Hivatalos Ferrari nyilatkozatok az Ausztrál Nagydíj után

raikonenA Scuderia Ferrari két pilótája, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen az ötödik és nyolcadik helyen értek célba a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon.

Stefano Domenicali, csapatfőnök:
“A szezon első versenye tiszta képet adott az év eleji erősorrendről. Megmutatta, mely csapatok végezték a legjobb munkát az új szabályok szerint. Ma megbízhatóságban elértük célunkat, de még a hátrányt le kell dolgozni, különösen a Mercedesszel szemben, ezt egyértelműen látni lehetett. A hétvége során gyűjtött információk mutatják, mely irányba kell indulni és mi az a terület, ahol a legtöbb munkát kell elvégezni. Fontos lesz a lehető leggyorsabban ledolgozni a hátrányt és reagálni, ezt a csapat korábban már el tudta végezni. Mérnökeink tudják, mi az elsődleges szempont és mely területekre kell a legtöbb figyelmet fordítani.”

Fernando Alonso:
“Szerettem volna a szezont dobogós helyezéssel kezdeni, de jó eredmény a kettős célba érkezés is, ami önbizalommal tölt el minket, különösen a megbízhatóság területén. Az elektronikus motorral problémám volt a rajtnál és néhány változtatást kellett végezni a kormánykeréken, de az első tíz kör után minden jól ment. Amikor sikerült megelőzni Hülkenberget a kerékcsere után, sebességem jobb lett, habár lehetetlen volt előzni. 35 másodperces hátrány az élen állóhoz képest túl nagy és ki kell találni, mire van szükség a hátrány ledolgozásához, ki kell elemezni a versenyt, megtalálni az autó erős és gyenge pontjait, a körök, amelyet Nico mögött töltöttem nagyon hasznos információt adtak ehhez. Nagyszerű csapat vagyunk, bízom a fiúkban, mert ma nagyszerű munkát végeztek. Még sokat kell tanulnunk erről az új Formula-1-ről, mivel a verseny nagyon furcsa és nagyon nehéz volt. De ez még csak a kezdet. Arra kell koncentrálni, hogy Malajziában jobb munkát végezzünk.”

Kimi Räikkönen:
“Nem volt egy sima verseny. A rajtnál sikerült jól indulom és habár hátulról valaki meglökött az első kanyarnál az autóm nem sérült meg. A sebesség jó volt, de egy ponton az első abroncsok szemcsésedni kezdtek, nagyon kicsi volt a tapadás és az autó alulkormányzottá vált. Ezt követően a kezelhetőség már nem volt jó. Az első kerékcsere során kettős kiállás volt és ezzel időt veszítettem. Túl korai lenne bármilyen jóslatokba bocsátkozni, mert habár jelenleg nem vagyunk valami jó formában, sikerült célba érni, értékes pontokat szerezni. Nem lehetünk elégedettek ezzel az eredménnyel és tudjuk, van még néhány terület, ahol javulni kell. De biztos vagyok benne, az első verseny adatait kielemezve tisztább képünk lesz arról, milyen irányba kell dolgozni.”

Pat Fry, műszaki igazgató:
“Erre a versenyre készülve mindkét autót célba juttatni egy nehéz feladat volt, de végül sikerült. Ma láthattuk, a megbízhatóságra nincs garancia: néhányak kiestek és a teljesítménnyel nekünk is voltak problémáink a verseny bizonyos szakaszaiban. Mindkét F14 T elektronikai problémával küzdött, különösen Kimi autójával volt ez így, nem tudta teljesen kihasználni ezért az autóban rejlő lehetőségeket. Fernando sok kört töltött Hülkenberg mögött és csak akkor tudta megmutatni, mire képes az autó, amikor a kerékcserének köszönhetően elé került. Kimi nagyszerűen rajtolt, de a futam nagy részében az első abroncsok szemcsésedésével küzdött és ezért védekezésre kényszerült a támadás helyett. Sok munka áll előttünk, ha szeretnénk az autó teljesítményén javítani. Nagyon erős ellenfeleink vannak, de minden eszközzel rendelkezünk, hogy ledolgozzuk hátrányunkat.”

 

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás