázsban töltötte az ausztrál, így nem derült ki egyértelműen, hogy a kínkeservesen kifejlesztett rövid orrkúp mekkora javulást hozhatott számukra.
A top10-et a Sauber brazilja, Felipe Nasr zárta.
A katalán pályán a Sauber, a Williams és a Lotus is bevetette a tesztpilótáját: a svájciaknál a Ferrari-nevelésű olasz reménység, Raffaele Marciello vezetett (12.), a grove-i csapatnál az Forma-1 utolsó női pontszerzője, Lella Lombardi montjuici Spanyol Nagydíjon elért eredményének 40. évfordulóján Susie Wolff ült az autóba – Massától alaposan elmaradva -, míg az enstone-iaknál a GP2-es bajnok Jolyon Palmer odavágott Pastor Maldonadónak, aki azonban nagyon kevés kört ment.
A McLaren egyelőre inkább csak az új, fekete-vörös festésével keltett feltűnést, a tempóban nem mutattak többet, mint eddig, az edzést pedig megpördüléssel zárta Fernando Alonso.
A mercedeses Nico Rosbergre egyébként büntetés, pontosabban megrovás várhat, ugyanis a versenybírók beidézték, amiért a bokszutcába a kötelező irányt kijelölő bóját kívülről, jobbról hajtott be.
Név | Csapat | Idő | Kör | |
---|---|---|---|---|
1 | ![]() |
Mercedes AMG Petronas | 1:26,828 | 28 |
2 | ![]() |
Mercedes AMG Petronas | 1:26,898 | 27 |
3 | ![]() |
Scuderia Ferrari | 1:27,806 | 21 |
4 | ![]() |
Scuderia Ferrari | 1:27,832 | 16 |
5 | ![]() |
Scuderia Toro Rosso | 1:28,132 | 27 |
6 | ![]() |
Scuderia Toro Rosso | 1:28,529 | 23 |
7 | ![]() |
Infiniti Red Bull Racing | 1:28,785 | 7 |
8 | ![]() |
Williams F1 Team | 1:28,831 | 21 |
9 | ![]() |
Infiniti Red Bull Racing | 1:29,075 | 9 |
10 | ![]() |
Sauber | 1:29,140 | 14 |
11 | ![]() |
Sahara Force India | 1:29,409 | 20 |
12 | ![]() |
Sauber | 1:29,630 | 15 |
13 | ![]() |
Lotus F1 Team | 1:29,676 | 21 |
14 | ![]() |
Williams F1 Team | 1:29,708 | 22 |
15 | ![]() |
McLaren Honda | 1:29,813 | 22 |
16 | ![]() |
McLaren Honda | 1:29,817 | 22 |
17 | ![]() |
Sahara Force India | 1:30,096 | 19 |
18 | ![]() |
Lotus F1 Team | 1:30,110 | 7 |
19 | ![]() |
Manor F1 Team | 1:32,471 | 22 |
20 | ![]() |
Manor F1 Team | 1:32,647 | 20 |
Forrás: Vezess.hu