Button elrontotta Vettel buliját

A rajtnál nem történt nagyobb incidens vagy baleset, de a pole-ból induló Sebastian Vettel a kelleténél talán agresszívebben védekezett Jenson Button ellen, az angolt kíméletlenül és talán az illőnél több irányváltással tolta félre. Az esetet vizsgálták is, de a stewardok végül nem látták indokoltnak a büntetést.

Buttont meg is előzte Lewis Hamilton, mögöttük Massa, Alonso, Webber maradt a helyén, Michael Schumacher, Paul di Resta és Adrian Sutil lépett előrébb, miután Kobajasi Kamui beragadt a startnál. Az utolsó pontszerző helyen Vitalij Petrov maradt.

A 6. körben Alonso megelőzte Massát, a 8. körben pedig Button Hamiltont, akinek hirtelen fogytak el a gumijai. Cserélnie kellett, majd egy körrel később Vettel is ment a bokszba, utána Button, Alonso és Webber is kint járt a 11. körben.

Az első cserék után a sorrend Vettel, Button, Alonso Hamilton, Massa, Webber, Petrov, Schumacher, Perez, Sutil volt a pontszerző helyeken – a renault-s orosz hosszú első etapos stratégián volt. Egy darabig a top10-ben volt Sebastien Buemi is, de a svájci autójára rosszul került fel a bal első kerék a cserénél, így félre kellett állnia, kiesett.

A 20. körben megindult a második kerékcsere-hullám. Vettel és Webber indított, Button a következő körben ment ki. A címvédő nagyon óvatos volt a kivezető körén, így a mclarenes elé tudott visszajönni, megszerezte a virtuális vezetést.

Szingapúr után újra összeakadt Massa és Hamilton, amikor a 22. körben a mclarenest megpróbálta megelőzni a brazil a bokszkiállását megelőzően a 130R és a sikán között. A Ferrariról leszakadt egy szárnydarab, és mivel a pálya egyik kritikus szakaszán volt, pár kör után úgy döntött a versenyigazgatóság, hogy a takarítás idejére beküldik a biztonsági autót.

A safety car nem jött jól az élmezőnynek, hiszen pár körrel korábban jártak kint, míg mások – például Schumacher – “ingyen” cserélhettek, a tetejébe pedig megint bekerült a két Virgin a sűrűjébe.

A biztonsági autó négy kör után, a 28. kör végén távozott, Button trükkösen, kivárva indította az újrarajtolást, összesűrített mindenkit maga mögött, de aztán ügyesen húzott el, nem adott esélyt Vettelnek a támadásra.

A pontszerzők sorrendje ekkor Button, Vettel, Alonso, Webber, Massa, Hamilton, Schumacher, Perez, di Resta és Petrov volt.

Az élmezőny harmadik cseréit Vettel nyitotta, amikor a 35. körben feltette a közepes keveréket. A címvédő nem túl szerencsés helyre, az utolsó pontszerző pozícióért küzdő Rosberg és Sutil mögé ért vissza. Nem is járt jól, mert Alonso később cserélt és a német elé tudott bejönni.

10 körrel a vége előtt Button vezetett, mögötte Alonso és az őt üldöző Vettel, majd Webber, Hamilton, Schumacher, Massa, Perez, Kobajasi és di Resta sorakozott a top10-ben. A pontszerző helyek végén és határán Kobajasi, Petrov, Rosberg és di Resta küzdött, több pozíciócsere is volt, miután a sauberes japán gumijai elkoptak.

Ahogy Szingapúrban Button, a futam utolsó köreire Alonso gyorsult be a vezető angolhoz képest, a ferraris egyre közelebb került hozzá, Vettel hátulról figyelte, hogy kié lesz a győzelem, esetleg nyílik-e számára is valamilyen lehetőség.

Button az utolsó két körre belehúzott, a dobogós pozíciók végül nem változtak. A mclarenes megszerezte idei harmadik futamgyőzelmét, Alonso egy szép dobogót hozott a Ferrarinak, persze a legnagyobb diadalt Vettel aratta: harmadik helyével minden idők legfiatalabb kétszeres világbajnoka lett. A győztes egyébként nem ment levezető kört, a célba érés után rögtön behúzódott a bokszutca kijáratához.

A további pontszerzők Webber, Hamilton, Schumacher, Massa, Perez, Petrov és Rosberg lettek – a mercedesesnek a friss gumis stratégiával sikerült a top10-be kapaszkodnia.

A 2011-es Forma-1-es idény a jövő hétvégén a Koreai Nagydíjjal folytatódik.

Japán Nagydíj, verseny:  

1. Button McLaren-Mercedes 1h30:53.427 2. Alonso Ferrari + 1.160 3. Vettel Red Bull-Renault + 2.006 4. Webber Red Bull-Renault + 8.071 5. Hamilton McLaren-Mercedes + 24.268 6. Schumacher Mercedes + 27.120 7. Massa Ferrari + 28.240 8. Perez Sauber-Ferrari + 39.377 9. Petrov Renault + 42.607 10. Rosberg Mercedes + 44.322 11. Sutil Force India-Mercedes + 54.447 12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:02.326 13. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:03.705 14. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:04.194 15. Maldonado Williams-Cosworth + 1:06.623 16. Senna Renault + 1:12.628 17. Barrichello Williams-Cosworth + 1:14.191 18. Kovalainen Lotus-Renault + 1:27.824 19. Trulli Lotus-Renault + 1:36.140 20. Glock Virgin-Cosworth + 2 kör 21. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 kör 22. Ricciardo HRT-Cosworth + 2 kör 23. Liuzzi HRT-Cosworth + 2 kör Leggyorsabb kör: Button, 1:36.568 Kiesők: Buemi Toro Rosso-Ferrari 35 A világbajnokság állása 15 verseny után: Egyéni: Konstruktőri: 1. Vettel 324 1. Red Bull-Renault 518 2. Button 210 2. McLaren-Mercedes 388 3. Alonso 202 3. Ferrari 292 4. Webber 194 4. Mercedes 123 5. Hamilton 178 5. Renault 72 6. Massa 90 6. Force India-Mercedes 48 7. Rosberg 63 7. Sauber-Ferrari 40 8. Schumacher 60 8. Toro Rosso-Ferrari 29 9. Petrov 36 9. Williams-Cosworth 5 10. Heidfeld 34 11. Sutil 28 12. Kobayashi 27 13. Di Resta 20 14. Alguersuari 16 15. Buemi 13 16. Perez 13 17. Barrichello 4 18. Senna 2 19. Maldonado 1

Forrás: vezess.hu

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás