Hivatalos Ferrari nyilatkozatok a Szingapúri Nagydíj után

raikonenFernando Alonso egy ideig a második helyen állt, majd be kellett érnie a negyedik helyjel. Räikkönen végül nyolcadik lett.

Marco Mattiacci, csapatfőnök:
“A mai versenyen sokkal jobb eredményt is elérhettünk volna, mert köszönhetően a csapat gyors reagálásának a csalódott monzai verseny után, egész hétvégén versenyképesek voltunk. Sebességünk jó volt és a stratégiának köszönhetően Fernando a második helyen is állt, de később sajnos ezt a pozíciót elveszítettük. Kimit a forgalom akadályozta és a gumikopás lassította, habár jól rajtolt, nem tudta visszaszerezni korábbi pozícióját. A biztonsági autó megjelenése módosította stratégiánkat, befolyásolta a verseny végeredményét. Ennek ellenére hiszem, hogy csak stratégiailag úgy lehet győzni, ha versenyképes autóval rendelkezel. Szingapúrt a javulás jeleivel hagyhatjuk el: ezen a téren Suzuka érdekes teszt lesz, mert elmélyedhetünk azon fejlesztési munkákban, amely területen javulni szeretnénk.”

Fernando Alonso:
“Utólag visszagondolva könnyebb elgondolkozni azon, mi let volna, ha nem hibázok a rajtnál és a biztonsági autó nem akkor jön, amikor, de összességében elégedet vagyok ezzel a hétvégével, mert versenyképesek voltunk és az élen állókkal tudtuk harcolni. Néha a biztonsági autó segít, de azt hiszem, ma kissé balszerencsések voltunk, mert akkor a második helyet próbáltuk megszerezni és stratégiánk jó volt. Sok választásunk nem volt, mert ha kint maradunk, akkor talán sokkal több helyet buktunk volna a lágy keverékre történő váltáskor. Bár a végén nem tudtam előzni, azonban az a tény, hogy versenyképesek voltunk a célba érkezésig, azt mutatja, előrelépést értünk el. Most Suzuka, egy valódi pálya következik, tisztább képük lesz arról, hol is állunk.”

Kimi Räikkönen:
“A mai verseny valódi bosszúság volt, mert annak ellenére, hogy gyorsak voltunk, nem tudtunk olyan pozícióban célba érni, mint szerettünk volna. A rajtom rendben volt, néhány helyet javítottam is és minden tökéletesen működött. Az első kerékcsere után Felipével szemben pozíciót veszítettem és innentől kezdve a Williams mögé beragadtam az egész versenyre. Sajnos mindig, amikor megközelítettem, aerodinamikai teljesítményt veszített az autó hátsó fele és ezen felül a gumikopás is igen magas volt. Ez valódi csalódás, mivel nem tudtam saját versenyem futni, bár tudtam, az egyenesbeli sebesség ellenfeleink erőssége. Nem vagyok elégedett a nyolcadik hellyel, de pozitívum, hogy javulást láthattunk a hétvégén. Biztos vagyok benne, ha innentől kezdve nem lesznek problémáink, sokkal jobban alakulnak majd a dolgok számunkra.”

Pat Fry, műszaki igazgató:
“Itt, Szingapúrban a két F14 T teljesítménye örömteli meglepetés volt, mivel soha nem voltunk még az élen állókhoz ilyen közel ebben a szezonban. A pálya műszaki karaktere, fejlesztési munkánk, pilótáink tehetsége és autónk működése a lágyabb keveréken, mind magyarázza a hétvégi jó formánkat. Miközben nagyon bíztató a helyzet, ez még nem volt elég, hogy a csapat elérje célját és nagy csalódás volt látni, hogy a második hely kicsúszott Fernando kezéből a biztonsági autó miatt. Sajnos Kimivel nem sikerült mindent kihozni az autóból: jobb eredményt érhetett volna el, ha Massa nem vág elé és habár frissebb abroncsokon volt, nem volt elég sebessége ahhoz, hogy Bottast megelőzze az egyenesben. Monacóhoz hasonlóan ezen a pályán is nehéz előzni és a biztonsági autó megérkezése felborította a sorrendet. Most Suzukában egy újabb lehetőségünk lesz arra, hogy harcoljunk a Red Bullokkal és különösen a Williamsszel a konstruktőri bajnokságban.”

 

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás