Verstappen erődemonstrációt tartott: a kilencedik helyről indulva nyert!

A kilencedik helyről induló Max Verstappen nyerte a Miami Nagydíjat, miután okosan és gyorsan felzárkózott csapattársára, majd remek gumikezeléssel nyerő pozícióba hozta magát. Az élről induló Sergio Pérez tehát csak második lett, Fernando Alonso pedig újabb dobogós helyezést szerzett.

A Miami Nagydíjnak Sergio Pérez vágott neki a legkedvezőbb pozícióból, mellőle pedig Fernando Alonso, aki jelezte, ha a győzelem nem is lesz elérhető, a rajtnál azért meg akarja szorongatni a mexikóit.

A második sorból Carlos Sainz és a Haas hazai kvalifikációján remeklő Kevin Magnussen indult, a harmadikból pedig Pierre Gasly és George Russell.

A futam izgalmait fokozta, hogy a piros zászlóval megszakított Q3 végén két nagyágyú is a középmezőnybe szorult: Charles Leclerc a hetedik, Max Verstappen a kilencedik helyről indult. De a középmezőnyből startolt Lewis Hamilton is, aki csak tizenharmadik lett a kvalifikáción.

Pérez magabiztosan startolt, meg tudta tartani az elsőséget, ahogyan Alonso és Sainz is a „helyén maradt”. Az indulás nagy vesztese Magnussen volt, aki három helyezést is veszített.

A dánt Gasly, Russell és Leclerc is leelőzte. Verstappen a kemény gumikon (az élmezőnyből csak ő startolt ezeken) óvatosabban kezdett: a rajtnál kimaradt mindenféle kakaskodásból, később viszont elkezdte a felzárkózást. A második körben már kilencedik volt.

A negyedik körben már a hatodik helyen állt, miután maga mögé utasította Leclerc-t és Magnussent is (a dán a harmadik körben visszavette pozícióját Leclerc-től). A holland a következő két körben Russellt és Gaslyt is lehagyta, tíz fordulóra folt tehát szüksége ahhoz, hogy feljöjjön a negyedik helyre, a közvetlen élmezőny mögé.

A tizennegyedik körben Verstappen Red Bullja a harmadik helyen álló Sainz visszapillantójában is felbukkant, a holland pedig a célegyenesben könnyedén maga mögé is utasította a spanyolt.

Egy körrel később Alonso következett, aki a futam előtt azt „jósolta”, hogy Verstappen a huszonötödik körben előzi majd meg őt: a holland végül jóval hamarabb, már a tizenötödik fordulóban elment mellette.

Miután átvette a második helyet, Verstappen a csapattárssal szemben is folyamatosan lopta a távolságot: a kezdetben kis híján négy másodperces hátrányát a tizenkilencedik körre megfelezte! Kettejük között viszont csata nem alakult ki, Pérez ugyanis a huszadik kör végén kiállt kereket cserélni, ezzel Verstappen előzés nélkül vette át a vezetést.

Persze, neki még ki kellett állni egy cserére, Pérez pedig a friss abroncsokon értelemszerűen jobb tempót diktált nála.

Verstappenhez hasonlóan elnyújtotta az első etapot a szintén „zárkózásra ítélt” Hamilton is: a brit korábbi bajnoki ellenfeléhez hasonlóan a kemény keverékeken indult, néhány előzéssel és az ellenfelek korábbi kiállásaival pedig egészen a hetedig helyig jött fel – igaz, ő is „tartozott” még egy kiállással, akárcsak a nyolcadik helyről startoló Ocon, aki a futam ezen szakaszában negyedik volt.

Miközben a legnagyobb figyelem az első etapot hosszan elnyújtó versenyzőkre esett, a középmezőnyben ismét egymásnak feszült Leclerc és Magnussen: a monacói újra elment ellenfele mellett, ő viszont újra azonnal visszaszerezte pozícióját. Egészen a harminckilencedik körig, amikor Leclerc újra előzött – és ezúttal már riválisa előtt is tudott maradni.

A Ferrarinak eközben Sainz miatt is fájhatott a feje, a harmincnyolcadik körben ugyanis Russell megelőzte a spanyol versenyzőt, átvéve ezzel a „papíron negyedik” pozíciót.

Ami a Red Bull kettősét illeti, miután Pérez abroncsai is használódni kezdtek, Verstappen szépen lassan ismét építeni tudta előnyét (azokon az abroncsokon, amiken nekivágott a futamnak!).

A holland a futam negyvenhatodik körben állt ki (utolsóként a keményen startolók közül), cseréje során a közepeseket kapta, hátránya pedig a pályán minimális volt Pérezzel szemben: mindössze másfél másodperc!

Innentől Verstappen volt a futam favoritja, a frissebb és papíron lágyabb gumikkal ugyanis egy minimális hátrányt kellett ledolgoznia – amit a negyvenhetedik körig meg is valósított, a következő forduló elején pedig le is hagyta csapattársát, aki amennyire tudta, próbálta védeni helyezését, de összességében tehetetlen volt a címvédővel szemben.

A kilencedik helyről startoló Verstappen tehát a futam hajráját már elsőként kezdte. Pérez a második pozícióba szorult, miközben Alonso óvni tudta az utolsó dobogós pozíciót; Russell-lel szemben magabiztos előnyt épített ki. A Mercedes versenyzőjét Sainz, Gasly és Leclerc követte, majd Hamilton, Ocon és a Leclerc-rel sokáig hősies harcot vívó Magnussen jött még a legjobb tízben.

Ez a sorrend a hajrában a hatodik helyezésért folyó csatával változott még: Leclerc a verseny végén utolérte Gaslyt, aki az ötvenharmadik körben elfékezte magát a célegyenesben, ezzel átadva helyezését a ferrarisnak. Leclerc után a frissebb gumikon Hamilton is gyorsan maga mögé utasította a franciát, és célkeresztbe vette a hatodik pozíciót. Három körrel a leintés előtt aztán Leclerct is leelőzte, akinek szintén nem volt ellenszere a frissebb gumik ellen.

Az élen már nem történt változás, Verstappen nyerte tehát a Miami Nagydíjat, tovább növelve ezzel előnyét a bajnoki pontversenyben. Péreznek be kellett érnie a második helyezéssel, Alonso pedig az év ötödik versenyén negyedik dobogós helyezését (egészen pontosan bronzérmét) szerezte.

Russell negyedik lett, majd Sainz, Hamilton, Leclerc, Gasly, Ocon és Magnussen volt a sorrend a pontszerzők között. Folytatás egy hét múlva a klasszikus imolai versenypályán.

A Miami Nagydíj végeredménye:

Poz. # Versenyző Csapat Körök Kül.
1 1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 57 1:27:38.241
2 11 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 57 +5.384s
3 14 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 57 +26.305s
4 63 George Russell MERCEDES 57 +33.229s
5 55 Carlos Sainz FERRARI 57 +42.511s
6 44 Lewis Hamilton MERCEDES 57 +51.249s
7 16 Charles Leclerc FERRARI 57 +52.988s
8 10 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 57 +55.670s
9 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 57 +58.123s
10 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 57 +62.945s
11 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 57 +64.309s
12 18 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 57 +64.754s
13 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 57 +71.637s
14 23 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 57 +72.861s
15 27 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 57 +74.950s
16 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 57 +78.440s
17 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 57 +87.717s
18 21 Nyck De Vries ALPHATAURI HONDA RBPT 57 +88.949s
19 81 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 56 +1 kör
20 2 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 56 +1 kör

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás