Igazságtalan gyözelem

A Magyar Nagydíj konkrét elõzések nélkûl is hihetetlen izgalmakat és fordulatokat hozott. Massa a biztos gyõzelmet veszítette el, Hamilton defekt miatt csûszott vissza, Kovalainen pedig élete elsõ gyõzelmét szerezte meg. Räikkönen szerencsésen a dobogóra jutott. A Toyotánál is örûlhettek. Erre a végeredményre senki nem tippelt volna futam elején, a Magyar Nagydíjon folyamatosan ûjrakeverték a kártyákat. A Hungaroring ûjabb gyõztest avatott, a mclarenes Heikki Kovalainen élete elsõ F1-es diadalát aratta, a finn a Forma-1 történetében a 100. pilóta, aki a dobogó legfelsõ fokára állhatott. A második helyen az egész hétvégén ragyogóan teljesítõ toyotás Timo Glock végzett, Kimi Räikkönen pedig szerencsésen jutott a dobogóra.

A futam tragikus hõse Felipe Massa volt, aki a rajtnál zseniális elõzésekkel a két Mclaren elé ugrott, egyszerûen faképnél hagyta Hamiltonékat, ragyogóan vezetett végig, de alig három körrel a vége elõtt megadta magát a Ferrari motorja.

A mögötte autózó rivális, Lewis Hamilton sem járt jól, a hétvége egyértelmû favoritja a 40. körben defektet kapott, és visszaesett a mezõny közepébe. A bokszkiállásoknak és Massa kiesésének köszönhetõen végûl így is ötödikként ért célba.

Bár a rajt után nem láttunk sok elõzést, a versenystratégiák végig szoros kûzdelmet hoztak. Izgalmas volt figyelni, hogy Glock elbír-e a harmadik helyen autózó Kovalainennel, és hogy Fernando Alonso és Räikkönen párharcából ki kerûl ki gyõztesen.

Míg az elõbbi párbajt a toyotás elveszítette egy rossz bokszkiállás miatt, addig a Ferrarinál briliánsan reagáltak: annak ellenére, hogy Räikkönen hibázott, és kiment a pályáról, két körrel késõbb a tankolások után Alonso elé tudott kijönni a pályára.

A bokszutcában nem egy izgalmas pillanat akadt ma délután, a tankolóberendezések hibája vagy esetleg nem megfelelõ földelések miatt több autó is lángra kapott a tankolásnál. Rubens Barrichello, Kazuki Nakajima és Sebastien Bourdais is tûzet fogott, a francia versenyzõt kétszer is oltóhabbal kellett lefûjni.

Räikkönen a verseny nagy részében megint nem tûnt igazán erõsnek, nem tudta megelõzni Alonsót, de miután a kiállásoknál átugrotta a spanyolt, megérezte a "vérszagot", és egymás után futva a körrekordokat a harmadik helyen autózó Glock után eredt. Az észbontó tempónak meg is lett az eredménye, négy körrel a vége elõtt a világbajnok már a német versenyzõ nyakán volt, de Massa kiesése után azonnal visszavett, hiszen így már dobogós helyezést örökölt, és a motort is kímélni akarta.

A dobogósok közûl talán Timo Glock érdemelte meg legjobban a helyezését, a pilóta mindent beleadott a versenyen. érdekes, hogy míg két héttel ezelõtt a renault-s Piquet szerzett egy meglepetés második helyet, addig most a Toyota "kisebbik", szintén ûjonc versenyzõje hozta a jó eredményt.

A BMW Sauber az idény talán leggyengébb hétvégéjét könyvelhette el. Nick Heidfeld végig pontszerzés esélye nélkûl körözött, a negyedik helyrõl rajtoló Kubica pedig azt játszotta, mint két hete Alonso Hockenheimben: lassan, de biztosan csûszott hátra, az egyetlen pontot érõ helyet is csak Massa kiesésének köszönhette. Jó hétvégét zárt a Renault, Alonso és Piquet is pontot szerzett, és a Toyotánál is mindkét autó hozta az eredményt, Glock dobogója mellett Trulli a hetedik lett.
 
A kis brazil gyõzelme esetén átvette volna a vezetést a világbajnokságban, de másképp fordult a kocka: a Magyar Nagydíj után Hamilton továbbra is az élen áll, Räikkönen fellépett a második helyre, míg Massa a harmadikra csûszott vissza. Kubica hátránya tovább nõtt. A konstruktõri kûzdelemben a McLaren átvette a második helyet a BMW-tõl, a Ferrari elõnye még kitert az élen.

Magyar Nagydíj, Hungaroring, 2008.08.03.

# Név Csapat Idõ Kör
1.
Heikki Kovalainen
McLaren
1h37:27.067 70
2.
Timo Glock
Toyota
+ 11.061 70
3.
Kimi Räikkönen
Ferrari
+ 16.856 70
4.
Fernando Alonso
Renault
+ 21.614 70
5.
Lewis Hamilton
McLaren
+ 23.048 70
6.
Nelson Angelo Piquet
Renault
+ 32.298 70
7.
Jarno Trulli
Toyota
+ 36.449 70
8.
Robert Kubica
BMW Sauber
+ 48.321 70
9.
Mark Webber
Red Bull
+ 58.834 70
10.
Nick Heidfeld
BMW Sauber
+ 1:07.709 70
11.
David Coulthard
Red Bull
+ 1:10.407 70
12.
Jenson Button
Honda
+1kör 69
13.
Kazuki Nakajima
Williams
+1kör 69
14.
Nico Rosberg
Williams
+1kör 69
15.
Giancarlo Fisichella
Force India
+1kör 69
16.
Rubens Barrichello
Honda
+2 kör 69
17.
Felipe Massa
Ferrari
Kiesett 67
18.
Sebastien Bourdais
Toro Rosso
Kiesett 67
19.
Adrian Sutil
Force India
Kiesett 62
20.
Sebastian Vettel
Toro Rosso
Kiesett 22

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás