Hamilton kiütötte Verstappent, megbüntették, mégis nyert Silverstone-ban
A rajt után kiütötte bajnoki riválisát, Max Verstappent, amiért meg is büntették, mégis Lewis Hamilton nyerte a Brit Nagydíjat, miután a futam hajrájában leelőzte Charles Leclerc-t, aki hősiesen küzdött a Ferrarival.
A Forma–1 történtének első sprintkvalifikációs futamát megnyerő Max Verstappen várhatta az élről a Brit Nagydíj startját, mellé pedig a bajnoki rivális, Lewis Hamilton állhatott föl a rajtrácsra, az izgalmak tehát garantálva voltak a szezon tizedik viadala előtt.
A második sorból Valtteri Bottas és Charles Leclerc indult, a harmadikból pedig a McLaren kettőse Lando Norris, Daniel Ricciardo sorrendben.
A rajt pillanatát Hamilton kapta el jobban, Verstappen azonban nem adta föl a pozíciót, visszaverte a címvédő támadását. Ezzel azonban még nem volt vége a két titán küzdelmének, Hamilton ugyanis az első körben még kétszer megpróbálkozott az előzéssel: riválisa az elsőt is kivédekezte, a másodikból pedig ütközés lett.
Hamilton a Copse-nál próbálkozott az előzéssel, a belső íven akarta megelőzni Verstappent, kinek autóját kanyarodás közben eltalálta, az pedig nagy sebességgel a gumifalba csapódott. A baleset meglehetősen ijesztő volt, Verstappen azonban szerencsére saját lábán hagyta el autóját.
Persze az orvosi autóval gyorsan a pályakórházba szállították, hogy kivizsgálják, és tisztább képet kapjanak állapotáról.
A mezőny eközben a boxban várakozott, Verstappen balesete után ugyanis piros zászlóval megszakították a versenyt, a gumifal ugyanis komolyan megrongálódott – ezt helyre kellett állítani, mielőtt újra elengedték a mezőnyt.
Miután helyreállították a gumifalat, a verseny egy állórajttal folytatódott, amit Leclerc várhatott az élről, a monacói ugyanis leelőzte Bottast az első startnál. Mellőle Hamilton indult, majd Bottas, Norris és Ricciardo jött.
Leclerc ismét remekül startolt: simán maga mögött tudta tartani Hamiltont, aki még egy 10 másodperces büntetést is kapott baleset okozásáért (ezt az első kerékcserénél kellett letöltenie). Akárcsak az első rajtnál, Bottas ezúttal is elveszítette a harmadik helyet: míg az első induláskor Leclerc, addig a másodiknál Norris hagyta le a finnt.
Noha papíron a Mercedes gyorsabb, és Hamilton hajtotta is versenygépét, Leclerc a futam első szakaszában tartani tudta az elsőséget: előnyét másfél másodperc körül tudta stabilizálni, vagyis nem engedte DRS-távolságon belülre a címvédőt.
Ez a tizenötödik körben kezdett fogyni, amikor Leclerc arra panaszkodott, kihagy a motorja, Hamilton pedig ezt kihasználva egy másodperc alattira csökkentette a lemaradást. Előzési pozícióba azonban még nem került, a Ferrari és Leclerc ugyanis stabilizálta a helyzetet, és ezáltal előnyét is meg tudta szilárdítani.
A kerékcserék a McLaren és Norris drámáját hozták, a brit ugyanis több másodpercet is veszített a kiállásnál, így Bottas meg tudta előzni őt saját kiállása után. Miután megejtette a cserét és letöltötte büntetését, Hamilton mögéjük, a negyedik helyre jött vissza.
A sorrend tehát a harmincadik körben, mikor mindenki teljesítette kiállását Leclerc, Bottas, Norris és Hamilton volt az élen, majd Ricciardo és Carlos Sainz jött (ő is sok időt veszített a boxban).
Nem sokáig volt azonban ez a sorrend, Hamilton ugyanis a harmincegyedik körben simán lehagyta Norrist, és a csapattárs után vetette magát, aki aztán a 41. körben el is engedte őt.
Az FIA és a Red Bull eközben egy rövid közleményben tudatta a nyilvánossággal, hogy Verstappent elővigyázatosságból a pályakórházból egy másik kórházba szállították, hogy ott is elvégezzék az ilyenkor szükséges vizsgálatokat.
Hamiltonnak a verseny végén tíz köre maradt arra, hogy ledolgozza Leclerc-rel szembeni hátrányát, ami ekkor hat másodperc volt. Nagyon komoly üldözőverseny vette tehát kezdetét a verseny hajrájában. Hamilton mindent beleadott, szórta a leggyorsabb köröket a futam végén, Leclerc pedig megkapta a zöld jelzést a Ferraritól: mindent feltekerhetett, hogy a legtöbbet hozza ki autójából.
Az előzésre az 51. körben került sor, ráadásul meglehetősen könnyen: Hamilton a sokkal gyorsabb autóval simán leelőzte Leclerc-t, aki 50 körön keresztül vezette a futamot, mégis be kellett érnie a második helyezéssel.
A hazai közönség hőse, Hamilton nyerte tehát a Brit Nagydíjat, győzelmével pedig jelentős mértékben csökkentette lemaradását Verstappennel szemben (a holland már csak nyolc ponttal vezet). A dobogóra a Mercedes és a Ferrari élversenyzője mellett Bottas állhatott még föl, Norris pedig negyedikként ért célba. Ricciardo lett az ötödik, Sainz a hatodik, a futamon pedig Fernando Alonso, Lance Stroll, Esteban Ocon és Cunoda Juki szerzett még pontot.
A bajnokság két hét múlva folytatódik hazánk Forma–1-es versenyével, a (nyári szünetet megelőző) Magyar Nagydíjjal!
A Brit Nagydíj végeredménye:
1. | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:58:23.284 |
2. | Charles Leclerc | FERRARI | +3.871s |
3. | Valtteri Bottas | MERCEDES | +11.125s |
4. | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | +28.573s |
5. | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | +42.624s |
6. | Carlos Sainz | FERRARI | +43.454s |
7. | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | +72.093s |
8. | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | +74.289s |
9. | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | +76.162s |
10. | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | +82.065s |
11. | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | +85.327s |
12. | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | +1 kör |
13. | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | +1 kör |
14. | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | +1 kör |
15. | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | +1 kör |
16. | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | +1 kör |
17. | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | +1 kör |
18. | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | +1 kör |
Kiesett: | |||
Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | ||
Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA |
Forrás: M4Sport