Hivatalos Ferrari-nyilatkozatok a Japán időmérő után
A negyedik és az ötödik pozíciót foglalja el holnap a rajtrácson a Scuderia Ferrari párosa, Felipe Massa és Fernando Alonso. Ez az eredménye a mai időmérő edzésnek, amelyen az első öt helyezett mindössze négy tizedre követi egymást. A két Ferrari-pilóta azonos terv szerint ment az időmérőn: egy kör közepes keverékű gumikon az első etapban, egy, lágy keverékűn a másodikban, és végül kettő lágyon a harmadikban.
Felipe Massa:
“Nehéz edzés volt ez, de legalább sikerült magunk mögött tartani a négy legjobb autóból egyet. Soha nem könnyű összerakni egy tökéletes kört, az utolsó köröm nagyon jó volt, még úgy is, hogy vesztettem egy keveset az utolsó szektorban. Fontos lesz holnap, hogy jól indítsak. Hamilton mellettem áll majd a rajtrácson? Nekem mindegy, hogy ő áll mellettem, vagy bárki más. A verseny elég bonyolultnak tűnik, sok kiállásos a gumikopás miatt, jelentős a kopás, így a stratégiának nagy szerepe lesz. Létfontosságú, hogy az ember megtalálja az egyensúlyt, hogy gyors is legyen, de a gumikra is vigyázzon egyúttal. Az előzés a KERS és a DRS ellenére sem lesz könnyű, talán az abroncskopás többet nyom majd a latba, tekintettel arra, hogy a gyors egyenesre egy nagyon lassú sikánból jössz rá. Célunk, hogy a dobogón végezzünk, a kezdő pozícióinkat tekintve ez egy reális elvárás.”
Fernando Alonso:
“Nem lepett meg az eredmény, hiszen a Red Bull és a McLaren egész hétvégén gyorsabbak voltak nálunk, de legalább Webbert sikerült megelőznünk. Úgy tűnik, bérletet váltottam az idén az ötödik rajtkockára, de annyi előnye van, hogy a rajtrács tiszta oldaláról indulhatok. Holnap jelentős abroncskopásra számítok, ez lesz a verseny alapvető jellemzője, sok lesz a boxkiállás, ami azt jelenti, hogy a stratégiának döntő szerepe lesz. Reméljük, nem fogunk ugyanazokkal a problémákkal küzdeni, mint két héttel ezelőtt Szingapúrban. Igyekszünk a legjobban választani, és a dobogós helyért harcolni, ami egy reális cél. A győzelem minden bizonnyal már kevésbé, mint ahogy az időmérőn láttuk, a McLaren nagyon közel van a Red Bullhoz itt. A rajt egy fontos pillanat lesz, Felipe és jómagam is igyekszünk nyomást gyakorolni a hozzánk legközelebb állókra, és igyekszünk azután a saját tempónkban menni. Az első köröm a harmadik etapban? Maximumon nyomtam, de miután megnéztem a köridő elemzését, nem hiszem, hogy tudtam volna gyorsabbat menni, a második körömnél.”
Stefano Domenicali, csapatfőnök:
“Mielőtt beszámolnék a mai napunkról, tennék egy megjegyzést a mai nappal kapcsolatban. Ma, már nem először történt meg a szezonban, hogy nem kevesebb, mint négy autó nem jött ki a harmadik edzésszakaszra, és nem ment mért időt. Távol álljon tőlem, hogy bíráljam őket, mert abszolút megértem a döntésüket, technikai szempontból, de azt hiszem, mindez azt mutatja, hogy nem jó az időmérő edzés rendszere, és ezt a jövőre nézve mondom, nem hiszem, hogy jó a nézőknek a lelátón, vagy a televízió előtt. Rátérve az eredményeinkre, nem értünk el se többet, se kevesebbet, mint vártam. Tudjuk, hogy hol állunk pillanatnyilag technikailag. Meg fogunk ragadni minden lehetőséget, hogy holnap dobogóra kerüljünk.”
Pat Fry, technikai igazgató:
“Összességében ez az eredmény az, amire számítani lehetett. Úgy éreztük sikerült a lehető legjobb csomagot összeállítani ahhoz, hogy csökkentsük a köztünk és a pole pozíciós köridő közötti különbséget, mint a legutóbbi versenyen. Felipének volt jobb edzése, különösen a harmadik etapban, ezért remélem, hogy jó versenye lesz azok után, hogy mennyi problémája volt a közelmúltban. A holnapi verseny nagyon kemény lesz, különösen a gumiabroncsok miatt, ezért lesz rendkívül fontos jó stratégiát választani, hogy felismerjük, melyik a legjobb pillanat gumit cserélni, és igyekezni nem hibázni eközben. Harcolunk, minden lehetőséget megragadunk még ebben az évben, és semmit sem bízunk a véletlenre. Ugyanakkor már használjuk ezeket a versenyeket arra, hogy amennyire csak lehetséges, próbálgassuk az elemeket az új szezonra.”
Forrás: F1Hungary