Ez Vettel napja volt! Övé a legtöbb kör és a rekordidő is
Miután a nap második fele a hosszabb etapokról szólt, senki sem szárnyalta túl Sebastian Vettel délelőtti legjobbját, ami a 2017-es előszezon eddigi legjobb időeredményének számít. Csapatszinten a Williams, egyénileg Vettel futotta a legtöbb kört; újabb gondok a McLarennél.

A Ferrari klasszisa a délelőtti szakasz második felében állt az élre, és javította meg Valtteri Bottas eddigi legjobb tesztidejét az ultralágy abroncsokon. A helyszíni tudósítók szerint az eredmény még jobb is lehetett volna, ha Vettel nem vesz vissza az utolsó szektorban. Persze a szünetben őt is megkérdezték, direkt lassított-e, válasza azonban meglehetősen „ködös” volt.
Bárhogy is történt, végül ez az eredmény lett a mai nap legjobbja, délután ugyanis a mezőny szinte minden tagja a hosszabb etapokra és a versenyszimulációkra figyelt. Vettel is teljesített egyet, köreinek száma pedig végül elérte a 156-ot, tehát ebben a tekintetben is az élre állt.
Hogy a délután mennyire nem a leggyorsabb körökről szólt, azt jól mutatja a tény, miszerint Lewis Hamilton maradt az eredménylista második helyén, noha ő már a nap felénél átadta autóját Bottasnak. A britet a délután szintén versenytávot futó Esteban Ocon követte, és Danyiil Kvjat, aki bár tisztességes mennyiségű kilométert futott, mégsem zárt problémamentes napot. Autója a második óra vége felé megállt, a helyszíni beszámolók szerint a váltó meghibásodása miatt.
A délelőtt is tesztelők közül egyedül Kevin Magnussen javított a második tesztfázisban, amikor autójára felkerültek az ultralágy abroncsok és átvette az ötödik helyet Daniel Ricciardótól.
A hetedik pozíció Stoffel Vandoorne-é lett, kinek McLarenje ezúttal sem működött tökéletesen: délelőtt elektromos problémák hátráltatták, melyek miatt az ebédszünet után két óráig a garázsban ragadt, majd miután sikerült orvosolni a gondokat, mindössze 16 kört teljesített. Korábban 36 állt a neve mellett, vagyis csapata az utolsó előtti tesztnapon sem érte el az 50 kört, miközben a legtöbb rivális már a 100-as határt is átlépte, vagy megközelítette (legtöbbet a Williams körözött ma).
A csak délután autóba ülő Bottas például a nap fele alatt teljesített 95 kört Mercedesével. Legjobb eredménye neki „csak” a nyolcadik helyre volt elég, körét azonban a lágy gumin teljesítette, ami papíron „két fokozattal lassabb” a leggyorsabb kört jegyző Vettelénél, így nézve pedig lemaradása nem tűnik annyira komolynak.
A legjobb 10-be még Pascal Wehrlein került, aki a lassú kezdés után végül eljutott 44 megtett körig idei harmadik „félnapján”. Őt a McLarenhez hasonlóan problémás napot záró Renault brit versenyzője, Jolyon Palmer, valamint a csapattárs, Marcus Ericsson követi. A lista végére pedig a Williams pilótái kerültek: köreiket és időeredményeiket látva az mindenki számára egyértelmű, hogy ők ma nem a legjobb időeredményekre hajtottak. Viszont ismét értékes teszkilométereket gyűjtöttek csapatuknak.
A 7. tesztnap végeredménye:
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
Gumi |
|
1. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:19,024 |
156 |
ultralágy |
|
2. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:19,352 |
+0,328 |
52 |
ultralágy |
3. | Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:20,161 |
+1,137 |
137 |
ultralágy |
4. | Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Renault |
1:20,416 |
+1,392 |
94 |
szuperlágy |
5. | Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:20,504 |
+1,480 |
119 |
ultralágy |
6. | Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:20,824 |
+1,800 |
128 |
lágy |
7. | Stoffel Vandoorne |
McLaren-Honda |
1:21,348 |
+2,324 |
48 |
ultralágy |
8. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:21,819 |
+2,795 |
95 |
lágy |
9 | Pascal Wehrlein |
Sauber-Ferrari |
1:22,347 |
+3,323 |
44 |
szuperlágy |
10. | Jolyon Palmer |
Renault |
1:22,418 |
+3,394 |
53 |
lágy |
11. | Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:23,330 |
+4,306 |
88 |
lágy |
12. | Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:24,443 |
+5,419 |
80 |
közepes |
13. | Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:24,863 |
+5,839 |
85 |
lágy |
Forrás: M4Sport