Hamiltoné az első edzés

Lewis Hamilton sikerét hozta a Brazil Nagydíj első szabadedzése – Max Verstappen közé és Nico Rosberg közé ékelődött. A közepes gumikhoz ragaszkodó két Ferrari éppen csak befért a legjobb tízbe.

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

Napos időben váltott zöldre a lámpa az interlagosi boxutca végén délelőtt. A Brazil Nagydíj első szabadedzésén két kevésbé ismerős arc is feltűnt: Szergej Szirotkin a Renault-nál, Charles Leclerc pedig a Haasnál kapott tesztlehetőséget. Mindketten a csapatuktól távozó versenyzők helyét foglalták el: előbbi Kevin Magnussen, utóbbi Esteban Gutiérrez autóját vitte pályára.

A másik Haason Romain Grosjean meg a glóriát. A francia most próbálta ki először a fejvédőt, amellyel szép lassan a mezőny összes tagja megismerkedhet. Rajta kívül Kimi Räikkönen, Marcus Ericsson és Jolyon Palmer feje fölött is feltűnt a bukókeret.

A Mercedesre másfajta furcsaság került fel a délelőtt első perceiben: Lewis Hamilton autójának diffúzora mögé mérő rácsot szereltek, amelyet mostanság egyre több istállónál láthatunk felbukkanni az autók bizonyos részein. Az év végéhez közeledve a mérnökök figyelme egyre jobban megoszlik, s az aktuális felkészülés mellett már a 2017-es munkához is elvégeznek bizonyos teszteket. Hamiltonnál emellett még valami szokatlan volt: a brit Ayrton Senna előtt tiszteleg interlagosi sisakfestésével.

Az első időeredményre jó negyed órát kellett várni – Pascal Wehrlein neve mellé került –, aztán szép lassan a többiek is megkezdték az érdemi munkát. Jenson Button, majd Valtteri Bottas állt az élre, aztán jött Lewis Hamilton, s még úgy is jó fél másodpercet adott Bottasnak, hogy autója még mindig a mérőráccsal fölszerelve. „Lewis, emlékezz rá: maradj távol a kerékvetőktől” – intette óvatosságra a britet mérnöke.

Nico Rosberg eközben csapata új első és hátsó szárnyát tesztelte. A Sky Sports információi szerint ezek is részben 2017-et előkészítő fejlesztések, ám úgy tudják, a csapat eddig nem volt elégedett velük, s ezért nem használták még őket élesben. Rosberg mindenesetre a közepes keveréken 0,4 másodpercre tudta csak megközelíteni csapattársát.

Az edzés lassan csordogált az első fél órában – de nem annyira, mint Szergej Szirotkin. A GP2 orosz versenyzője a célegyenes felé tartott éppen, amikor Renault-ja egyszerűen lelassult. Lendülete arra még elég volt, hogy a boxutca végéig jusson. „Valami történt” – adott nem túl konkrét támpontot mérnökeinek, miután furcsa hang hallatszott motorborítása alól. Egyetlen szabadedzése ezzel véget is ért.

Az élcsapatok közül mindhárom a közepes gumin kezdte a napot.A Red Bullok produkáltak jobb időket, az ő hátrányuk 0,5, a Ferrariké 0,7 és 1 másodperc körül mozgott a Mercedeshez képest. Sebastian Vettel blokkolós fékezéssel, Max Verstappen egy látványos erőcsúsztatós megingással vétette észre magát. A lágyabb gumikon ekkor az első tízben csak a Williams és a McLaren kísérletezett.

A két Red Bull első etapja végén 0,2-0,3 másodpercre tudta megközelíteni Hamiltont, akire ráadásul Rosberg is 0,03 másodpercre zárkózott fel. A pluszgumik kötelező visszaadásának idejéig, azaz 40 perc után ezzel Hamilton (1:13,157), Rosberg, Ricciardo, Verstappen, Bottas, Massa, Räikkönen, Vettel, Kvjat és Button volt az első tíz sorrendje.

A rövid szünetben Toto Wolff civil ruhában érkezett meg a helyszínre – késése ellenére annak már szemtanúja lehetett, ahogyan Alonso magányos körözéssel töri meg a csendet a közepes gumin, majd Bottas már lágy abroncsokra váltva ugrik Hamilton elé az élre. A különbség csupán 28 ezred volt közöttük.

A finn persze csak az első volt a sorban. Nem sokkal később Verstappen kezdett repülőkörbe a sárga Pirelliken, s ért el – némi szélárnyék segítségével – egy 1:11,991-es időt; aztán Rosberg zárkózott fel a hollandra 0,134 másodperces hátránnyal. Ricciardo már közel 0,4-et kapott csapattársától. Hamilton csak percekkel később vágott neki a lágygumis körének, 0,096 másodperccel bizonyult gyorsabbnak Verstappennél, és jó 0,2-del bajnoki ellenfelénél. Ezt az idejét pár hűtő kör után aztán szinte hajszálpontosan megismételte később.

Az élmezőnyből egyedül a Ferrarik különcködtek. Vettel ekkor még mindig a közepes gumikon körözött, s bár 2 ezreddel megelőzte a korábban a glóriát is pályára vivő Kimi Räikkönent, továbbra is a legjobb 10 utolsó két helyén szerénykedtek. Mint az a finn és versenymérnöke beszélgetéséből kiderült, volt némi csúszás az előzetesen eltervezett programjukban.

Előttük érdekesen alakult a konstruktőri 4. helyre hajtó két csapat különversenye. Bottas és Massa szendvicsként ölelte át a két Force Indiát a 6. és 7. helyen. Négyük között csak 2 tizedmásodperc volt a különbség.

„Ó-ó, ó-ó, ó-ó, defekt, defekt, jobb hátsó defekt” – zendített rá Danyiil Kvjat kevesebb mint fél órával a leintés előtt rögtönzött nótájára, miután Toro Rossójáról egy kerékvető után elkezdett leválni az említett közepes abroncs. Az orosz nem volt boldog. „Kaphatunk egy új szettet a Pirellitől a hosszú etapra?” „Nem-nem, box-box, Dani!” – érkezett a válasz.

Az utolsó tíz percbe lépve a Ferrari továbbra is konokul kitartott a közepes gumi mellett. S mivel Vettel megtankolt autóval hosszú etapba kezdett, már nem is tudtak elmozdulni helyükről. Vettel ráadásul a hajrában egy keresztbe állós megpördülést is bemutatott a második szektor végén, a lejtőn lefelé haladva. Ez volt a négyszeres világbajnok délelőttjének utolsó érdemi megmozdulása.

A Red Bullokon és a Mercedeseken velük ellentétben a sárga papucsok maradtak fenn az edzés végéig, ám a figyelmüket már ők is a versenytempóra összpontosították, így a sorrendben már nem történt változás. A bajnoki esélyei megőrzéséért küzdő Hamilton ott folytatta, ahol az előző két hétvégén abbahagyta: fő ellenfelével szemben meggyőző előnnyel húzta be az első edzést – ráadásul ezúttal Verstappen is közéjük ékelődött.

A program a magyar idő szerint 17 órakor kezdődő második szabadedzéssel folytatódik Interlagosban – a gyakorlást az M4 Sport és az M4 Sport.hu élőben közvetíti.

Brazil Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény
Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:11,895 32
2. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:11,991 +0,096 29
3. Nico Rosberg Mercedes 1:12,125 +0,230 26
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:12,371 +0,476 27
5. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:13,129 +1,234 36
6. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:13,289 +1,394 31
7. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:13,293 +1,398 33
8. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:13,318 +1,423 33
9. Sebastian Vettel Ferrari 1:13,567 +1,672 24
10. Kimi Räikkönen Ferrari 1:13,569 +1,674 26
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:13,711 +1,816 22
12. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:14,090 +2,195 15
13. Jenson Button McLaren-Honda 1:14,252 +2,357 27
14. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:14,296 +2,401 26
15. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:14,507 +2,612 25
16. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:14,631 +2,736 21
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:14,654 +2,759 23
18. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:14,827 +2,932 30
19. Jolyon Palmer Renault 1:14,908 +3,013 32
20. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:14,948 +3,053 32
21. Charles Leclerc Haas-Ferrari 1:15,391 +3,496 27
22. Szergej Szirotkin Renault 1:15,800 +3,905 10

 

Forrás: M4Sport

 

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás