Igazságtalan gyözelem
A Magyar Nagydíj konkrét elõzések nélkûl is hihetetlen izgalmakat és fordulatokat hozott. Massa a biztos gyõzelmet veszítette el, Hamilton defekt miatt csûszott vissza, Kovalainen pedig élete elsõ gyõzelmét szerezte meg. Räikkönen szerencsésen a dobogóra jutott. A Toyotánál is örûlhettek. Erre a végeredményre senki nem tippelt volna futam elején, a Magyar Nagydíjon folyamatosan ûjrakeverték a kártyákat. A Hungaroring ûjabb gyõztest avatott, a mclarenes Heikki Kovalainen élete elsõ F1-es diadalát aratta, a finn a Forma-1 történetében a 100. pilóta, aki a dobogó legfelsõ fokára állhatott. A második helyen az egész hétvégén ragyogóan teljesítõ toyotás Timo Glock végzett, Kimi Räikkönen pedig szerencsésen jutott a dobogóra.
A futam tragikus hõse Felipe Massa volt, aki a rajtnál zseniális elõzésekkel a két Mclaren elé ugrott, egyszerûen faképnél hagyta Hamiltonékat, ragyogóan vezetett végig, de alig három körrel a vége elõtt megadta magát a Ferrari motorja.
A mögötte autózó rivális, Lewis Hamilton sem járt jól, a hétvége egyértelmû favoritja a 40. körben defektet kapott, és visszaesett a mezõny közepébe. A bokszkiállásoknak és Massa kiesésének köszönhetõen végûl így is ötödikként ért célba.
Bár a rajt után nem láttunk sok elõzést, a versenystratégiák végig szoros kûzdelmet hoztak. Izgalmas volt figyelni, hogy Glock elbír-e a harmadik helyen autózó Kovalainennel, és hogy Fernando Alonso és Räikkönen párharcából ki kerûl ki gyõztesen.
Míg az elõbbi párbajt a toyotás elveszítette egy rossz bokszkiállás miatt, addig a Ferrarinál briliánsan reagáltak: annak ellenére, hogy Räikkönen hibázott, és kiment a pályáról, két körrel késõbb a tankolások után Alonso elé tudott kijönni a pályára.
A bokszutcában nem egy izgalmas pillanat akadt ma délután, a tankolóberendezések hibája vagy esetleg nem megfelelõ földelések miatt több autó is lángra kapott a tankolásnál. Rubens Barrichello, Kazuki Nakajima és Sebastien Bourdais is tûzet fogott, a francia versenyzõt kétszer is oltóhabbal kellett lefûjni.
Räikkönen a verseny nagy részében megint nem tûnt igazán erõsnek, nem tudta megelõzni Alonsót, de miután a kiállásoknál átugrotta a spanyolt, megérezte a "vérszagot", és egymás után futva a körrekordokat a harmadik helyen autózó Glock után eredt. Az észbontó tempónak meg is lett az eredménye, négy körrel a vége elõtt a világbajnok már a német versenyzõ nyakán volt, de Massa kiesése után azonnal visszavett, hiszen így már dobogós helyezést örökölt, és a motort is kímélni akarta.
A dobogósok közûl talán Timo Glock érdemelte meg legjobban a helyezését, a pilóta mindent beleadott a versenyen. érdekes, hogy míg két héttel ezelõtt a renault-s Piquet szerzett egy meglepetés második helyet, addig most a Toyota "kisebbik", szintén ûjonc versenyzõje hozta a jó eredményt.
A BMW Sauber az idény talán leggyengébb hétvégéjét könyvelhette el. Nick Heidfeld végig pontszerzés esélye nélkûl körözött, a negyedik helyrõl rajtoló Kubica pedig azt játszotta, mint két hete Alonso Hockenheimben: lassan, de biztosan csûszott hátra, az egyetlen pontot érõ helyet is csak Massa kiesésének köszönhette. Jó hétvégét zárt a Renault, Alonso és Piquet is pontot szerzett, és a Toyotánál is mindkét autó hozta az eredményt, Glock dobogója mellett Trulli a hetedik lett.
A kis brazil gyõzelme esetén átvette volna a vezetést a világbajnokságban, de másképp fordult a kocka: a Magyar Nagydíj után Hamilton továbbra is az élen áll, Räikkönen fellépett a második helyre, míg Massa a harmadikra csûszott vissza. Kubica hátránya tovább nõtt. A konstruktõri kûzdelemben a McLaren átvette a második helyet a BMW-tõl, a Ferrari elõnye még kitert az élen.
Magyar Nagydíj, Hungaroring, 2008.08.03.
# | Név | Csapat | Idõ | Kör |
1. |
Heikki Kovalainen
|
McLaren
|
1h37:27.067 | 70 |
2. |
Timo Glock
|
Toyota
|
+ 11.061 | 70 |
3. |
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
+ 16.856 | 70 |
4. |
Fernando Alonso
|
Renault
|
+ 21.614 | 70 |
5. |
Lewis Hamilton
|
McLaren
|
+ 23.048 | 70 |
6. |
Nelson Angelo Piquet
|
Renault
|
+ 32.298 | 70 |
7. |
Jarno Trulli
|
Toyota
|
+ 36.449 | 70 |
8. |
Robert Kubica
|
BMW Sauber
|
+ 48.321 | 70 |
9. |
Mark Webber
|
Red Bull
|
+ 58.834 | 70 |
10. |
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber
|
+ 1:07.709 | 70 |
11. |
David Coulthard
|
Red Bull
|
+ 1:10.407 | 70 |
12. |
Jenson Button
|
Honda
|
+1kör | 69 |
13. |
Kazuki Nakajima
|
Williams
|
+1kör | 69 |
14. |
Nico Rosberg
|
Williams
|
+1kör | 69 |
15. |
Giancarlo Fisichella
|
Force India
|
+1kör | 69 |
16. |
Rubens Barrichello
|
Honda
|
+2 kör | 69 |
17. |
Felipe Massa
|
Ferrari
|
Kiesett | 67 |
18. |
Sebastien Bourdais
|
Toro Rosso
|
Kiesett | 67 |
19. |
Adrian Sutil
|
Force India
|
Kiesett | 62 |
20. |
Sebastian Vettel
|
Toro Rosso
|
Kiesett | 22 |
Forrás: www.vezess.hu