Hivatalos Ferrari-nyilatkozatok a Magyar Nagydíj után
Kimi Räikkönen a dobogóra állhatott harmadik helyezésével, Felipe Massa a 17. lett. Ezek a hivatalos eredmények nem mondják el a szomorûságot, amit a Ferrari brazil pilótája érezhet a gyõzelem elmaradása miatt. A harmadik helyrõl rajtolva egyenesen az elsõ helyre kerûlt, soha nem veszítette el a vezetõ helyet eltekintve a két boxkiállástól, de három körrel a verseny vége elõtt nagy fûst csapott ki F2008-asának hátuljából, megállt a boxfal melett és motorprobléma miatt kiesett a versenybõl.
A versenyt Heikki Kovalainen nyerte, elsõ Formula-1-es gyõzelmét szerezve. Az eredmény azt jelenti, hogy a Ferrari továbbra is vezeti a konstruktõri világbajnokságot 11 ponttal a McLaren-Mercedes elõtt, aki megelõzte a BMW-Saubert. Lewis Hamilton vezeti a pilóták világbajnokságát 62 ponttal, öt ponttal megelõzve Räikkönent, Massa a harmadik, további három ponttal elmaradva csapattársától.
Kimi Räikkönen:
"Sajnálom Felipet és a csapatot, ez borzasztó így elveszíteni a versenyt. Kemény verseny volt számomra, mert amikor hosszû idõt töltöttem lassû autók mögött az kezdett unalmassá válni. Amikor végûl ismét tudtam nyomni az autó jól viselkedett, de ekkor már késõ volt. Felzárkóztam Glock mögé, de végûl lassítottam, mert gondok voltak az autó hátuljával és a csapat azt mondta legyek óvatos és érjek célba. Igaz, hogy én szereztem a legtöbb pontot a világbajnoki címre esélyes elsõ három helyezettje közûl, amely azt mutatja, hogy a világbajnokság megjósolhatatlank, mindenki lehet fent és lent. Csalódott hétvége számomra, de legalább megfelelõ eredményt értem el. Meg kell próbálnunk kijavítani a problémát és az idõmérõ edzésen az elejérõl kell indulnunk, ki kell használnunk az autó lehetõségeit. Ha ezt meg tudjuk csinálni, akkor ismét a gyõzelemért harcolhatunk."
Felipe Massa:
"Teljesen váratlanul történt a dolog, nem volt semmi jele. Kezeltem a versenyt, mert jó elõnyöm volt a második helyezettel szemben, azt követõen, hogy Hamiltonnak problémája volt és nem vállaltam kockázatot. Nagyon csalódott vagyok, mert ma nagyszerû volt az autó és mindent tökéletesen csináltuk a cél elõtti néhány kilométerig. Sajnos az autóversenyzés kegyetlen sport. Mindenûnket beleadjuk, de ilyen dolgok megtörténhetnek. Nem szabad feladnunk, gyorsan kell reagálnunk. Hét verseny van hátra és hetven pontot lehet szerezni, amely azt jelenti, hogy van még idõnk. Ellenfeleink erõsek, de megmutattuk, hogy a szintjûkön vagyunk."
Stefano Domenicali, csapatvezetõ:
"Ma mai nap értékes a csapatnak és pilótáinknak, de az autó megbízhatósága miatt szenvedtûnk, amely teljesen létfontosságû. Felipe valószínûleg pályafutása legjobb versenyét vívhatta volna és nagyon csalódottak vagyunk azzal kapcsolatban, ami vele történt, csak néhány kilométer volt hátra a célig. Csodálatosan rajtolt, helyes idõben támadott és kényelmesen uralta a versenyt a verseny vége felé egy megérdemelt gyõzelemért. Kimi versenye kompromisszum volt a rossz tegnapi idõmérõ edzését ökövetõen: amikor hátulról kell rajtolni nehéz feljebb kerûlni. A verseny nagy részében beragadt Alonso mögé, de amikor végûl tiszta volt a pálya elõtte, megmutatta õ és az F2008 lehetõségeit. Szokásosan reagáltunk a negatív pillanatra: határozottan és eltökélten, mindenki a saját autójával játszik. Három heti nehéz munka áll elõttûnk, hogy a lehetõ legjobban elõkészûljûnk az Európa Nagydíjra."
Luca Baldisserri, csapatmenedzser:
"Sértõ látni az autót megállni hiba miatt néhány körrel a verseny vége elõtt, amikor simán vezet. Ez valóban csalódás, mert Felipe rendkívûli versenyt futott: tökéletesen rajtolt, mindig gyors volt és nagyszerûen kezelte a helyzetet az utolsó részben. Kimi Alonso mögött volt a verseny két harmadában és csak amikor tiszta volt elõtte a pálya, akkor tudta megmutatni mit tud. Ma, megmutattuk, hogy a csomagunk jó a teljesítmény tekintetében, de problémánk volt a megbízhatósággal. Folytatnunk kell a munkát és javítanunk kell, ellenfeleink is ezt csinálják. Kemény munkára számítunk a következõ verseny elõtt, ahol szeretnénk elérni azt, ami most az utolsó pillanatban csûszott ki a markunkból."
Forrás: F1Hungary